icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    6 januari 2011 15:40

Man behöver inte vara plusmedlem för att vara med i denna utmaning. Jag är själv inte plusmedlem. Man rapporterar in sin vikt i den här tråden. :)

• Engagerad
    80 inlägg
    6 januari 2011 15:43

Tack för svaret då vet jag =)

• På gång
    19 inlägg
    6 januari 2011 18:35

Jag blev dessvärre sjuk och har inte orkat träna nåt . Men väger mig ändå på lördag.

• Mycket engagerad
    116 inlägg
    6 januari 2011 18:39

har tyckt det är så svårt att bara äta hemma så som man ska göra.. känns som om man prövat det mesta... det är alltid något som kommer ivägen.... vet att vv fungerar... men sist jag var på viktväktarna slutade jag pga att personen som jobbade med det sa allt för många klumpiga kommentar... som t.ex. när min morbror dog och jag gått upp ett hekto...då hon sa "du hade ju inte behövt äta så mycket"... jag gick inte dit igen... för fokusen låg inte på o räkna points då...nu finns det en ny konsult i stan så fick en liten överraskning av min man, ett handgjort presentkort till vv för hela det här året... han vet hur gärna jag velat men inte velat gå till den gamla... blev rejält peppande, så ska väga in mig på onsdag *glad*

• På gång
    19 inlägg
    6 januari 2011 18:41

Det var en fin present emma83

• Engagerad
    80 inlägg
    6 januari 2011 18:43

Åh vad kul, synd att den gamla konsulenten var så konstig. Har också med kört VV, gilla det också, men har inte ekonomin för det i dagsläget. Pepp, pepp! -E

• På gång
    18 inlägg
    6 januari 2011 19:50

Lycka till Emma83. Hoppas den nya VV är toppen! jag sköt ju upp min utomhusträning i väntan på plogbilen.... här kan man vänta förgäves. Tog tjuren vid hornen och utrustade mig med ficklampa o reflexväst. Har nu tagit mig runt 6 km på opogad väg utan belysning och ett riktigt snöväder. Känns bra nu när det är gjort. Nu väntar en välbehövlig dusch och en kopp the! Gokväll :)

• Mycket engagerad
    153 inlägg
    6 januari 2011 19:55

Strongt gjort!! Och vara ute och pulsa i snön så!! Sjutton också, nu kan jag ju bara inte ligga kvar här i sängen, med datorn på magen ;) nu måste jag ju ut jag också!! Tack för tipset! Och, lycka till Emma83!

• Veteran
    7560 inlägg
    6 januari 2011 20:01

Lycka till emma83! Synd bara att vi lägger så mycket av vårt egen välmående i händerna på andra och att det då spricker för att de är klumpiga...Jag väntar fortfarande på plogbilen bea74, och hittade ingen tjur att ta i hornen :) Ursäket alltså! Men jag har haft en lugn skönd dag här hemma utan att gjort speciellt mycket mer än vilat. Ibland behöver jag sådana dagar.

• Mycket engagerad
    116 inlägg
    6 januari 2011 20:16

oh tack för all fin pepp... känns jätte bra vill helst börja igår... hehe... tycker alla som givit sig ut i det här vädret har ett riktigt go... vi var på kalas o åkte bil dit... tänkte ta bussen... men nä....