Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
Denna vecka stannar vågen på 67,5 kg. Mycket nöjd med tanke på att motionen uteblev de första dagarna. Nu kör vi gärnet. Jag är peppad! Mufflon: Som jag förstår så behöver jag inte räkna ut viktförändringen i % då du redan har detta i ett Excel-dokument, eller har jag fel?
Helt rätt, jag behöver bara veckans vikt, resten räknar datorn ut själv :) Rapportera gärna här i tråden, för det blir lätt rörigt om några rapporterar på mail, några här och några där. Den här tråden kan alla se, vare sig man är +-medlem eller inte, så det känns smidigast om rapporteringen är här.
Mufflon: Jag var ju helt virrig när jag skrev. Rätt vikt onsdag var 82,6 kg, inte 82,5. Startvikten 83,9 kg är alltså korrekt :)
Oj, oj oj vilket ståhej att leta fram alla viktresultat. Kan vi inte bestämma att vi börjar med vikten och tar den fet (B) så hittar mufflon lättare siffrorna.
Viktrapportering 79,7kg =)
viktrapportering 76,6kg=D
Viktrapportering vecka 2= 83 kg!!!!!!!??????
Jag som kände mig sååå lätt o så har jag lagt på mig ..... inte mycket men dock upp istället för ner!!! har mätt mig o samma där!!! har ätit efter konstens alla regler, LCHF kanske lite för lite fett... kanske måste lägga till lite där.. jaja, ny viktkontroll nästa vecka!!
Ny vikt: 123,5 kg Minus 2,5 kg, så jag är väll nöjd med det.
Ny vikt:73,5 kg Nöjd