Mycket engagerad
202 inlägg
Här är tråden för lag SilverMarin. Jag kan inte ta på mig att alltid vara den som lägger ut vikterna varje onsdag, vi kan kanske hjälpas åt? Bounty 69,0 Lemli 69,0 mickiw84 75,7 LinusMF 71,6 midori2 79,2 BirtheX 77,2 petraj74 79,0 murto 78,8 JHH 77,5 yvesmia 76,1 Ribban66 74,8 Candida 76,3 Kiak 74,1 SimoneEk 79,0 caron 77,7 Pärlan 78,6 Monken63. 77,3 ar2d2 67,5 Pyrefly 70,9 Pepp och lycka till allihop!
Hmm..vi hamnade under strecket förra veckan På`t igen hörrni! Nu kommer en helg och jag uppmärksammar mer o mer att jag faktiskt överäter. Så nöjd att jag reggat mer o mer i MDB det behövs för mig. Jag är mätt! Proppmätt! Trots att det är morgon och de flesta människor äter frukost. Men med fettdrift så äter jag en himla massa energi i små portioner. Så idag blir det inget mer än fettkaffet och sen ska jag känna efter om jag verkligen ska sätta i mig min medhavda lunch på jobbet. Bryta vanans makt! Bara för att alla andra gör det? . Kanske kan ta en promenad istället och sikta på middag eller senare eftermiddagsmål? Ha en härlig helg nu alla med njutning som inte enbart behöver bestå av mat ;-)
Det ser ut som vi behöver ta nya tag. Lycka till alla så tror vi att vi är över gula strecket nästa vecka.
jag är SÅÅÅÅÅÅ godissugen. Håller på att bli tokig. Någon som har något bra knep. Har varit på väg o köpa en stor påse lösgodis hela eftermiddagen. Lyckades begränsa skadan till en cholkadrulle men den kostade vilket fall 350 kcla :( inte riktigt min budget. HJÄLP
JHH: Enda sättet för mej att inte bli godissugen är att förebygga. Om jag proppar i mej ägg brukar suget utebli. Eller åtminstone bli hanterbart. Annars brukar jag tänka - som en kompis säger - om jag ska äta nåt dåligt så försöker jag att äta nåt som inte är så hemskt dåligt. I mitt fall blir det då till exempel mörk choklad. Som jag gör mousse på: vispad grädde, smält choklad. Behövs inte mycket. Ikväll kommer jag att smaska i mej hallon - med grädde. Räknar du kalorier kanske du kan skiva apelsin och ha lite kanel på. Det smakar mumsi mumsi. Du kanske kan ta en Cola Zero? Om du häller upp ett glas och har i lite citron så blir det fräscht. Man kan försöka smutta på det så räcker det länge. (Som medicin alltså, jag försöker att undvika onaturliga sötningsmedel, men ibland så "a woman´s gotta do what a woman´s gotta do" Melon? Någon annan frukt? Morötter? Jag har i snart 50 år letat efter nyttigt och gott och billigt och bra och alltihopa godis som man kan få svulla utan dåligt samvete. Jag kan ju säga så här: jag letar fortfarande. Efter DET! Enklaste när kvälls-suget sätter in är att gå och lägga sej... Lycka till! Och till oss alla: Vi kommer tillbaka till nästa vecka! :) BirtheX: Hur gör du ditt fettkaffe? Jag har inte fått till det riktigt...
Aaah LinusMF..... Mitt underbara morgonfettkaffe mixas direkt i min "Mix&Go-bägare". OBH-Nordica har visst kommit med ngt liknande har jag sett. En stor matsked kokosfett! (Beefoods smaklösa? Eller Markattas som smakar mer kokos?) Det avgör din goda smak. Jag har mixat och trixat med osaltat smör (saltat går inte!!) och skvättar med grädde.... Grädde är lyx vilket jag testar att vara utan nu så mycket det bara går. Om man inte har en mixer som kopplas direkt till muggen går det säkert bra med stavmixer eller lattevisp eller whatever.. Men utan mixer = inget gott fettkaffe. Man vill liksom inte ha fettet flytande ovanpå.. ;-) Sen är det upp till tycke och smak hur mycket fett (energi) du vill svälja på morgonen Jag som trodde jag slapp räkna kalorier för att jag gick på strikt LCHF måste nu räkna både kolhydrater och kalorier ett tag för att se nån slags skillnad på den där jämrans vågen... Tidigare hade jag både kokos, smör och grädde i mitt (mörkrostade zoegas-) kaffe. Yes we will make it next week!
Vilket bra tips! Lattevisp, det ska jag pröva. Brukar alltid ha med mig ifettkaffe i en take-away mugg som frukost på väg till jobbet. Oftast, trots blandning så hamnar mycket av kokosfettet överst.
BirtheX: Oki doki, då vet jag. Nu har jag ingen mixer. Eller så. Men kan väl ha det som belöning när jag når nån bra vikt, att införskaffa en alltså :) Känner just inte egentligen för att ta bort min frukost. Men fettkaffe - typ - kan jag ju försöka införa på dagen nån gång. Jag har fegat med en tsk kokosfett, men ska testa att öka mängden!
Det verkar inte vara mycket man kan göra med telefon. Hur ser ni att vi ligger under strecket, det enda jag kommer in på e denna tråd. Är det någon annan stans man ska titta? Eftersom jag har en nokia så kunde jag inte ens få matdagboken som en app, så jag vet inte om det ser annorlunda ut för mig.
https://sites.google.com/site/nyabiggestloser2014/taevling/vecka-4 På forum Biggest Loser 2014 finns en länk, försökte skriva länken ovan. Vet ej om det gick
Tack. Jo det funka. Nu vet jag var man tittar