icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

HÄNG MED PÅ ICA KLASSIKERN 2017/ 2018

Veteran
6812 inlägg
5 april 2016 09:58

Då kör vi gång 2017 års  Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!

Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet! 
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).

Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/

1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli

2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept

3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec

4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars 

Vasaloppet!

• Havet..........83,08 km
  • SuperK........45 km
  • madde65.....
  • Tita.............94,9 km
  • Arrietty.......
  •  

Lidingö loppet! 

• Havet..........14 km
  • SuperK........16 km
  • madde65.....
  • Tita..............26,3 km
  • Arrietty.......

Vansbrosimmet!

• Havet..........1000 m
  • SuperK........
  • madde65.....
  • Tita..............1000 m
  • Arrietty.........3000 m yes

Vätternrundan!

• Havet...........87 km
  • chicha..........11 km
  • SuperK........ 305 km������
  • madde65.....
  • Tita..............30 km
  • Arrietty.........109 km

• Veteran
    2214 inlägg
    21 april 2016 21:55

Havet: Har du inte fått någon inlogg (tror jag har samma som på mitt ica sidan) borde du nog kontakta dem. Jag kom in 4 dagar innan det började.

• Veteran
    2044 inlägg
    22 april 2016 06:40

Jag tror också du får ta kontakt Havet- vad händer om du trycker på "anmäl dig nu"? När jag gör det kommer jag till "min" klassiker, och den har två flikar - översikt och delmoment. På delmoment fyller jag i mina cyklade kilometer och på "översikt" står de olika grenar som ingår och klickar man då på Vätternrundan så får man fram "alternativ till den vanliga cykeln" - fast jag tror att de skrivit ett fel där för där står "Standarcykel" och jag tror att det skulel vara "motionscykel". Nu har jag kilometermätare på min motionscykel så jag behöver inte "översätta" något.

Den här veckan har jag än så länge inte cyklat lika långt som förra men jag har cyklat minst fem km varje dag men skulle gärna komma över sammanlagt hundra km t o m söndag. Vi får se hur det går... Jag får verkligen träna mentalt för att inte gå igång för mycket på att prestera många km. Intala mig att meningen inte är att jag ska gå i mål flera veckor "för tidigt" haha jag kanske skulle träna mig genom att bara registrera de kilometer jag behöver för att klara målet och de km jag cyklar "för mycket" skulle vara bortslösade (vilken typiskt besatt argumentation va!) ... men så är det det där att jag vill känna mig trygg med en buffert om jag av ngn anledning inte skulle kunna cykla alls.

Bara att konstatera att runt mat och motion har jag inget sunt tänkande, det är svart eller vitt. Öva, öva...cheeky

• Veteran
    6812 inlägg
    22 april 2016 14:47

Har varit i kontakt med dom 2 ggr. Idag fick jag detta: 

Hej!

Vi kan nu se att det tekniska problemet som gjort att du inte kunnat logga in är åtgärdat. Kvittot/startbeviset hittar du när du loggar in på www.icaklassikern.se. Klicka på siluetten högst upp till höger och sedan på knappen under ditt namn där det står "Kvitto/startbevis.

• Veteran
    6812 inlägg
    22 april 2016 14:59

Roligt och se klassikern. Nu är alla pass inlagda. Cyklat 94 km. 

• Veteran
    2214 inlägg
    22 april 2016 20:36

Idag blev det 1 timme spinning :)

76 km avklarade och ska tydligen cykla och köpa mango i morgon :)

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    23 april 2016 07:11

96km är jag uppe i eter denna veckan. Det blir tyvärr inget cyklande här förrän på måndag igen.

nästa vecka ska jag på kurs några dagar, så de dagar jag är hemma får jag cykla lite extra 👍🏼😀

• Mycket engagerad
    192 inlägg
    23 april 2016 09:10

Nu så...

Äntligen lite mindre vind och dessutom sol så nu har jag första passet avklarat.

27 km blev det!!! 

• Mycket engagerad
    422 inlägg
    23 april 2016 09:32

Vad är syftet med detta forum? Jag har gått med och börjat, är lite sugen att vara med här, men vill gärna ha en förklaring till den frågan först.

Chicha

• Veteran
    2214 inlägg
    23 april 2016 11:22

Skönt med sol mison80, här haglar det så jag hoppas på bättre väder i eftermiddag eller i morgon, vore skoj att kunna cykla ute i soligt väder

• Veteran
    2044 inlägg
    23 april 2016 12:11

Chicha  - jag uppfattar det nog mest som en inspriationshjälp att faktiskt hålla igång - sedan tillkom hur långt vi hade cyklat också, men ör mig fungerar det som en påminnare att jag inte ska glömma bort att fylla på min sträcka hela tiden... fast jag märker att det blir svårt att resonera med sig själv om att INTE cykla värsta ledatröjan, utan vara nöjd med det jag tänkt mig för att klara ICA:s sträcka under den tid som finns...