Engagerad
100 inlägg
Idag är det 200dagar kvar till 1 juni 2015
Vad säger ni? Ska vi köra järnet fram tills dess och vara nöjda med oss själva sommmaren 2015?
Var och en har sina metoder för att nå sina mål, vi dömer ingen!
I denna grupp peppar vi varandra och ger varandra råd och tips på vägen.
Hoppas ni är några som vill hänga på!
Nu kör vi!!
"If there is a will, there is a way"
Har min första fastedag idag. Har gått otroligt mycket lättare än vad jag förväntade mig. Åt 1 ägg till frukost, morotssoppa m lite turkisk yoghurt till middag. Har nu ca 200 kcal kvar idag.
Hoppas det går bra för er allihopa! Pepp!
Hyfsat bra dag för mig också. Har inte ätit något onödigt och promenerat flera kilometer.
GOD MORGON! Ny vecka nya tag!
Glöm allt som hände i helgen ...eller välj att reflektera över vad som gick fel...om nått gick fel dvs
och fundera över hur du kan ändra på det tills nästa helg och framföralt hur kan du bryta mönstret så det inte händer i veckan? För det är ju faktiskt helt okej att unna sig nånting nångång ibland, bara det inte blir varje dag! För min del blir det att låta bli den där biten tårta som vi har kvar i kylen sen gårdagens firande, blev en bit till där på källskvisten också ush ush men Vi är bara mänskliga, nu ,kör vi rakt in i kaklet denna vecka! För mig blir det gymet i eftermiddag, hoppas dom är klara med renoveringen så jag kan köra all in! Pepp pepp
Wiiihooo!
Invägningen gick jätte bra! Ner 800g från förra veckan 63.3 till 62.5. Det betyder att jag har nu gått ner mer än hälften av vad jag behöver 😃😃😃
Peppkramisar alla!
Ny vecka och jag har redan klarat av mitt gympass nu på morgonen.
Hepp och pepp på er alla
Ny vecka och dagen har inneburit flera kilometers promenerande hit och dit, bland annat upp för en riktig helvetesbacke... Andra dagen i rad utan onyttigheter.
Dag 2 och maten går som på räls! Börjat dock tröttna på kvarg, så imorgon byter jag ut den mot keso. Träningen går så där, bara nån liten promis hittills, men veckan har fem dagar kvar😂
Åt en bulle i dag men å andra sidan sallad till lunch. En massa stillasittande i dag, ingen vidare aktivitetsnivå... Ska ta mig i kragen, göra en liten tallrik frukt och sedan gå ut en sväng!
Har klarat av mitt pass på Curves redan i morse. I morgon är det sista fastedagen för denna vecka. Ska försöka hinna med ett pass på fredag morgon också. Helgen kommer att bestå av matlagning och gäster. På fredag kommer vänner och på lördag kommer mina föräldrar och stannar över natten. Får väl hoppas att jag håller någorlunda koll på vad som inmundigas.
Har äntligen lärt mig rocka ordentigt så en sådan har jag beställt. Tänkte att det kunde vara en smart grej att hålla på med när man tittar på TV eller lyssnar på musik. Det ska ta både på mage, rygg, ben och framför allt runt höfterna där jag är väldigt stel och klen (har nog trillat av hästen för mycket på den sidan) Den jag beställde vägde 1,5 kg....... åter kommer så snart jag provat. :)
Var hos dietisten igår, fortfarande står jag o stampar på 84 jävla kg...varför kommer jag inte därifrån?! Det är svårt att låta bli att stirra sig blind på vågen....Speciellt när jag har varit nere på 77kg
. och så ska jag fortsätta med 16:8.
Jag har tagit bort brödet ur kosten helt, visst blivit nån enstaka nån gång men förut kunde jag äta macka till frukost, på eftermiddagen och som kvällsmål...och i 3 veckor nu så har jag inte ätit NÅNTING efter kl 19...wtf behövs göra för att vågen ska röra på sig?!
Nu blir det stenhård vägning på kolhydraterna jag äter, fick hem ett protokoll av dietisten vad 1dl pasta,ris,pot väger i gram...så nu blir det 1dl (i gram) till varje måltid, måste vara absolut stenhård på det.Tror det är där skon klämmer faktiskt...mitt ögonmått är nog inte o lita på
Men idag är det iaf simning, ska simma utav bara fan!
Hoppas alla har en bra dag! =)
JAG SKA TA MIG UNDER 80KG IGEN!