Då kör vi gång 2017 års Ica klassikern! Alla är välkomna att hänga på!
Ica Klassikern som sträckers sig över ett år och du gör det i ditt eget tempo under dom perioder som gäller för varje aktivitet!
Kravet är att man har ett ica kort, (det kostar endast 50 kr att göra denna klassikern).
Länk till Ica Klassikern: http://www.ica.se/klassikern/
1:a Vätternrundan: Cykel 30 mil, 10 april - 2 juli
2:a Vansbrosimningen: Simning 3000 m, 17 juli - 24 sept
3:e Lidingöloppet: Löpning/ gång 30 km, 9 okt - 10 dec
4:e Vasaloppet: Skidor/ stavgång 90 km 15 jan - 18 mars
Vasaloppet!
- Havet..........83,08 km
- SuperK........45 km
- madde65.....
- Tita.............94,9 km
- Arrietty.......
Lidingö loppet!
- Havet..........14 km
- SuperK........16 km
- madde65.....
- Tita..............26,3 km
- Arrietty.......
Vansbrosimmet!
- Havet..........1000 m
- SuperK........
- madde65.....
- Tita..............1000 m
- Arrietty.........3000 m
Vätternrundan!
- Havet...........87 km
- chicha..........11 km
- SuperK........ 305 km������
- madde65.....
- Tita..............30 km
- Arrietty.........109 km
Grattis SuperK!!!
10 km 75 km totalt.
Grattis Super K – själv har jag varit dålig att fylla i, nu har jag gått tillbaka i min Run keeper och kan konstatera att jag fram till och med igår hade fått ihop sammanlagt 109 km... och nu blir jag förskräckt när jag inser att jag måste cykla nästan två mil om dagen om jag ska klara målet...för sent ska syndaren vakna!
Oj! Arrietty!
2 mil om dagen det är mycket det.
Hoppas du får väder som hjälper dig då.
Jag har just börjat tjyvträna inför springdelen.
Hoppas på att komma igång med det igen.
Men det är så skönt att släppa sträckan så här när jag inte sprungit regelbundet sedan i höst (om inte 2 gånger i månaden är regelbundet)
Nej, cyklingen gick jag inte iland med ... men simningen har jag nästan gått i mål med efter två simningar ... 2 775 meter har det hunnit bli.
Har "bara" en stor sjö i fjällen att simma i nu = Iskallt vatten så simmningen får vänta
Ska simma det när jag kommer hem och sedan säga upp mitt träningskort så kan jag byta gym till ett billigare som ligger tvärs över vägen från mitt jobb
Av dagens 1400 meter räknade bara ICA-klassikern med 225, för det var vad som krävdes för att gå i mål. Nu ska jag cykla ihop Vätternrundan också fast den kommer ju inte att räknas hos ICA... fast här kanske jag kan få med den?
Alltså - jag har simmat i mål!
Oj så duktiga ni är!
Det blir inget för mig varken cykla klart eller simma. Det går inte med gipsad hö arm😖
Men springa kanske för gipset tas om 4 veckor....hoppas jag.....?
Lycka till med era mål!!
Jag säger också lycka till med era mål. Jag har cyklat en del, men det blev ingen Vätternrunda i år - och inte har jag reggat på ICA-klassikern heller. Slutar följa denna tråd nu.
C.