Engagerad
100 inlägg
Idag är det 200dagar kvar till 1 juni 2015
Vad säger ni? Ska vi köra järnet fram tills dess och vara nöjda med oss själva sommmaren 2015?
Var och en har sina metoder för att nå sina mål, vi dömer ingen!
I denna grupp peppar vi varandra och ger varandra råd och tips på vägen.
Hoppas ni är några som vill hänga på!
Nu kör vi!!
"If there is a will, there is a way"
Invägningsdag idag och (trumvirvel please)......
Ett STORT delmål är nått! Under 60 😃😃😃😃
Ligger på 59.7 nu, ner 900g sen förra veckan😆
Jag är så himla nöjd att jag klarade det före THE BIG 4....0 hehe 😁😁
Storpepp alla!!!
Stort grattis FordGirl! Helt underbart🗽
Amemilia, du är jätteduktig som promenerar varje dag. Fortsätt så ska du se att det lönar dig i längden!
Hej på er! Är det nån som håller sig kvar i tråden?
Jag har gått på jul ledigt från det mesta, kämpar på iaf! Återkommer och blir mer aktiv efter nyår, lovar!
Hoppas alla njuter och har lite ledigt nu i jul, Så startar vi 2015 men nya friska tag eller hur?!
GOD JUL OCH ETT GOTT NYTT ÅR PÅ ER FINA TJEJER!
P.S kan tipsa om en ny tråd jag just startade "börja 2015 med en riktig utrensning" Handlar om ren vattenfasta, in och läs och gå med i tråden om du är intresserad utav att genomföra en vattenfasta med mig från och med 1 januari!
Kram kram
Nu börjar det nya året närma sig!

Men tänkte börja lite försiktigt den 1 januari beroende på hur vild nyårsafton var så kanske man behöver nått i magen dagen efter haha! men sen blir det iaf fasta minst 6 dagar beroende på hur jag känner mig. Kommer dricka grönt te och kaffe med lite mjölk eller grädde under denna tid, och ta lite vitaminer. Efter den tiden kommer jag fortsätta att utesluta socker från min vardag under 21 dagar så jag känner mig renad efteråt!
Jag har en plan märker ni haha, får se hur det går.

Hade ni en bra jul? Det hade jag, kanske njöt lite för mkt av maten.
Hade tänkt börja direkt med en vattenfasta den 1 januari, körde en i augusti under 4 dagar och det gick bra, men började som vanligt med maten igen efter så den gjorde ju ingen nytta.
Vad har ni för plan inför 2015?
KRAM PÅ ER PEPP PEPP
Har varit rätt så osynlig här, hela december har gått rent åt fanders. Tänk att det inte behövs särskilt mycket för att goda vanor ska ersättas av dåliga. Det vore ju så bra om det var tvärt om. Jag började så bra med träningen fram till att vi installerade berggvärme. Vi hade hantverkare här i tid och otid så jag hade svårt att komma iväg. Hade nog klarat det med lite jävlar anamma men inte då. Sedan kom då julen och i år lyckades vi för första gången fira ute på vårt sommarställe (kan bara ta oss dit om det är barmark). På juldagen var jag och min man ute och plockade trattkantareller som vi stekte till julmaten. I dag har jag stått i köket hela dagen och förberett för vår 21-åriga dotters födelsedagsmiddag för 10 personer.
Kram/Lassas
GOD FORTSÄTTNING PÅ 2015! Nu var vi här, absolut den första dagen på året, du bestämmer vad du vill göra med året, det är din bok att skriva, kom ihåg det!

Idag börjar jag min vattenfasta, kör i iaf 6 dagar så får vi se hur bra det går, känner mig pepp! Detta ska bli mitt år! Har inga nyårslöften, tar det lite som det kommer, men den första grejen är inget onödigt socker eller alkohol fram till den 20 februari då jag och en kompis som jag inte träffar så ofta längre har bokat in en helg i stockholm. Då vill jag känna mig lite finare, kommer inte väga mig nånting tills dess så det får bli att känna sig fin! Det ska vara en tråd genom hela året, förra 1 januari hade jag så många mål, ville gå ner 15kg tills 31 december 2014. Och här sitter jag med 7kg mer istället. Så i år ska jag inte stirra mig blind på vågen och inte ställa massa krav, utan må bra,innefrån och ut!
Det är 50 dagar till 20 februari, vem hänger på 50 första dagarna av året utan socker?!
Hoppas denna tråd kommer igång lite nu!! Ska uppdatera mig bättre hädan efter.
Kram på er
Gott nytt år på er vänner! :-)
Januari inleds på 82 kilo och mitt första delmål är att gå ner 4 kilo innan februari knackar på dörren. :-)
Det klarar du med massa jädraranama utter! Heja heja oss 2015 är vårat år!
Gott Nytt 2015! Detta år kommer vara så bra! Vi går mot ljusare tider och ser fram emot sommaren och den nya vikten😁 Det handlar om delmål mellan 6-8 kg.
Kram på er.
Så var vi inne i dag 2 på min helfasta,känns fortfarande bra, känner mig pigg! Hungern stör mig inte så mkt, har inte speciellt ont i huvudet. Men det är nog bra att jag är hemma och är ledig och inte gör så mkt under dom här dagarna.
Så då spelar vikten ingen större roll men de vore trevligt om mindre mage var ivägen när man körde.

Kom ju på idag att vårruset är i maj! Körde det förra året och det var superkul, så det blir att anmäla sig i år igen, heelst under 75kg vill jag vara då, eller så nära som möjligt, och det är inte mer än 10kg dit. (förhoppningsvis). Har ingen större koll på vad jag väger just nu, men vill känna mig stark och fit när det är dags i maj!
Så det blir att börja träna till det, förhoppningsvis tar det inte väldigt lång tid innan jag får min nya rullstol, kanske i februari-mars?! Sånt kan ju ta tid så vi får se, ska träna mycket kondition på armcykeln hemma också, vill slå mitt rekord från förra året på 50min.
Hur går det för er mina vänner?
TAGGA TAGGA!!