icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    8 april 2021 16:29
    lenhal skrev den 8 april 2021 09:31

För mig är det viktigaste varför jag gått upp i vikt, vad det beror på och sedan kommer det svåra att försöka få till en hållbar förändring som även fungerar med oregelbundna arbetstider, som innebär helger utan lunch, utan äta mellan kunderna. Visa dagar lunch kl 13.00 och andra dagar kl 15.00, försöker äta mellanmål mellan kunderna inte lätt alla dagar. Sedan som grädde påkostat leva med en tarmsjukdom som lever sitt egna liv är ingen bra kombination, men men det är bara att kämpa på. Jag ser ett tydligt mönster med min vikt kontra mitt arbete och tarmsjukdomen. Just nu har jag som mål att inte gå över 70 kg igen utan hålla mig under och helst gå ner i vikt. 💐

Jag har väldigt svårt med regelbundna måltider för lunchen har en tendens att skifta på +/- några timmar, Det enda som sitter som ett urverk är nog middagen runt 18.00 men då jobbar jag inte längre skift heller.
    Jag lever också med en tarmsjukdom (mikroskopisk kolit) sedan 20 år så vet känslan när den ballar ur och lever sitt liv så finns inget peppande svar tyvärr. Jag lärde mig dock förra viktresan att kosten spelar minst lika stor roll även om jag inte riktigt förtod mönstret men för mycket socker och fett gör den mer opålitlig (ändå är det svårt att låta bli).
    Skönt ändå att se att du försöker leva ditt liv trots allt  ..... heart

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    8 april 2021 16:39
    babs2 skrev den 8 april 2021 09:20

Bariatri vann denna omgång. GRATTISyesheart Jag meddelar Johan.

Vi är nu bara 23 kvar.

Tack heart

Det försvinner folk på löpande band tror jag... Brukar det vara så? 

• Mycket engagerad
    300 inlägg
    8 april 2021 21:59
    babs2 skrev den 8 april 2021 09:20

Bariatri vann denna omgång. GRATTISyesheart Jag meddelar Johan.

Vi är nu bara 23 kvar.

Hejhopp!

Jag skrev den 6/4 i tråden som önskade fler deltagare till v 14. Fick jag plats?

Trevlig kväll 😀

Svealisa

• Engagerad
    69 inlägg
    8 april 2021 22:08

Jag känner att jag måste lämna den här gruppen ett tag. Har helt tappat all ork o lust att försöka gå ner i vikt, även om jag verkligen behöver det. Fick ett trist besked tidigare i veckan som gjorde mig ännu mer trött. Känns dumt att ta upp en plats som någon annan har mer nytta av. Jag hoppas att jag får chans att komma tillbaks om ett tag, mer mer ork o hopp.

• Veteran
    2322 inlägg
    9 april 2021 09:56

varför lämna så många. Jag är inte så duktig med att få till vikt men skulle nog vara värre om jag inte var med här.  De ger lite stöd iaf för mej heart

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    9 april 2021 12:24
    pralin skrev den 9 april 2021 09:56

varför lämna så många. Jag är inte så duktig med att få till vikt men skulle nog vara värre om jag inte var med här.  De ger lite stöd iaf för mej heart

Jag undrade det med. Det är mer motiverande med sällskap på vägen oavsett vågen. Jag upplever inga pekpinnar så tycker mest det är synd att de själva känner sig som en belastning på olika sätt heart

• Veteran
    4095 inlägg
    9 april 2021 12:37

Grattis till vinsten Bariatri 👍🌹

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 9 april 2021 12:47

Idag blev jag hänvisad till en Attractiv promenad p.g.a av blåst och regn....vilket inte lockade...dock inte samma känsla som att gå utomhus...men ändå. Nu har jag gjort nåt aktivt idag också ✌️

Vågen var otroligt ” snäll” idag...så det gäller att ” mota OLLE i grind ” ...det är ju ändå fredag och helg.

Njut av livet alla kämpar härinne 😋😄👍

Ps. jag har mitt gym i tvättstugan Ds.

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    Redigerad: 9 april 2021 18:28

Inleder helgen med pulledpork, majonäs med sambal olek och ruccola! Grymt gott, receptet finns här på MD. ☺️

Önskar er alla en trevlig helg!

• Mycket engagerad
    450 inlägg
    9 april 2021 20:38

Oj oj oj Åsa79! det där var verkligen en smaskens uppsättning god mat! Tack för inspirationen - det blir pulled hos oss ockaå imorgon.

Då det gäller detta med att vissa hoppar av, tänker jag att det handlar om egna personliga val för att må bra. Ibland behöver man bara göra val som inte kanske alltid är de man skulle vilja eller de som är till nytta för ens hälsa. Dessa val kan dock vara just de som verkligen ger mera energi, fokus och hälsa. En klok person sa en gång att varje människa behöver ta kreativa pauser för att igen få tag i sin kreativitet. Jag tycker att detta med att vakta vikten kräver mycket kreativt tänkande - man har massor av problemsituationer i förhållande till matregimen som skall lösas, man behöver komma upp med nya ideér om hur lägga upp dagen så det känns bra och man behöver trixa i köket vid spisen så att det hela inte blir för ensidigt. Ibland kan detta bli mera jobbigt än trevligt - kreativa aktiviteter är ju för det mesta roliga, inspirerande och trevliga. Om inte så är fallet behöver man ta en kreativ paus.

Edward De Bono: "With the creative pause you practice clearing your mind and becoming more aware of your surroundings"