icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    152 inlägg
    8 januari 2011 08:58

Ny vikt: 92.9 kg

• Veteran
    8084 inlägg
    8 januari 2011 09:10

88,9 Hade tänkt väga mig på söndagar, men jag byter till lördag, så har jag mer tid att komma ihåg att rapportera. Eftersom måndag är min ordinarie vägdag kanske jag byter till fredag nästa gång och sen till torsdag, så får jag 2 vägdagar i veckan. Jag försöker att spåra in på att äta isokaloriskt igen - det är suveränt. Allt sug försvinner och det blir inte extremt mycket fett eller för lite kolhydrater utan ganska lagom. Det är länge sedan jag rapporterade i matdagboken, försökte starta igår, men det blev inte komplett, så vi får se hur det går idag. Heja, heja vad vi är bra!!!

• Mycket engagerad
    353 inlägg
    8 januari 2011 09:31

Ny vikt: 52 kg :D Första veckan har gått riktigt bra. Nu sticker jag iväg till Österrike och åker skidor en vecka. God mat och mycket motion blir det. Spännande att väga in nästa helg och se vad som händer. Sköt om er alla och kämpa på!!! Kram

• Engagerad
    66 inlägg
    8 januari 2011 09:43

Ny vikt: 69,2 kg Tjohoo!

• På gång
    44 inlägg
    8 januari 2011 09:45

Ny vikt, tro det eller ej, men 94 kg.... Vilket ger - 4 kg denna veckan wiieeee Åh vad glad jag är Kram Joanna

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    8 januari 2011 09:46

*************************** Vad duktiga ni är allihopa, det är så kul att se när det trillar in nya vikter! labbe52: Visst är det irriterande när man tycker det har gått så bra, och så håller inte vågen med! Men ge inte upp nu, det bäddar för ett ras nästa vecka istället :) babs2: vilken dag du väger dig spelar ingen roll för tävlingen utan ta det som passar bäst Pepp allihopa!

• Utmärkt medlem
    612 inlägg
    8 januari 2011 11:02

hej tyvärr står jag kvar på samma vikt som förra veckan 85,6 ingen förändring trots 40 min cross varje dag o dessutom stavgång. Vet inte vad jag ska göra mer för att det skall ändras. Något förslag? Det är väl maten då äter gröt det sista jag gör går väl inte men har ju ibsmage så svårt med nåt annat möjligen välling då kanske fullkorns... hälsn yrla

• Engagerad
    59 inlägg
    8 januari 2011 11:26

Ny vikt: 74,8 kg! Känns helt ok då jag inte tränat något alls förutom promenaderna!

• Nykomling
    4 inlägg
    8 januari 2011 11:28

Min vikt 78.1 Alltså -2kg..*ler* //Eva Aloneq

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    8 januari 2011 11:34

Yrla.. en fråga, hur har du det med saltintag och vätska. Förra året när jag var hos läkaren för mitt höga blodtryck så fick jag tipset att dra ner på saltet.. och det gjorde jag REJÄLT,allt "onödigt" salt tog jag bort, kokade pasta utan salt, gröt utan salt, potatis utan salt osv osv.. och det var DET ENDA jag förändrade och tappade 7 kg på två månader. Jag åt pizza någon gång då och då, men valde utan skinka och kött som oftast är översaltat. DU som har IBS måste dricka mycket, jag antar att du vet det? Och drick då ljummet vatten, alltså inte iskallt för kropen tar upp det ljummna bättre och hjälper till att rensa ut det som ska ut så att säga. Bara några tips. Har också haft jätteproblem med min mage och faktiskt blev den bättre då jag i perioder helt uteslöt rött kött och bara åt fågel och fisk som dessutom är magert :-)