Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia
Mycket engagerad
387 inlägg
Lindisen: Jag vet inte så mycket om det där då jag inte har någon erfarenhet av det själv. Kanske ett bra tips som Truth skriver om kbt?! Det jag tänker om det är att det är så synd att man ska behöva få skuldkänslor när man ätit, varför är man så taskig mot sej själv? Här kommer mitt tips: Kanske skulle det funka om du spikade en dag i månaden eller varannan vecka då du får unna dej precis vad du vill och verkligen försöka njuta av det och inte få skuldkänslor. Den dagen tänker jag att du ska strunta i att räkna kalorier och bara äta på liksom. Sen är det upp på banan igen dagen efter. Jag tror inte att en sådan dag spelar någon roll för viktnedgången i stort om det inte är för ofta. Självklart måste man ju få unna sej någon gång ibland, det tycker iaf jag.
jag har förmodligen inte gått ner något imorgon, kanske rent utav upp :( får dåligt samvete för gruppen men också gentemot mig själv.. men imorgon ska jag storhandla för det är eko i vårt kylskåp, så jag ska sätta mig ner och skriva matlista så jag inte kan fuska så mycket. Motionen ska byggas på också, nej jag ska inte ge upp denna gången ska jag inte ...
Jag är själv en godisgris och förr hade jag liknande bekymmer som du har. Jag kunde äta MASSOR.. Fanns liksom inget stopp och sen precis som du säger mår man skit och blir så arg och besviken på sig själv.. Jag hade ju som tur var hjälp av en PT första 6 månaderna. Det jag gjorde va att jag slutade helt med godis under flera månader.. nu kan jag faktiskt äta en 65g mjölkchoklad rulle ibland och klara av att hålla mig till det. Men bara för 14 dagar sedan hade jag återigen en dag då det åkte ner en massa kakor och då fick jag återigen sluta helt med godis och sötsaker... Min PT lärde mig något väldigt bra och det är att varje gång du misslyckas kommer du ett steg närmre att faktiskt klara det. Det är inte ogjort arbete för du lär dig något varje gång du misslyckas och tillslut hittar du den väg som passar dig. Ge inte upp och släpp det dåliga samvetet mot gruppen och fokusera på att peppa dig själv istället. Du fixar det:)
Jag hade aldrig fixat att bara låta det vara en dag, om jag hade valt ut en dag då jag fick äta vad jag ville, men jag antar att vi är alla olika.
I morgon är det Tisdag, lycka till alla!!
Luminowa hur fixade du att tappa så mkt? tips
Veckans vikt 92,3.
Veckans vikt 98.4 (nergång 0.4 kg ) glad att ja inte gått upp
Veckans vikt 95.0 kg
Veckans vikt 107,7 (nergång 1,1)