Hej alla lagmedlemmar i VårGrön! Tänkte att alla meddelar sin nuvarande vikt senast tisdagen varje vecka så sammanställer jag våra resultat när alla skickat in sina vikter. Våra startvikter: jennnyc 103,0 Luminowa 104,0 Lindlars 102,5 Pryssan 98,7 utter 98,0 1973 105,0 ASE6 97,8 Gela71 123 acki 85,5 Sist men inte minst: lycka till allihopa! Nu stöttar vi varandra och vinner Biggest Loser 2013! Ej längre aktiva (uteblivit med vikt de senaste invägningarna): Donnan74 Ingchr lollo788 Anica67 Liljan86 Annaam norrby12 D4199 lindisen Har valt att ej fortsätta tävlingen: Truth Smurfia
Mycket engagerad
387 inlägg
Bra jobbat alla och stort grattis luminowa!
oj vilken katastrofhelg :( spårade ur totalt vad gäller ätandet, känner mig så hjälplös när det gång på gång blir såhär.. känns som om jag behöver någon slags hjälp men vet inte vilken hjälp man kan få.
På den vårdcentral som jag jobbade på innan hade vi en väldigt duktig kurator som hade patienter som kom och pratade om olika Ät beteenden. Nu vet jag inte om det skulle hjälpa just dig, men det är ett förslag i alla fall. Helgen är dock inte slut än, så ta igen lite av det du tappat genom att spela lite wii? eller ta en runda på ditt löpband? Ge inte upp i alla fall. Du kan vända det här:)
Grattis Luminowa! Vad roligt att vi vann den här veckan! Nu är det bara resten kvar - Pepp på oss alla!
Lindisen: vad är det som blir fel? Är det att du äter för mycket eller fel saker eller både och?
Min nya vikt: 100,2kg ( nu rackarens så är jag snart nere på två siffrigt sen ska jag aldrig mer väga tre siffrigt!)
Jag har insett att jag har något slags hetsätningsbeteende, men jag kräks inte. För om jag äter något onyttigt tex kan jag inte stå emot att äta mer, och om jag inte har något mer onyttigt hemma går jag på mackor eller kex, annars tar jag bilen och handlar. Ta lite nötter säger en del då, men jag kan inte äta lite nötter, för där sätter samma beteende in.. jag bara måste ha mer! och om jag fuskar lite, sätter det igång sådant sug att jag äter hur mkt som helst för hjärnan säger att det spelar ingen roll för jag är så värdelös ändå :( nu i helgen har et blivit mkt och fel saker..
Lindisen: Känner igen det där. Jag kan också iprincip äta hur mycket som hellst. Jag kan inte köpa en liten bit choklad och vara nöjd. Måste då ha mer, och mer och mer... Jag har lärt mig att jag kan inte käka godis nå mer. Jag kan inte heller äta nötblandningar för jag käkar upp allt i påsen. Mår dåligt om det skulle finnas något kvar. Mitt råd är bestäm dig för att inte käka något av det goda, hur trist det än kan va så efter 4 dagar så kommer du inte vara sugen på det längre.
Själv har jag genom min KBT fått remiss till en ätstörning mottagning där jag gått en gång hos kurator och en gång till dietist, ska snart tillbaka dit igen. För mig blir det inte bättre av att som du säger Luminowa undvika något jag är sugen på i viss antal dagar så är jag inte sugen längre. Funkar inte så om man har ett ätberoende och vissa perioder och stunder hetsäter men inte spyr upp utan i stället lägger på sig alla kcal, jag vet efetrsom jag levt med detta sedan jag var 16 år. Du kan få hjälp på ett sådant ställe som mitt (där jag går9 Lindisen eller så ser du till att få komma till någon som är duktig på KBT där kan du ofta också få hjälp då man förösker på djupet förstå varför man hetsäter och vilka tankar känslor som ligger bakom.. KRAM
nej jag är egentligen inte sugen alls på godis, utan det blir en tvångstanke.. för när jag ätit det får jag först någon slags kick.. sen efter en stund mår jag skit, för jag ångrar mig så..