icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

HÄNG MED PÅ ICA KLASSIKERN 2017/ 2018

Veteran
6814 inlägg
5 april 2016 09:58

Då kör vi gång 2017 års  Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!

Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet! 
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).

Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/

1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli

2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept

3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec

4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars 

Vasaloppet!

• Havet..........83,08 km
  • SuperK........45 km
  • madde65.....
  • Tita.............94,9 km
  • Arrietty.......
  •  

Lidingö loppet! 

• Havet..........14 km
  • SuperK........16 km
  • madde65.....
  • Tita..............26,3 km
  • Arrietty.......

Vansbrosimmet!

• Havet..........1000 m
  • SuperK........
  • madde65.....
  • Tita..............1000 m
  • Arrietty.........3000 m yes

Vätternrundan!

• Havet...........87 km
  • chicha..........11 km
  • SuperK........ 305 km������
  • madde65.....
  • Tita..............30 km
  • Arrietty.........109 km

• Veteran
    2214 inlägg
    15 april 2016 08:41

Bra att ha samlat på ett ställe hur långt efter jag ligger :) Cyklade till jobbet idag 3.4 km. Får se om det blir samma på vägen hem eller om jag kör en sväng på vägen hem. Det är nog lättare att köralängre om jag pumpar cykeln

• Veteran
    2214 inlägg
    15 april 2016 17:11

Det blev 4.85 km på vägen hem :)
    Sammanlagt har jag nu 17km +240 m som jag kan ha som buffert om jag inte hinner ända fram till hel kilometer.

• Mycket engagerad
    192 inlägg
    16 april 2016 08:42

Hade helt glömt bort ICA klassikern så tack för påminnelsen! Nu är jag också anmäld. Dags att börja cykla!!!

Lycka till!!

• Veteran
    2044 inlägg
    16 april 2016 09:01

Usch, igår blev det bara två kilometer, genast blir jag stressad för att jag tappade lite av bufferten. Grannen messade när jag var i sta´n att hunden hade rymt så snart jag åkt, jag hade glömt att stänga bakdörren... så då åkte jag hem så fort jag bara kunde, då hade han varit ute i två timmar ungefär och var blöt och kall (hälften kinesisk nakenhund, ingen underull) och ledsen (men iaf inte överkörd...) så då blev det ingen cykeltur med honom. Fick åka och köpa batterier för att motionscykeln skulle visa sträcka och cyklade sedan två kilometer påden... det var så tråkigt att jag bara inte kunde förmå mig att göra de fem jag hade tänkt... bara att bita ihop!

• Veteran
    2214 inlägg
    16 april 2016 10:20

Tur hunden kom till rätta iallafall, inte roligt om de är på vift. Så mycket kan hända.
    Vi får kämpa på så vi inte kommer för långt efter.
    Jag ska iväg med en halv cykel och annat skrot på återvinningen sedan får jag ta tag i cyklan det!

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    16 april 2016 10:28

Tur att hunden kom tillrätta, Arrietty. Men bra jobbat att avverka några km på motionscykeln istället yes

Vad roligt att vi blivit fler laugh 

48km har jag cyklat ihop tills igår. Det är bra att ha en liten buffert om det blir sämre väder eller man blir sjuk. Men jag har än så länge cyklat även i minusgrader och regn wink 

Ska snart cykla iväg till jobbet, så det blir ytterligare några km denna veckan yes

• Veteran
    2214 inlägg
    16 april 2016 17:44

Blev lite på motionscykeln idag, det är iskalt så jag fryser så fort jag går ut :(
    sammanlagt 30 km nu :)
    Vilket betyder att jag kommit ikapp!
    Får se om det blir mer om det är något intressant på tv i kväll

• Veteran
    2044 inlägg
    17 april 2016 07:46

Prövade en annan "triangel" igår - då är det skogsväg genom skogen första "benet", grusväg andra "benet" och asfalt sista benet hem, det blev 7,5 kilometer i runkeeper, men den är egentligen kortare, nu gick bommarna precis när jag kom och istället för att vänta på tåget tog jag ett extra varv runt kvarteret. Hundstackaren då? Jo, han fick åka cykellåda på grusdelen av sträckan och ungefär halva asfaltsträckan också, det är lite nervöst att ha honom där för dels blir framgaffeln på cykeln lite tung och även om jag knutut fast honom är jag rädd för att han ska få plötslig frihetslängtan och försöka hoppa ur... han är ju ingen chihuahua utan mer som en foxterrier ungefär... korsning italiensk vinthund och kinesisk nakenhund så han kan verkligen springa!

Satte på Spotify och cyklade till, då blev det ganska uthärdligt och framförallt känns det bra att jag har den som komplement till vanlig cykel - igår regnade det småspik eftermiddag/kväll så hade jag inte cyklat ut förmiddagen hade det blivit svårt. Nu finns det liksom ingen ursäkt... när jag klev upp för ngn timme sedan sken solen, sedan blev det jättemulet och yr.no säger att det ska regna hela förmiddagen men bli sol i eftermiddag, som sagt, tur att jag har motionscykeln som reserv om nu inte solen kommer som yr lovar!

• Utmärkt medlem
    869 inlägg
    17 april 2016 20:21

Det var bra jobbat! Jag har inte kommit ut alls i helgen. Vädret har varit så trist, så jag har bara varit inomhus och står därför kvar på totalt 18 km.

• Veteran
    2214 inlägg
    17 april 2016 20:49

Hällregn, städad balkong, Ikea, Maxi och Coopforum avklarade.

En tur på motionscykeln till TV:n 13 km till mästarnas mästare.

Total sträcka: 43km