icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Ut ur vassen sommaren 2015!

Engagerad
100 inlägg
13 november 2014 10:19

Idag är det 200dagar kvar till 1 juni 2015

Vad säger ni? Ska vi köra järnet fram tills dess och vara nöjda med oss själva sommmaren 2015?

Var och en har sina metoder för att nå sina mål, vi dömer ingen!
I denna grupp peppar vi varandra och ger varandra råd och tips på vägen.

Hoppas ni är några som vill hänga på!laugh

Nu kör vi!!

"If there is a will, there is a way"

• Engagerad
    100 inlägg
    13 november 2014 21:18

Härligt! Du är så välkommen så!laugh

• På gång
    16 inlägg
    13 november 2014 21:35

Tack!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    14 november 2014 08:59

Tog tjuren vid hornen i morse och vägde mig.......85,5 kg. Lite sorligt för innan frankrikeresan runt midsommar stod vågen på 82 kg, Nu vet jag vad som gäller. 5:2 dagar, träning 3 gånger i veckan på gym och lite promenader, och div. träning hemma. Vägning fredagar, det vor väl DEN om jag inte skulle lyckas denna gång.

Önskar er alla en härlig helg. laugh

• Engagerad
    100 inlägg
    14 november 2014 12:21

Denna gången ska vi lyckas!laugh Jag hoppas på minus på onsdag då jag ska till dietisten igen, går dit 1 gång i månaden än så länge men de kommer nog försvinna till jul tror jag!
    Hoppas alla får en kanonbra helg!

Pepp pepp

• På gång
    16 inlägg
    14 november 2014 19:44

Vill bara önska er en trevlig helg och säga att jag är glad och tacksam att få vara med i den fina md gemenskapen. Då vi har liknande mål i sikte är det mycket lättare att vara "sig själv" här. Kram till er goda kämpade vänner.

• Nykomling
    3 inlägg
    15 november 2014 07:29

Hej!

Får jag hänga på? Väger 80kg och vill gå ner 8 kg. Har försökt oändligt antal gånger och brukar klara några kg, men sen tar det stopp och jag går upp igen. Det är svårt, men jag vill verkligen lyckas denna gång!! Tänkte pröva 5:2 och träna hemma.

Trevlig helg! 

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    16 november 2014 07:41

Hejsan!

Jag undrade också om jag fick haka på er? Vägde 70.5kg den 16/9 mitt mål är att landa på 53-55kg.

Jag kör med att inte äta över dom kalorierna som jag behöver om jag skulle ligga på 55kg (stillasittande) 😊.

Sista invägningen var jag 63.3kg så det har funkat bra. Den enda träning som jag gör är långpromenader, shopping och städning. Förenar nytta med nöje 😃

Imorgon är det invägningsdag igen och jag hoppas på att vågen visar 62 i början 👍

• Engagerad
    100 inlägg
    16 november 2014 13:56

Hej på er!

Nu har vi haft stor besök idag, min brorsdotter fyller  6år idag så hon var här med sin pappa och bror, och så var min andra bror här och hans lilla dottersmiley jättetrevligt! Åt en pannkaka med sylt och grädde och en liten bit tårta och en kopp kaffe. Men nu får det vara stop för resten av månaden på godsaker. Imorgon tänkte jag köra igång med 16:8 och se om de sätter igång nånting i kroppen, hoppas det! På onsdag blir det vägning, jag hoppas på MINUS!

Förra veckan slarvade jag med både cykling och gymträning. Så den kommande veckan satsar jag på armcykling varje morgon 30min och gym mån och fredag och simning på torsdag!

Hur ser eran kommande vecka ut? =)

P.S kul att vi har blivit ett gäng i denna tråd! laugh

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    16 november 2014 14:40

Jag ska gå på Curves måndag, onsdag och fredag. Utöver det kör jag och min man plankan morgon och kväll, allt för att stärka ryggslutet. Hoppas även att vädret blir lite bättre så att man kan vara ute och pula, promenera eller bara njuta om nu solen behagar komma fram någon gång. laugh

• På gång
    16 inlägg
    16 november 2014 14:53

Jag har slarvat denna helg pga höstdeppression som hade mig i sina klor sen i måndags😢 Trots det gick jag på ett styrketräningspass men så fort helgen kom var jag körd. Nu är det dock bättre igen, så kommer jag köra attackfasen i fem dagar och komma igång igen. Jag håller på med Dukandieten och den passar mig bra. Så nu kör vi igen så det ryker! Inplanerad ett styrkepass på torsdag, plus måndag och onsdag yoga och pilates på min Wii Fit plus. Hemmaträning när barnet har gått och lagt sig. Here we go again.