icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Ut ur vassen sommaren 2015!

Engagerad
100 inlägg
13 november 2014 10:19

Idag är det 200dagar kvar till 1 juni 2015

Vad säger ni? Ska vi köra järnet fram tills dess och vara nöjda med oss själva sommmaren 2015?

Var och en har sina metoder för att nå sina mål, vi dömer ingen!
I denna grupp peppar vi varandra och ger varandra råd och tips på vägen.

Hoppas ni är några som vill hänga på!laugh

Nu kör vi!!

"If there is a will, there is a way"

• På gång
    16 inlägg
    20 november 2014 10:13

Kör på!

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    20 november 2014 11:30

Peppisar!!!!

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    20 november 2014 15:52

Startade morgonen med att åka till gymmet, visade sig att jag kom en halvtimme för tidigt. Hade ingen lust att driva omkring i träningskläder tills de öppnade så jag åkte hem och sedan vidare till jobbet. I dag är det den sista fastedagen för denna vecka, jag har ännu bara ätit en kokt ägg och till middag blir det färsfuld zucchini. Vi har även varit och veckohandlat (!!!!!) utan att dregla över all mat. Tror nog att våra kroppar har lärt sig att det inte är farligt att vara hungrig.  

OCH......... jag har hämtat ut min rockring så här ska "rockas"......... cheeky 

• På gång
    16 inlägg
    20 november 2014 18:01

Gymmet kl 06:45 imorse. Styrka 20 min och 15 min intervaller på löpbandet. Sjukt nöjd då jag debatterade med mig själv på morgonen, ska jag eller ska jag inte?. Skönt att jag har lärt mig att det viktigaste är att motionera i sin egen takt och inte stressa fram för det har aldrig funkat hittills. Snart är det helg! 

• På gång
    13 inlägg
    20 november 2014 18:43

Pepp till alla! Själv har jag haft en sämre dag. Åt dåligt och har ej motionerat. Skyller på att jag har en ganska viktig grej imorgon, haha, vadå lame, men jag är faktiskt skitnervös. Här borde man ju lära sig att göra annat istället för att äta när man är nervös.

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    21 november 2014 14:10

Morgonens vägning.........-1 kg, står nu på 84,5 laugh

Trevlig helg på er alla.

Kram/Lassas

• På gång
    16 inlägg
    21 november 2014 17:07

Trevlig helg!

• På gång
    13 inlägg
    21 november 2014 21:43

Trevlig helg på alla härifrån också!wink

• På gång
    16 inlägg
    23 november 2014 20:31

Hör ni vänner! Imorgon är det måndag igen och för väldigt många MDare är det tillbaka till vanliga rutiner där det inte finns så många frestelser som det kan finnas under helgen. Jag längtar själv efter att fortsätta där jag fastnade igår.

Så planering inför nästa vecka: äta enligt min diet, ha två gympass och lite extra vardagsmotion. Om ca fyra veckor ska jag behöva visa mig i baddräkt och att komma ner fem kilon tills dess vet jag inte om det är realistiskt med tanke på två julbord, en födelsedagskalas samt en Luciafika på dagis. Kommer jag ner till 80 kg så kommer jag att bli oerhört nöjd. Så positive thinking för att komma ner tre kg på fyra veckor. Det är mitt mål! 

• Engagerad
    100 inlägg
    24 november 2014 08:00

Hej på er hoppas helgen varit bra!

I torsdags var det dags för bad igen, tog upp vägningen eftersom jag skulle få väga mig där, nej men då säger hon som jobbar att de var ingen mer invägning planerad..say what?! Har jag missförstått allt? Har sagt till dietisten ett flertal gånger att jag vill väga mig 1 gång i veckan under en period för att kunna utvärdera vecka efter vecka vad man gjort bra/dåligt o vad man kan ändra på. Förväntar ju mig inga stora siffror på vågen direkt.Det var mer för att hålla koll. Så sa hon för några veckor sedan innan jag hade fått börja bada när jag tog upp de att nej jag kan inte ordna med vägning 1 gång i veckan men nu har dom också en våg på badet så du kan väga dig där..Okej va bra tänkte jag..

Så när jag kom dit i torsdags blev jag lite förvånad, så ringer till min dietist, som inte svarar så lämnar ett meddelande och säger att badet måste ha missförstått nånting o hon måste maila dom om en invägning 1 gång i veckan.

Så ringer hon mig när jag inte kan svara och lämnar ett meddelande. Inget missförstånd där inte, hon sa att jag inte ska väga mig 1 gång i veckan, de finns inte resurser till det och att det inte är bra heller att väga sig en gång i veckan?! Vafan ska man säga liksom, blev så jäkla irriterad, vem är hon att bestämma när jag ska få väga mig?! Bara för att jag inte kan väga mig hemma själv utan behöver hjälpen tycker hon att hon kan bestämma över min vägning. Gaah...somsagt vet att inte vikten spelar största roll i grund o botten men eftersom att jag gått upp 4-5kg sen i somras ville jag väga mig 1 gång i veckan dels för att se vad man gör rätt/fel och kanske få lite motivation tillbaka när man ser nått litet minus på vågen. Lite svårare att utvärdera 1 hel månad liksom...

Vad tycker ni? Har jag rätt att vara irriterad eller har min dietist gjort rätt? Och ska jag försöka gå vidare med detta eller släppa det?