icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Ut ur vassen sommaren 2015!

Engagerad
100 inlägg
13 november 2014 10:19

Idag är det 200dagar kvar till 1 juni 2015

Vad säger ni? Ska vi köra järnet fram tills dess och vara nöjda med oss själva sommmaren 2015?

Var och en har sina metoder för att nå sina mål, vi dömer ingen!
I denna grupp peppar vi varandra och ger varandra råd och tips på vägen.

Hoppas ni är några som vill hänga på!laugh

Nu kör vi!!

"If there is a will, there is a way"

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    2 december 2014 15:57

Flisen, det låter ju toppen med hälsocentrumet, lycka till. Tror inte du att det är bäst att bara koncentrera dig på hälsocentrumet, visst var det så att du inte trivdes med din dietist? Ta en paus från henne och känn hur det känns, skulle nog jag göra.

För mig går det väl sådär. Var i Stockholm över lördag och söndag för att fira en gammal barndomskamrat som fyllde 50 år (!!!!!!!) Sov på hotell och åt ute, gott men alldeles för mycket. Tänk att det ska vara så lätt att falla ifrån sunda vanor.... har till och med missat mina "plankor" och rockring fram till idag bara för attt...... Idag är det 5:2 och jag är JÄTTEhungrig, skyller allt på helgen.

Denna vecka kommer jag mest jobba hemifrån då vi håller på att installera bergvärme, många hantverkare som ska komma in så det är lika bra att vara hemma. Tyvärr kommer träningen att bli lidande, får försöka gottgöra det nästa vecka.

Ha det gott och kämpa på wink

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    5 december 2014 09:54

Härlig att höra att du får hjälp Flisen!

Här verkar förkylningarna aldrig ta slut 😩😩😩

Kämpa på alla!

• På gång
    16 inlägg
    8 december 2014 22:16

Måndag idag och två veckor kvar till min julresa! Jag har släppt all stress och det får bli som det blir och fortsättning följer efter årsskiftet (i vanlig ordning). Idag blev det 7 km gång och nyttig lunch. Värre med chokladen efter maten... Försöker göra samma succé imorgon (- chokladen). Med önskan om en trevlig och positiv vecka!

• Mycket engagerad
    387 inlägg
    8 december 2014 22:23

Hej vänner! För mig tickar det på fint just nu. I torsdags vägde jag 84,1 och påbörjade då min julutmaning som består i att jag vill komma under 80 innan julafton - idag stod vågen på 83,4 och jag är all in på att nå mitt mål! :-) 

Massa pepp till er! 

• På gång
    16 inlägg
    8 december 2014 22:25

Heja Uttern! 

• Engagerad
    100 inlägg
    9 december 2014 12:11

Hej på er alla fina! Känner mig lite dålig som uppdaterar mig så sällan *skäms skäms* det var ju endå jag som startade detta forum, får bli en förbättring! Har varit ner i en dipp några dagar men börjar sakta ta mig tillbaka och känner mig lite starkare idag. Nu på morgonen tog jag tag i saken och ringde till min dietist och berättade lite hur jag kände, och sa att jag kommer ta kontakt med ett hälsocentrum i januari. Och det trodde hon skulle vara bra för mig! Så vi pausar våra möten några månader.Nu blickar jag framåt, nu ska jag må bra inifrån först och sen kommer utsidan som en bonussmiley

Heja heja oss! peppkram

• Nykomling
    4 inlägg
    9 december 2014 12:45

Hej Flisen87 och alla andra! Jag är ny på tråden. Vill absolut vara med och köra järnet fram till sommaren!

Vi gör detta för att vi vill må bra och såklart ska vi peppa varandra! Jag började min viktminskning för en dryg vecka sedan, 1/12, och har nu gått ner 1,5 kg. Väger nu 89,2 kg.

Rätt tänkt Flisan87 att du ska må bra inifrån först. Annars spelar utsidan inte så stor roll... Lycka till och tänk på att du alltid är värd att må bra!

Heja oss! :)

• Engagerad
    100 inlägg
    11 december 2014 11:05

Välkommen in i gänget AH65!

Och vad duktig du är Utter! Har du nå magiska tips att dela med dig av? wink Heja heja!

Sitter på praktiken just nu och väntar på lunchen, fläskfile med ungsrostade morötter och ris! Mums, sen slutar jag tidigt idag och åker och simmar, ska bli såå skönt då jag är väldigt frusen idag, lite småförkyld, men ett varmt bad ska nog bara göra gott. wink

1 vecka kvar på praktiken sen går man på jullov 2 veckor, ska bli såå skönt att bara vara hemma och vara. Ladda batterierna inför ett nytt år. =)

Hoppas alla har en bra vecka!

Pepp pepp

• På gång
    16 inlägg
    14 december 2014 22:51

Bara fyra dagar kvar till julresan. Det känns så märkligt att vara borta på julafton! Paniken över att inte se ut som en köttbulle på stranden har nu övergått i resignation. Tänker njuta av min semester oavsett. Nyårslöftet blir: sluta ta på mig alldeles för mycket projekt, satsa mer på min mentala hälsa (mindre stress) satsa mera på yoga, meditation och den diet som gav mig mest resultat nu i höstas. Nu när jag vet vad som funkar för min kropp och psyke tänker jag hålla mig fast vid det. Vilka är era nyårslöften?

Stor pepp inför sista veckan innan julafton😁

• På gång
    13 inlägg
    15 december 2014 19:29

Yes måndag är här och den har börjat fint för min del. Tränade till och med, fast bara lite, men är typ död nu. Har läst era inlägg från sist (läänge sen sist) och de är så inspirerande och kul att ta del av. Även om de, precis som mina, innehåller också negativa saker. Sånt e livet :)

För min del gäller det nu att försöka träna varje dag denna vecka. Jag vet, inte det mest ultimata. Men kanske det går. Tar små pass bara. Fick sånt ljuvligt endorfinrus av dagens pass att det känns på sin plats :) måste få igång immunförsvaret också, samt KONDITIONEN. Den är katastrof. Promenerar några kilometer varje dag men suuuck hjälper ju nada. Är väl för långsam. 

Let's do this!