Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Kul att vi blir så många! Tror tävlingsdjävulen vaknat ordentligt i mig och det är inte en dag för tidigt! Klarat av 2 chokladfria dagar.Det var länge sedan sist! Godis och fa choklad är min last.Skäms över att skriva det men kan utanvidare äta 3-5hg choklad per dag.Konstigt att jag rullar fram....
Vill också vara med! Startvikt 92,2
68 är min startvikt
Hej, här kommer min vikt, visste inte att man skulle väga in sig idag.. men har fått den dåliga vanan att väga mig varje dag ändå.. och om jag minns rätt så va det 57,2 Är det ok att man väger sig olika dagar, har ett jobb där passen ligger olika varje vecka och man vill ju helst väga sig innan frukost och allt. Lycka till alla! :D
Ok, nu lägger jag in en brytpunkt här, dvs. har man inte anmält sig nu kommer man inte med på listan. Lägger ut listan om några minuter, har jag missat nån av er så hojta till. Vi är runt 100 st som har rapporterat in startvikter, det är många inlägg att hålla reda på, så som sagt.. Skrik om ni inte finns med på listan :)
Här kommer då så äntligen listan. Men lite frånfall nu i sista minuten så har vi blivit 97 st som tävlar. Tillsammans väger vi ca 8 ton. 7955,7 kg + TheJan, som skaffar batterier till vågen. Hur mycket tror ni vi kan minska den siffran? Deltagare...........Startvikt agge65...............69,8 Anna1987...........63,3 annaoj................98 aloneq................80,1 alpin....................79,4 ARS.....................92,6 Artemis...............66,6 babs2.................89,7 bea74.................80 beekan...............75 Beth....................88 Bonnie1..............82,4 camlu2................72 cammie...............62 Carina70............83,5 change...............109,9 Cita....................74 ego79................55,7 emika.................52,7 emma83.............91,2 fabiole................68 fannyang............74,3 Fridholm.............140 gittan52.............102 gunillav..............96,4 Hanssont...........53,8 Havet.................93,9 Hilda..................77,5 hollunge.............79,3 hundvan............130,5 hulda4................88,6 imagine..............67 Indil...................90,3 ireneq................99 Jenfan75...........112,6 jojjea................136,8 Kao....................96,6 Karolcia..............92 Kicka...................95,5 Killas..................100 krity...................61 labbe52............82,6 Liinsan..............87,6 lillam82.............75,1 lillebuu.............87 Lilomi...............105 linamia.............70 Linko................100,5 lonnesjo...........72,3 Looser89..........66,2 Lynxan..............82,5 madde85..........80 madnor............69,1 mammaanna....92 MammaEva.......79,8 mamsens..........74 mariacomey......67 Matilda8...........77,2 melynta............69,9 metda..............77,3 Michiko.............72,7 mickiw84..........74,3 mimianna.........58 monaco............77,3 monki...............72,3 MrsMoss..........126 mufflon............106,8 mumma...........120 ninni83............100,2 nittras..............66,3 noll...................75,6 novi..................61,1 oups................113,2 pillan68............92,2 Porfyr...............81,5 sanjan.............96,6 sasssyy............99,5 Schnigel...........57,2 Sessa..............59,2 sgfhnja............88,6 SKSKSK............61,7 slottes.............67,8 Sunset.............82,1 svan1...............72 TheJan.......väntar Theraphy.........60,7 tjokis...............86 toplezz............85,5 Triangel...........132 twist................83,9 vickys...............68 viopet..............93,8 Whatif..............79 Wolfan.............86 Yrla..................85,6 yvosiv..............88,3 zophija............58,4 Med reservation för felskrivning. Hittar ni en sån, säg bara till. Jag hoppas listan blir någorlunda läslig, det är inte helt lätt att göra en lista här när man inte får använda HTML-kod... Men men, det är ju som det är. Om ni väger er igen nu i veckan så skicka in den vikten, så kommer den med på söndagens sammanställning, om ni inte gör det så ligger ni kvar på samma vikt som idag. Det är helt och hållet valfritt, det beror ju lite på vilken dag man har som vägdag. Lycka till allihopa! Pepp!!
Tack så mycket mufflon, vilket jättejobb du gör!!! Helt enormt!!! Om vi minskar bara 1 % första veckan så minskar vi ca 80 kg tillsammans! Lycka till alla!!
vilken siffra...oj oj... spännande och se hur det går.... hoppas att jag kan minska med 6,2 kilo under den här första perioden... vi får se....är nöjd bara jag går ner!
sånt här är bara sååå skitkul. Jag minns när vi fick internet (om jag får förpesta tråden med en liten anektdot) vi var de första -jag och min dåvarande sambo- privatpersonerna i hela Västra Götaland som hade internet, jag fattade verkligen INGET och det fanns ju inte så himla mycket att titta på då, iaf inte svenskt. Så jag hamnade på "Gails weightlosspage" från USA, en slags blogg/hemsida där en kvinna vid namn Gail kämpade med sin vikt, sen öppnade hon upp för andra att delta och vi var runt 30 st, alla från USA utom jag då och en tjej från Australien som tillsammans under ett år tappade närmare 500 kg, vissa betydligt mer än andra...själv droppade jag drygt 17kg det året medan Gail tappade 47 om jag inte minns fel... några försvann under året och sen började Gail ta betalt för det blev för mycket jobb...hittade sidan igen för något år sen och hon jobbar vidare, nu kollade jag igen och det finns tydligen ett företag som heter just "Gails weigt loss" men vet inte om det är samma Gail
sasssyy Häftig historia! Minns själv när vi äntligen fick internet, en helt ny värld öppnades! (på gott och ont) mufflon Är det alltså okej att jag redovisar min vikt på måndagar? Förstår ju att det den här veckan blir som att jag står kvar på samma vikt. (men för min del är det helt okej)