Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!
Mycket engagerad
330 inlägg
@sasssyy: tack snälla du för peppen! ja, jag ska se det så, att det ju ändå är en minskning. tror jag har varit lite otålig nu i början bara. bara att fortsätta köra nu då! lycka till alla!
linamia 0,5 kg är ingen dålig viktminskning oavsett hur stor man är, precis som sasssyy sa. Och i ditt fall har du ju gått ner nära 1% av din kroppsvikt (0,7%), och det är inte så lite, eller hur? :)
Ibland stirrar man sig lite blind på siffrorna utan att tänka efter hur mycket det faktiskt är. 0.5 kg är ett helt smörpaket om man jämför, inte illa om man tappar ett sånt i veckan. :)
Vad peppande det är att läsa om alla som gått ner och alla som kämpar på :) Själv är jag lite nervös :S Har invägningsdag söndag morgnar. Jag försöker att bara väga mig en dag i veckan, annars blir jag galen. Det är så frestande att ta fram vågen och väga mig två tre gånger om dagen, bara för att jag är så ivrig. Men inte går jag ner i vikt snabbare av det. Snarare blir jag ledsen om jag på min invägningsdag väger mer än jag gjorde dagen innan :( I morse var vågen väldigt snäll, tänk om den inte är lika snäll imorgon? Borde bara väga mig en gång i veckan eftersom det ger en bättre översikt över hur viktnedgången faktiskt ser ut.
Invägningsdag i dag; minus 1,1 kg jag blev jätteglad, väger nu 86.9 kg. Har kört mycket längdskidor i veckan och det har gett effekt.
Grattis alla som fått minus på vågen, och kör hårt nästa vecka också!!
Ny vikt: 95,5kg, så jag har gått ner 1,1kg. Vad härligt det är att läsa om hur bra det har gått för er andra! Och för de som står still eller gått upp något litet, så tror jag att det kommer att bli ett riktigt stort minus nästa vecka! Peppp pepp till er alla!
Vägen idag visade ett minus på 0,2 kg, in´te mycket men i alla fall ett minus.
Jag körde min invägning i morse:) Vägde 85.9 :) Så lite minus denna vecka=)
54,2