icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Ut ur vassen sommaren 2015!

Engagerad
100 inlägg
13 november 2014 10:19

Idag är det 200dagar kvar till 1 juni 2015

Vad säger ni? Ska vi köra järnet fram tills dess och vara nöjda med oss själva sommmaren 2015?

Var och en har sina metoder för att nå sina mål, vi dömer ingen!
I denna grupp peppar vi varandra och ger varandra råd och tips på vägen.

Hoppas ni är några som vill hänga på!laugh

Nu kör vi!!

"If there is a will, there is a way"

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    24 november 2014 08:23

Stå på dig!

Du ska ha en bra förklaring varför du inte får väga dig!

Storpepp till dig!

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    24 november 2014 08:30

Invägningsdag idag och faktiskt väldigt nöjd! Efter en helg med mycket go mat och VIN (vi är ju amerikaner så vi firar Thanksgiving) så har jag faktiskt gått ner 500g 😃

Nu blir det hårdkörning i veckan och "back on track " för mig 😜

Peppnramisar alla!

• Engagerad
    100 inlägg
    24 november 2014 09:16

Heja dig! Se du väger dig också 1 gång i veckan antar jag? wink som dom flesta andra, fattar inte varför det ska vara så stora problem när jag vill det!

• På gång
    16 inlägg
    24 november 2014 10:23

Flisen, vill du så ska du få väga dig en gång i veckan! Vad är det för trams med resurser? Om det absolut inte går, finns det något annat ställe dit du kan komma till och väga dig varannan vecka även där? Då har du vägning varje vecka. Men det är klart att det är super omständigt! Kämpa! 

FordGirl: Grattis till Thanksgiving! 

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    24 november 2014 12:51

Flisen, håller på dig.  Pepp pepp

Även idag har jag börjat morgonen på gymmet. Det är så skön start på veckan, jag är rätt trött på måndagskvällarna (har svååårt att komma i säng på helgerna) så att börja veckan med träning och sedan ha en lugn måndagskväll med tidigt sänggående passar mig utmärkt. 

• På gång
    16 inlägg
    25 november 2014 23:14

Hejsan. Maten går bra, men det där fördömda träningen hinner inte med. Träningsväskan packas iordning på kvällen, men på morgonen ligger den där orörd. Kan bero på att jag är helt slut efter jobb, pluggande och lillbarnet som har vaknat flera gånger per natt under senaste veckan... Tror det är förkylning på g, men hoppas inte. Inbokad pass på torsdag i alla fall. Hur har ni det?

• Mycket engagerad
    386 inlägg
    28 november 2014 17:35

Mät och vägdag idag..........har inte hänt något. Antagligen lär det väl inte hända särskilt mycket nästa vecka heller. Det är både 50 års fest denna vecka och besöka svärmor (med bullar etc. har svårt att låta bli). Får vara lite hård mot mig själv.

Ha en trevlig helg allihop

• Engagerad
    100 inlägg
    1 december 2014 19:15

Hej på er!

Ursäkta min frånvaro den senaste veckan...allt har känns lite blää bara...ni förstår nog.

Funderar över mitt inplanerade besök hos dietisten nästa tis...ska man gå? Tror jag ska avboka, och inte ses nått innan jul och nyår...vill ju egentligen faktiskt byta dietist...men hatar konflikter och disskutioner...vad ska man säga liksom?
    Vet ju dessutom att jag inte gått ner nått fortfarande, säkert bara upp. Så känns rätt meningslöst att väga sig just nu när jag inte orkar ta tag/bry mig om nånting, varför ens försöka i december av alla månader liksom? Vill bara att det ska bli 1 januari så jag har ett helt år på mig att göra rätt..och många fel. Men man är ju inte felfri wink låter väl klyshigt men jag behöver ett nytt oskadat år.

Har dessutom varit och kollat på en lägenhet i förra veckan på mitt drömområde!! En 3a...har fått godkänt av bostadsanpassningen att den går att bostadsanpassas..så jag tackade ja i fredags. Men vet att de var fler och kollade på den för jag var på plats nr 4 i kön, men detta var ju andra gången lägenheten låg ute så folk kanske har tackat nej denna omgång också?! Förstår inte varför egentligen, inget fel på den lägenheten. I fredags var somsagt sista dagen till att tacka ja/nej så nu står det bara  "ser över ansökningarna" åhh man vill ju så gärna...blir inflyttning i februari isf...behöver detta sååååå mkt så ni anar inte!

Så håll tummarna för att jag får det där positiva samtalet imorgon wink

Kämpar ni på? Hur har eran vecka varit? Hur känner ni inför december och alla fresteleser? Ser ni också januari som ett bra tillfälle att börja om? Eller egentligen inte börja om, för förhoppningsvis har man ju inte gått upp till startvikten eller?! Utan det blir en bra fortsättning helt enkelt wink

• Mycket engagerad
    378 inlägg
    1 december 2014 19:45

Stå på dig! det är klart att du ska ha en ny dietist. Det måste ju kännas bra eller hur?

Håller tummarna stenhårt för att lägenheten blir din yes

Min vecka har varit förkyldt igen...verkar aldrig ta slut (suck). Men det roliga är att invägningen gick jätte bra idag.... ner 900g från 62 till 61.1 laughlaugh

Super glad!!!

Jag tror att December kommer att gå bra för jag är inte förtjust i julmat (har fått magsjuka två jular på raken urk urk).

• Engagerad
    100 inlägg
    2 december 2014 15:44

Men o andra sidan kanske du är förtjust i julgodis? ;) Hoppas du blir frisk snart!!

Jag längtar veerkligen efter julskinkan,prinskorven och mammas köttbullar! Haha. Så jag tänker njuta av maten men försöka äta med måtta, vi får se hur de går wink...

Ringde till min kurator på habiliteringen och förklarade hur jag kände runt mat och min dietist och allt, och sa att jag kanske behövde prata med en kbt terapeut istället för en dietist. Då kände hon till ett hälsocentrum som jobbade med frågor som hälsa,vikt och välmående. Så ringde hon dit åt mig och kollade om de skulle vara rätt ställe, och det verkar det vara! Dom sa att det ligger MYCKET mer till en viktminskning än att bara få viktminskningsråd som jag fått av min dietist, dom arbetade mkt med folk som känsloäter och vad som ligger bakom osv precis lite som kbt terapi. Så det känns jättebra! Ska ringa till dom o boka tid, man skulle träffas 6 gånger 1 gång i månaden. Men på deras hemsida står det att man kan träffas oftare så det är nog utifrån behov. Men har en bra känsla över detta. Nu ska jag bara berätta det för dietisten ocksåcheeky. Vet inte om jag ska fortsätta träffa henne 1 gång i månaden medans jag går på det där hälsocentrumet eller om jag ska ta en längre paus.Vad tror ni?

Hoppas ni har en bra dag! smiley kram på er och kämpa på, du är värd de!