Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Jag har sammanlagt fram till och med igår cyklat 58 km. Jag blir stressad av att vara med å den där siffergrejen, vill helst cykla under korkeken och koncentrera mig på att det ska bli några kilometer om dagen, jag får känna på det lite och lämna utmaningen om jag märker att jag mår dåligt av den.
Igår kombinerade jag utecykling med motionscykel, sätter jag på spotify är det mera uthärdligt att sitta inne och trampa, nu är jag ute efter mera flås, för det är i ärlighetens namn så himla erbarmligt att jag får skämmas... ny vecka, min buffert gör nu att jag har sänkt mitt nödvändiga snitt till 4,3 km per dag för att hinna med hela sträckan före 12 juni - och 9 juni åker jag bort så jag måste vara klar innan dess.
Arrietty, tråkigt att du känner dig stressad av detta. Vi gör ju alla detta i vår egen takt och det är ju 300km vi skall komma upp till på dessa veckor, ingen tävling mellan oss heller. Hoppas att du stannar kvar här.
62 km blev resultatet för min 1:a vecka. Idag var det uppehåll när jag cyklade till jobbet, men ösregn på hemvägen så det blev ingen extra runda 😉
Så blev det en cykeltur till jobbet igen, skönt att ha fått in vanan (det är väl en vana efter att ha cyklat till jobbet 2 dagar i rad (fredag och måndag)?
Nu Har jag klarat 5 mil
"Normalcykling" igår, regnet hängde i luften men vi klarade oss runt och jag behövde inte "komplettera" på motionscykeln....fast jag satt och stirrade på den och tänkte att mina knän sa åt mig att låta bli!
blir så trött!
Skulle lyfta cykeln så den inte står i vägen för byggarbetarna vi har här utanför våra lägenheter och stod med sadeln i handen.
Måste nog köpa ny sadel för jag fick inte fast den när jag försökte.
Vet att jag köpt en ny tidigare för den gamla var obekväm, så den bör finnas någonstans med har ingen aning om var.
SuperK inte så skönt att cykla på den nu! köpte min på Biltema.
12 km före jobbet och 8 km efter plus 1 timme PT pass.
Vecka 1:
må 12 km
ons 16 km
tors 10 km
fre 13 km
Totalt 51 km
Väntar och väntar på att det ska sluta blåsa... Om det nånsin gör det här ute på slätten...
Jag har legat i hårdträning ;) 4 spinpass och jag har lyckats ta mig 87 km.