Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Mufflon: Tack! Det är jag som är förvirrad och blandar ihop allt. Får skylla på min jetlag. Vet ej om jag rapporterat min vikt i denna tråd, men jag startar på 59,2
sasssyy: Visst är det som du säger, förändringen delat på den nya vikten gånger 100 så får man fram förändringen i procent. (jag är mattelärare, även om jag inte jobbar som det just nu) Men ni behöver absolut inte räkna och skriva några procent själva, rapportera in er vikt, jag har redan förberett ett excel-ark som kommer att räkna ut det själv så det är inget jobbigt. Bättre för mig om ni bara rapporterar vikten, annars blir det så många siffror i ett och samma inlägg som jag kan snurra bort mig i..
Nu är vi fantastiska 113 st som har anmält sig till utmaningen! Imorgon bitti kommer startlistan upp, jag väntar lite med att lägga upp den eftersom inte alla har rapporterat in startvikt än. De som saknas är: Alerta camlu2 chef empria Ewilia fabiole gottis57 Inkku Jodine karin81 Liinsan Madene Malinni mammut mariacomey mariewe miac Mli123 målisikte Nena123 Schnigel sjoddan spn TheJan tinni Triangel Wictory Har ingen vikt kommit in till imorrnbitti (05.00) så måste jag tyvärr radera er, det blir väldigt plottrigt att lägga in en massa vikter i efterhand. Den enda som har dispens är TheJan som hade lite otur med batterierna i sin våg. Är det nån annan med liknande bekymmer, säg till så är det ok, men annars räknar jag med att ni har fallit ifrån. Nu kör vi så det ryker, vem vinner? :)
Härligt mufflon! Längtar efter att att köra igång nu! :)
skall bli jätteroligt att köra igång. Va kul att vi är så många, skulle ju kännas toppen ifall man vann ngn vecka då :-) Lycka till alla!!!
Hej! 3 kilo upp på julen, mycket trevligt. 87.6 är min nuvarande startvikt:)
113 anmälda, det var inte illa men det återstår väl att se om alla hänger kvar fram i mitten av februari. Lycka till allihopa.
ska bli riktigt kul det här. Har avklarat min första dag idag och det har gått galant......
Hmm, det är ju fortfarande 3/1.. Kan man få hoppa in ännu? Startvikt efter julmiddagar: 58,4 kg
Jag vill vara med! "Imagine" .... Startvikt: 67