icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    320 inlägg
    9 januari 2011 06:11

1:a veckan avklarad och är nöjd! Vågen visar -2kg,79,5kg och tappat 1cm midja och 2 på magen! Yippie! Bra med denna tråden,går inte att flippa ur nu!

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    9 januari 2011 06:28

Min invägning gick bra... -1.8 så numera är vikten 97,7

• På gång
    12 inlägg
    9 januari 2011 06:42

Vikt idag: 73,5 Jag har alltså gått ned 8 hg. Jätteglad och överraskad eftersom jag ätit så mycket hela veckan förutom fredag och lördag

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    9 januari 2011 08:28

Ny vikt: 75,5 kg. Det är alltså ett minus på 2,1 kg =D toppenglad! Måltidsersättningsveckans sista dag idag, imorgon börjar jag med dukandiet Kämpa på allihopa, vi är så duktiga! undrar hur mycket vi har gått ner tillsammans nu? ;)

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    9 januari 2011 08:40

Ok, dags för min egen rapportering. Inte lika roliga siffror som för er andra tyvärr, men jag misstänker att sambons födelsedag är boven i dramat... Finare middag och tårta har ju en benägenhet att visa sig även på vågen. Den stod på 107,2 idag alltså upp 0,4... :( Men men, nya tag nu, ingen mer tårta. Fick förresten en sur kommentar av sambon igår när han tittade på den här tråden. "Vadå fin till alla hjärtans dag? Menar du att du är ful nu? FinARE ska det väl stå..." :) Och det har han ju helt rätt i, finare till alla hjärtans dag borde tråden ha hetat :)

• Veteran
    8085 inlägg
    9 januari 2011 08:46

Eller lättare till alla hjärtans dag kanske??

• Veteran
    7563 inlägg
    9 januari 2011 09:10

Mufflon, jag får också krypa till korset, upp 0,3 kilo. Jag väger alltså nu 102,3 :( Bra sambo du har:)

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    9 januari 2011 09:11

Ny vikt: 73,8 dvs minus 0,5 kg. Glad för det med tanke på att jag har lite svårt för att komma igång med att skriva in kalorier här på sidan. Har verkligen försökt att tänka på kalorierna men häromdagen blev det mcdonalds i all hast och igår inte så bra med pizza. Ska skärpa mig till nästa vecka. !! Peppning till er andra

• På gång
    24 inlägg
    9 januari 2011 09:32

Vikt idag 70 kg, minus 2 kg. Superduperglad!!! Pepp till er andra, skam den som ger sig!!!

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    9 januari 2011 09:40

Ny vikt: 71,8kg Alltså ner 0,9kg. Jag som var så orolig att jag hade gått upp! Så jag är nöjd och känner mig peppad inför den veckan som kommer :)