Mycket engagerad
202 inlägg
Här är tråden för lag SilverMarin. Jag kan inte ta på mig att alltid vara den som lägger ut vikterna varje onsdag, vi kan kanske hjälpas åt? Bounty 69,0 Lemli 69,0 mickiw84 75,7 LinusMF 71,6 midori2 79,2 BirtheX 77,2 petraj74 79,0 murto 78,8 JHH 77,5 yvesmia 76,1 Ribban66 74,8 Candida 76,3 Kiak 74,1 SimoneEk 79,0 caron 77,7 Pärlan 78,6 Monken63. 77,3 ar2d2 67,5 Pyrefly 70,9 Pepp och lycka till allihop!
Caron ska det ju stå, förlåt min iPad stavade åt mig :)
En felstavning som blev korrekt eftersom jag heter Carin. Caron är en kombo mellan mitt för och efternamn. Tack vad bra då var gruppen det jag hoppades den skulle vara. Kan tänka mig hur tufft det måste varit att bli nekad operation för 0,5 cm. Går inte huden tillbaka efter hand också eller det gäller kanske inte om det har varit en stor viktminskning. Jag har aldrig haft mer än max 20 kg. Tack för att du delade med dig. Jag var nästan nere i målvikt inför en resa i höstas och var ordentligt bra tränad. Jag var på Hawaii och tävlade i VM med min kör (barbershop = sång och dans samtidigt), Väl hemkommen (med en guldmedalj) blev jag sjuk och som höll i sig och så kom december med alla gosaker. 1,5 månad utan träning, ohämmat sockerintag gav en nedkörd kropp och 6 kg tyngre. Men min detox/kickstart har redan gett det jag främst villa ha av den, att bryta sockersuget vilket är superskönt. Tränade med en PT igår och förstod hur konditionen verkligen dippat totalt. Men är på G igen och det här känns superbra.
Efter en GBP så tappar man vikt så fort så kroppen hänger inte riktigt med, mycket av min övervikt satt på just magen så eftersom jag har tappat 35 kg så har skinnet på magen inte riktigt hunnit med. Jag hade dessutom 3 bråck i magen som gjorde det svårt att träna magmusklerna, men det är åtgärdat nu. Åhh vad häftigt, grattis till den guldmedaljen :) Ja man tappar fort kondition när man kommer från träningen. Märker jag på mig själv och det märks även på sambon när han har vilat från träning. Men jag tror det kommer gå bra för oss alla, bara vi stöttar varandra! :)
Välkommen i gruppen Caron! Och ni andra nya! Här är det orecenscerat och högt i tak - man kan skriva direkt ur hjärtat. Och skriva av sej. Och svamla. Och komma med konkreta tips och råd. Det har - så vitt jag kommer ihåg - aldrig förekommit en enda pekpinne, kritik, ja, inget negativt överhuvudtaget. Alla har vi i grunden samma problem och samma önskan, vägen dit är olika från person till person. Vi har våra historier av framgång och bottennapp. Alla vet vi hur bra det känns när det är bra, oavsett om det betyder att man kunnat träna hårt, dra in på kalorier, fastat, mediterat, yogat, lchf:at, eller vad man nu gjort. Alla vet vi också hur tradigt det är att "falla av vagnen". Men vi peppar och pushar. Och om en har problem med socker och en annan har problem med vin eller ost eller vad det kan vara så kan vi identifiera oss med varandra ändå. Samma problem, fast med olika ingredienser så att säga :) Det blir spännande att följa din resa här i gruppen, och jag känner mej "halvny" (det finns dom som varit med längre än jag) men är väldigt glad att jag hamnade just här! Igen!
Instämmer med föregående talare - välkomna, alla nya och gamla! Nu till denna veckas viktrapport, och den här veckan är det inte jag som drar ner lagets resultat :-D Nu tror jag dessutom att jag vet vilken vecka det är också ;-) Lag SilverMarin v 3 Bounty (69,0) ........... 68,5 Lemli (69,0) ............. mickiw84 (75,7) ...... LinusMF (71,6) ........ midori2 (79,2) .......... BirtheX (77,2) ........... petraj74 (79,0) ......... murto (78,8) ............. JHH (77,5) ................ yvesmia (76,1) ......... Ribban66 (74,8) ...... Candida (76,3) ......... Kiak (74,1) .........…… SimoneEk (79,0) ...... Caron (77,7) ............. Pärlan (78,6).............. Monken63 (77,3).......
Ja det du går ner Bounty, det går jag upp....! :) Sorry! Jag behöver nog inte bara räkna kolhydrater utan även kalorier. Ligger på strikt LCHF men det hjälper inte o är inte meningen att jag kan äta hur mkt som helst. Det här går tydligen inte. Äter uppenbarligen upp mina motionskalorier o mer därtill. Det blir en tung Tjejmil i september om det ska se ut så här..... Jag känner inte att det är katastrof men ska jag vara med i denna tråd krävs skärpning! Inget mer småsnaskande av nötter, gräddslattar o ostskivor i parti o minut. Lag SilverMarin v 3 Bounty (69,0) ........... 68,5 Lemli (69,0) ............. mickiw84 (75,7) ...... LinusMF (71,6) ........ midori2 (79,2) .......... BirtheX (77,2) ...........77,7 petraj74 (79,0) ......... murto (78,8) ............. JHH (77,5) ................ yvesmia (76,1) ......... Ribban66 (74,8) ...... Candida (76,3) ......... Kiak (74,1) .........…… SimoneEk (79,0) ...... Caron (77,7) ............. Pärlan (78,6).............. Monken63 (77,3).......
Klart du ska vara med BirtheX!!! Jag vet exakt hur det är det där med nötter, ost, grädde. Får man något som är typ tillåtet så vill man överäta det. Jag skriver man, men menar så klart JAG. Hos mej har det blivit fokus på just grädde. Vispad. Med något i. T ex mörk choklad, småcitrus, eller en halv grape. Som är BÄTTRE än chips och smågodis och 100 marmeladmackor, men inte bra. Du kanske får se det som en lååång avgiftning? Jag kallar ju mörk choklad för medicin. Kanske du kan medicinera dej? Nötter är lättare att få "pistongarm" när man käkar, mörka chokladen säger liksom stopp. Om den inte är för god, t ex mint. Nu har jag ju en "vit månad" och det vita är att verkligen dra in även på det där ovanstående. Samt att EJ ÄTA POLLY mm. Det går ok, har 12 gröna ploppdagar nu. Och det GÅR att ta en kopp te på kvällen. Typ kamomill/hö, pressar man i massa citron funkar det. Och sen får man väl gå och lägga sej i allsindar då. Dn som sover syndar icke... Hade fikabesök igår, hon hade med sej digestive-kex. Jag sa Nej, tack. Och sen fick hon ta med sej resten hem. Kändes bra. Gjorde linsgryta häromdagen, med lök i och jäklar vad den smakade socker!!! Idag hittills ägg och bacon. Stora koppen kaffe. Och det känns bra! Kämpa på BirtheX och alla andra!
Jaaa, det här med viktnedgång det kommer ju tyvärr inte av sig självt... Det är en ständig kamp mot alla frestelser (och sig själv). Kom igen, BirtheX! Du fixar det!
Förresten, grattis till 12 gröna ploppar, LinusMF! Och att du kunde motstå Digestive. Bra jobbat!
Tack Bounty!