icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

HÄNG MED PÅ ICA KLASSIKERN 2017/ 2018

Veteran
6812 inlägg
5 april 2016 09:58

Då kör vi gång 2017 års  Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!

Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet! 
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).

Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/

1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli

2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept

3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec

4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars 

Vasaloppet!

• Havet..........83,08 km
  • SuperK........45 km
  • madde65.....
  • Tita.............94,9 km
  • Arrietty.......
  •  

Lidingö loppet! 

• Havet..........14 km
  • SuperK........16 km
  • madde65.....
  • Tita..............26,3 km
  • Arrietty.......

Vansbrosimmet!

• Havet..........1000 m
  • SuperK........
  • madde65.....
  • Tita..............1000 m
  • Arrietty.........3000 m yes

Vätternrundan!

• Havet...........87 km
  • chicha..........11 km
  • SuperK........ 305 km������
  • madde65.....
  • Tita..............30 km
  • Arrietty.........109 km

• Veteran
    2044 inlägg
    13 april 2016 07:19

Jag anmälde mig till klassikern för någon månad sedan och det var bra för det fick mig att lämna in cykeln på vårservice men sedan hann jag glömma bort när det skulle starta så det fick jag syn på här på MD och blev så entusiastisk att jag cyklade dubbelt så långt som vanligt på söndagen - vilket gjorde att jag fick ont i knäna och hunden fick ont i tassarna...  Första rundan fick jag registrera men igår strulade det så jag fick inte registrera den mera normala runda jag cyklade... och det hänger i. De har väl fått fler anmälda än de räknat med och det är lustigt hur besviken jag blir över att inte få rapportera in min sträcka.

Sedan kan jag också fundera över att jag nu blir lite styrd i mitt motionerande, igår simmade jag faktiskt också men det liksom "räknades" inte. Och så kommer jag att vara stressad tills jag ser att jag klarar min 30 mil, just nu är det väldigt fokus på att bygga upp en buffert så att jag inte ska halka efter och ha en massa mil kvar när det börjar närma sig slutet. Det här är ju ingen tävling, det spelar ingen roll för någon mer än mig själv om jag gör den sträcka som är angiven för delmomentet - eller mer - eller mindre. Så min övning i detta är att försöka cykla "lagom" varje dag och inte vara klar om en vecka liksom inte heller tappa sugen helt och bli sittandes i soffan...

...och för övrigt är det väl inget som hindrar att md:are som vill göra klassikern gör det och hänger med här utan att ansluta sig till ICA-kampanjen. Jag har inte heller bankkort utan tog det via mitt vanliga ica.kort, dessutom tror jag faktiskt att jag betalade med vanligt kort, använder inte ICA-kortet att betala med utan bara till att samla poäng. Det "enkla" med att vara med i klassikern är att jag inte alls behöver hålla reda på sträckorna själv, bara att skriva in varje gång så märks det där... fast det förutsätter förstås att ICA-sidan börjar fungera!

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    13 april 2016 20:11

I måndags så försökte jag registrera mina 8km, men det blev ett felmeddelande hela tiden. Idag lyckades jag komma in och då ser jag att jag registrerat 3x8km i måndags 😱 Tydligen registrerades alla mina försök i måndags. Nu hittar jag ingenstans man kan ta bort det. Men jag cyklade 12km igår och 10 km idag, så idag registrerade jag 6km så nu stämmer totalsumman 👍🏼

Kan ju ärligt säga att jag inte hade cyklat några extra km om jag inte gått med i Ica klassikern. Med nu så vill jag ju lyckas med detta så då kämpar jag mer 👍🏼😀

Härligt att kunna sitta ute och fika nu när det är så härligt. Men kl 06 och i den kylan Havet 😱 brrrr Men visst är det härligt med alla fåglar som kvittrar 👍🏼

• Utmärkt medlem
    868 inlägg
    13 april 2016 22:32

Jag har registrerat 18 km hittills, har cyklat varje dag. Helst skulle jag också vilja ha en buffert, men det här får räcka så länge. När vädret blir varmare kan jag cykla längre sträckor.

• Veteran
    2214 inlägg
    13 april 2016 22:58

Nu ligger jag efter så det sjunger om det!
    Har räknat ut att jg bör cykla ca 4.5-5 km per dag alla dagar för att klara det och jag har hitils cyklat 9 km
    Kunde inte cykla till jobbet i dag och kan inte i morgon hellre.
    Får satsa på att cykla ikapp lite till helgen eller ta motionscykeln och låta bli att sabba den

• Veteran
    2044 inlägg
    14 april 2016 07:44

Utan klassikern hade jag inte kommit ut igår, det hanns inte riktigt på morgonen och när jag kom hem på eftermiddagen och det blev läge för att cykla ut så upptäckte jag att telefonen nästan var urladdad – och det går förstås inte att cykla utan Runkeeper... Sedan blev klockan både sju och halv åtta och i vanliga fall hade jag lagt ner då men nu vill jag ha mina dagliga kilometer för jag vet ju att det kommer att komma dagar då jag bara inte kommer ut och då behöver jag ha min lilla buffert. Dilemmat igår blev att sajten bara tar hela kilometer, min "grundrunda" med hunden visade sig vara 4,6 kilometer och då avrundade jag uppåt men känner det som att jag "fuskat"  Jag anade vartåt dete barkade och tänkte lägga in en liten utvikning runt något kvarter extra, men hunden signalerade så tydligt att han hade ont i tassarna att jag inte hade hjärta. Det var innan jag upptäckte att det inte går att registrera decimaler... och batteriet i min motionscykel är slut så den visar inte sträcka... i-landsproblem! 

Ett annat problem med "grundrundan" är att den är en triangel där "tvärbenet" är en skogsväg som bonden lagt hinder för bilar över så nu är det bara fotgängare och hästar som går där - och så jag med min cykel. Och hästarna har ridit sönder spåren så det är förskräckligt knaggligt dessutom är det torrt nu så att det blev lite väld sanigt och löst, slirade till stopp ett par gånger och fick cykla på ettan, rätt jobbigt...

Nu är jag "skyldig" ICA-räknaren 400 meter och så får jag väl sätta nytt batteri i motionscykeln så jag kan lägga till eventuella decimalavvikelser.

• Veteran
    6812 inlägg
    15 april 2016 06:19

Här har det blivit cykel på gymmet innan jobbet. Nu när jag går av vid 9,30. Så blur det cykel och styrka på gymmet! 

Vad tycker ni? Skall vi ha med längst upp i tråden hur mycket vi cyklat! 

• Mycket engagerad
    141 inlägg
    15 april 2016 06:25

Ja, det låter bra Havet. Då får man en snabb överblick över hur det ser ut.

Jag har cyklat varje dag, även om det regnat. Minst 6km, men ofta en omväg på hemväg från jobbet 👍🏼 Bilen har fått stå hela veckan, och det hade den aldrig fått gjort om inte denna utmaning fanns 😉👍🏼

• Veteran
    6812 inlägg
    15 april 2016 06:33

Bra marre! Skrev sms till gubben i går att jag längtar till idag för att åka till gymmet ich träna! 

• Veteran
    2044 inlägg
    15 april 2016 07:12

Håller med om att klassikern fungerar - utan den hade jag nog bara cyklat två av de fyra dagarna hittills. Så jag är gruvligt nöjd med hur det har fungerat hittills.

Öh, nu tryckte jag på ett litet kuvert uppe vid trådrubriken och då har jag tydligen anmält tråden för granskning.... det var inte meningen, jag trodde att det ev var några särskilda meddelanden man kom åt om man tyrckte där blush

• Engagerad
    53 inlägg
    15 april 2016 07:27

Jag är också med. Jag cyklar inte till jobbet eftersom jag i så fall skulle behöva ta mig över en rejäl backe där höjdskillnaden är ca 200 meter. Jag kör spinning istället. Det brukar bli omkring 2 mil varje gång.