icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Utmärkt medlem
    845 inlägg
    8 januari 2011 11:38

NY VIKT: 77,4 -2,4 kg - känns bra med ett stort skutt första veckan. Grattis till alla viktminskningar och lycka till alla som har vägningen kvar den här veckan!!

• Engagerad
    80 inlägg
    8 januari 2011 12:07

Ny vikt: 88,1 kg. Känns riktigt bra :)

• På gång
    19 inlägg
    8 januari 2011 12:22

Ja med tanke på att jag har varit sängliggandes halva veckan och nu jobbat natt så stod vågen på samma som förra veckan 112,6. Vilket jag är helt nöjd med. Jag trodde jag hade gått upp=)=)=) Men jag hade minskat ordentligt kring både midja och höft=)

• Veteran
    6814 inlägg
    8 januari 2011 12:25

Ny vikt: 93kg - 0,9 kg

• Veteran
    6814 inlägg
    8 januari 2011 12:26

Markerade som fet stil men såg att inte blev det. Bra när man kan gå in och redigera vad man skrivit. Nu blir det skidor på tv.

• Nykomling
    1 inlägg
    8 januari 2011 12:38

Hej Hej! Jag skulle jättegärna vara med i början av året så vägde jag 76.6 och såg att jag idag den 7/1 vägde 75.

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    8 januari 2011 12:59

grrr, har gått upp denna vecka +0,5 till 79,8kg. Antagligen beror det på att jag har varit duktig och tränat en hel del de sista dagarna, då brukar jag gå upp lite innan kroppen har ställt in sig. Så jag hoppas och jobbar på att få en rejäl minskning nästa vecka ist.

• På gång
    30 inlägg
    8 januari 2011 13:13

Tjenixen! Vägde mig idag och blev jätte glad, har äntligen kommit förbi 57 vilket jag har stått på ett tag nu och väger idag 56,6 Kg :D

• Mycket engagerad
    139 inlägg
    8 januari 2011 13:19

vilken downer! jag har skött mig exemplariskt i veckan, både med träning och kost men bara tappat 0,5kg. min nya vikt är alltså 69,5 kg.

• Utmärkt medlem
    549 inlägg
    8 januari 2011 13:21

linamaria det är ju en bra viktminskning.. tänk på att du inte har massor av fett- som jag- att ta av.. ju mindre du väger i utgångsläge dessto segare går det och även JAG som har 40 kg övervikt nästan får rådet av läkare att inte gå ner mer än 0,5-1.5 kg/ vecka. Det är ett MINUS och ett MINUS är alltid ett MINUS och du har gjort ett bra jobb :-)