icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser våren 2021 Avslutad

Veteran
8085 inlägg
10 januari 2021 09:56

• Mycket engagerad
    399 inlägg
    9 april 2021 20:48
    MAS63 skrev den 9 april 2021 20:38

Oj oj oj Åsa79! det där var verkligen en smaskens uppsättning god mat! Tack för inspirationen - det blir pulled hos oss ockaå imorgon.

Då det gäller detta med att vissa hoppar av, tänker jag att det handlar om egna personliga val för att må bra. Ibland behöver man bara göra val som inte kanske alltid är de man skulle vilja eller de som är till nytta för ens hälsa. Dessa val kan dock vara just de som verkligen ger mera energi, fokus och hälsa. En klok person sa en gång att varje människa behöver ta kreativa pauser för att igen få tag i sin kreativitet. Jag tycker att detta med att vakta vikten kräver mycket kreativt tänkande - man har massor av problemsituationer i förhållande till matregimen som skall lösas, man behöver komma upp med nya ideér om hur lägga upp dagen så det känns bra och man behöver trixa i köket vid spisen så att det hela inte blir för ensidigt. Ibland kan detta bli mera jobbigt än trevligt - kreativa aktiviteter är ju för det mesta roliga, inspirerande och trevliga. Om inte så är fallet behöver man ta en kreativ paus.

Edward De Bono: "With the creative pause you practice clearing your mind and becoming more aware of your surroundings"

Du har en klok tanke men det känns bara så lustigt när de själva tycker de tar upp en plats ... 
    Vi är alla individuella med olika motiv, viljor, karaktär och vi är här av olika anledningar som är personliga även om vi söker stöd bland andra och jag tycker inte man ska se det som att man tar upp en plats om man behöver den bara för att utan då se det som en möjlighet. Väljer man sedan av personliga skäl för att hitta sig själv, orka med, stress eller så för det ska aldrig bli en börda mentalt som stressar och triggar utan det måste kännas rätt...
    Oavsett så hoppas jag de finner sin balans i livet för den förtjänar vi alla heart

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    10 april 2021 10:21

Efter jag varit och handlat, så plockade jag av mig jeansen och slängde dem i tvätten, jag drog av mig dem utan att öppna knapp och dragkedja, så nu hämtade jag ut ett mindre par från garderoben, skönt att inte behöva köpa kläder när vikten ändras, man har ju redan gått genom alla storlekar tidigare.

• Veteran
    8085 inlägg
    11 april 2021 10:22
    klaraelv skrev den 10 april 2021 10:21

Efter jag varit och handlat, så plockade jag av mig jeansen och slängde dem i tvätten, jag drog av mig dem utan att öppna knapp och dragkedja, så nu hämtade jag ut ett mindre par från garderoben, skönt att inte behöva köpa kläder när vikten ändras, man har ju redan gått genom alla storlekar tidigare.

Fantastiskt. Vilken känsla! Grattis!

• Veteran
    8085 inlägg
    11 april 2021 10:28
    Svealisa skrev den 8 april 2021 21:59
    babs2 skrev den 8 april 2021 09:20

Bariatri vann denna omgång. GRATTISyesheart Jag meddelar Johan.

Vi är nu bara 23 kvar.

Hejhopp!

Jag skrev den 6/4 i tråden som önskade fler deltagare till v 14. Fick jag plats?

Trevlig kväll 😀

Svealisa

Hur har jag kunnat missa det? Förlåt! Har du en vikt denna vecka så skriv in den i tråden för vikter, så är du med från vecka 14 Välkomen. 

• Veteran
    8085 inlägg
    11 april 2021 10:33

Svealisa, hittade din vikt och ska skriva in den bara jag får låna datorn. Det är skid-SM i Piteå.

• Mycket engagerad
    300 inlägg
    11 april 2021 11:44
    babs2 skrev den 11 april 2021 10:33

Svealisa, hittade din vikt och ska skriva in den bara jag får låna datorn. Det är skid-SM i Piteå.

Stoooort tack Babs, hoppas skidorna glider på fint. Även vi i Småland har varit välsignade med snö i år. Något SM är det dock inte tal om 🤪

• Veteran
    8085 inlägg
    11 april 2021 12:05
    Svealisa skrev den 11 april 2021 11:44
    babs2 skrev den 11 april 2021 10:33

Stoooort tack Babs, hoppas skidorna glider på fint. Även vi i Småland har varit välsignade med snö i år. Något SM är det dock inte tal om 🤪

Vår stora lilla favorit, Ebba Andersson från Sollefteå  vann storslaget och Charlotte Kalla som bor i Sundsvall kom 3:a.

• Veteran
    8085 inlägg
    11 april 2021 12:10
    Vakna skrev den 8 april 2021 22:08

Jag känner att jag måste lämna den här gruppen ett tag. Har helt tappat all ork o lust att försöka gå ner i vikt, även om jag verkligen behöver det. Fick ett trist besked tidigare i veckan som gjorde mig ännu mer trött. Känns dumt att ta upp en plats som någon annan har mer nytta av. Jag hoppas att jag får chans att komma tillbaks om ett tag, mer mer ork o hopp.

Kom igen! Du tar inte upp plats för någon! Jag har ju annonserat ut att det finns lediga platser, men det är inget jätteintresse. Häng med, rätt som det är så lossnar det. Jag har gått upp massor, men hänger kvar. Jag tar inte bort dig än, så får vi se. Jag ser ju att det inte är något stort problem med antalet deltagare, så gränsen 30 är inte cementerad.heart

• Veteran
    4095 inlägg
    Redigerad: 12 april 2021 07:41

Lycka till nu allihop i veckan....

• Mycket engagerad
    408 inlägg
    12 april 2021 08:47

Jag tog mig en ätardag, igår, men efter en smörgås och ett glas juice var jag nöjd på morgonen, på em och kvällen hade jag köpt chips och dip, tutti frutti och choklad. Men efter tre nävar med chips var jag nöjd (har väll aldrig hänt tidigare), några tutti frutti bitar och jag tyckte det var för sött och två fyrkanter av chokladen.... Tidigare hade jag tömt allt utan att blinka, WOW, det är nog absolut största förändringen. Dippen hade jag nog kunnat äta med sked, så gott tyckte jag det var. Det näst bästa med allt, det bästa var att jag hade ett stopp, var att jag inte fick något viktpåslag, men det kan ju ännu komma dagen efter. Ska erkänna att jag inte kollat sockret, jag vill inte riktigt veta.