icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• På gång
    44 inlägg
    7 januari 2011 10:44

Michiko: En av våra sköterskor har själv gått ner nästan 60 kg, med hjälp av viktväktarna. Hon har själv startat detta. Varje gång riktias in på något tema, dietister, psykoliger, sjukgymnaster kommer. Hon försöker få fler vårdcentraler att göra detta, det förebygger ju fetma. Men hör med din vårdcentral om dom inte kan starta något sådant, det är nämligen väldigt populärt här. Vår vårdcentral heter "bokskogen" om dom vill kolla upp. Vem vet......

• Mycket engagerad
    104 inlägg
    7 januari 2011 10:49

Hej min vikt för denna vecka är från tisdagen, som är min vägdag och blir då 68,7kg. :o)

• Veteran
    8084 inlägg
    7 januari 2011 11:11

Jisses vad många vi är! Normalt har jag vägdag på måndagar, men startvikten är från en söndag, så jag fortsätter med det. Fr o m idag börjar mitt "normala" liv igen, är hemma i min egen säng och styr själv över matintagen, så här ska planeras!!! Kul att matdagboken ställer upp med priser - det sporrar ju lite extra.

• På gång
    27 inlägg
    7 januari 2011 11:34

Vägning idag 97,2kg =)

• Nykomling
    5 inlägg
    7 januari 2011 11:42

Jag vet inte hur det blev såhär..vågen står fortfarande på 88kg och inget mindre. Jag såg att jag trodde jag vägde 86..men ack vad jag bedrog mig. Visst är det konstigt att det spelar så stor roll när på dagen man väger sig..vad man gjort i träningsväg dagen före och om man ska ha mens. Denna vätska som binds i kroppen gör mig GALEN! Sedan kan jag tycka att det är tråkigt att muskler väger mer än fett... Nåja pepp pepp. =)

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    7 januari 2011 12:31

annaoj: Roligt med människor som vill engagera sig så som din sköterska! Ska kolla upp detta med min vårdcentral :)

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    7 januari 2011 13:34

Grattis ninni83, vilken nedgång på några dagar! :) Wolfan: vill du att jag ska skriva 88 som en ny startvikt, eller skriva det som ny vikt (och alltså en uppgång)? Du bestämmer..

• På gång
    30 inlägg
    7 januari 2011 15:30

Wolfan, jag har samma problem med vätskan också, jätte irriterande men borde ju släppa snart :P

• Veteran
    7560 inlägg
    7 januari 2011 15:34

Jag gör nog som Babs, ändrar vägdag från måndag till söndag. Finns ju många fördelar med det, bl.a blir det mindre stressigt att göra det på söndagmorgon, analysera veckan som gick och planera den som kommer. Men hur vill du ha det mufflon? Ska vi skicka våra resultat till din mail alt gästbok istället för ett inlägg här? För många inlägg blir det ju......

• På gång
    43 inlägg
    7 januari 2011 15:39

men dom som inte e +medlemmar kommer ju inte in på mufflons sida...fast dom kan ju kanske skriva resultat här o + medlemmar till mufflon...