Vi använder cookies för funktion, analys och marknadsföring. Det innebär lagring eller åtkomst av data på din enhet eller webbläsare. Funktionella cookies är nödvändiga för att hålla våra tjänster säkra, förhindra missbruk av tjänsterna och för att se till att de alltid fungerar bra.
Du kan läsa mer i vår:
CookiepolicySekretesspolicy
Bra Lenhal! Ibland behöver man ta en avstamp. Och vikten är ju inte det viktigaste, man ska må bra också! Kämpa på!
Blev en promenad idag på 20 min. Kände direkt att jag hade rejäl medvind, men hade klätt mig i mössa, varm jacka och varma handskar, så det gick bra åt ena hållet, men fy tusan för andra hållet med motvind. Men nu är det gjort i alla fall och solen lyser ganska varmt.
Tack babs2 skönt med promenad, ska försöka gå en kortis i em. 🌼
Hej
även jag var på en gå runda i solen , det blev 76 min nöjd
denna vecka ska jag komma ut på lite promisar (iaf försöka gå) Så de är bara påt igen. Var borta i helgen visserligen sköter jaf allt där med. Men nu gäller ny vecka med bra mat och rörelse.
Helgen bara kom och försvann då jag i lördag stod i köket och verkligen utmanade mig själv mentalt. Min äldsta dotter som bor på behandlinghem fyller 17 på lördag och då hon psykiskt verkar börja må bättre igen så ska hon om inget händer på vägen få komma hem på permiss 1-2 nätter vilket medförde att jag fick en checklista med vad hon ville ha på vårt interna kalas. Checklistan var bullar, kolakakor, chikladsnitt, choclate chip cookies och drömmar (inte det mest nyttiga jag vet..) Jag började med bullar och hade redan innan kommit överens med mig själv då det var lördag att jag kunde få provsmaka bullarna men då jag när de var utbakade hade 2 plåtar till övers tänkte jag att jag kunde klara av kolakakorna och chokladsnitten. Väl gjort så gick jag och såg dessa kantbitarna och bara känner hur suget efter socker och kakorna blir väldigt stort så i stunden beslöt jag mig för att ta de 2 sista kaksoterna med för jag kände att detta kommer annars gå åt helvete helt och hållet där jag ansåg att det var bättre att det gick åt helvete en dag än två (bortsett från helgen som kommer då jag egentligen gett mig själv tillåtelse då..)
I slutänden blev det 2 bullar, 4 kolakaor varav 2 snuttar, 3 chokladsnitt varav en snutt, 2 choklatchip och 1 dröm så jag bävar inför onsdagens date med vå¨gen men jag stannade i allafall vid en dag av katastroff utanför planeringen och jag kände ändå en viss kontroll......
Ingen katastrof BARIATRI kommer fler lugna dagar....Man måste få njuta någon gång utan samvetskval .Och din dotter blir nöjd och glad.
Ingen katastrof BARIATRI kommer fler lugna dagar....Man måste få njuta någon gång utan samvetskval .Och din dotter blir nöjd och glad.
Exakt! En dag är ingen fara - bra om du kunde lämna det hela till det!
Låter långt nyttigare än de flesta av mina helger. Jag skulle aldrig klara att ha hembakt hemma, vilken karaktär för att stå emot! Jag har fått lära mig att om man äter 80% rätt under 80% av tiden så räcker det för att komma i form. Det tror jag stämmer och det blir mer realistiskt
Låter långt nyttigare än de flesta av mina helger. Jag skulle aldrig klara att ha hembakt hemma, vilken karaktär för att stå emot! Jag har fått lära mig att om man äter 80% rätt under 80% av tiden så räcker det för att komma i form. Det tror jag stämmer och det blir mer realistiskt
Jo jag hörde uttrycket en gång "du blir inte tjock av vad du äter på en lördag utan det du äter söndag till fredag" så jag tror du har helt rätt men det är så lätt att börja klanka ner på sig själv ibland men nu har jag alla underbara starka här som kan påminna mig