icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    9 januari 2011 09:51

knappt att ja fattar detta själv..... -7kg !!!!!!

• På gång
    12 inlägg
    9 januari 2011 09:59

93.3 kg. Ser ut som om jag kört litet för hårt eftersom min ambition är -1 kg/v. Nu blev det -3.3. Men det blev ju fel ju på rätt håll i alla fall.

• På gång
    13 inlägg
    9 januari 2011 10:09

Ny vikt 138,2 kg så det betyder en viktminskning på 1,8 kg, mer än jag hade räknat med. Får inte gå för fort bara så jag tappar för mycket muskler.. Också minskat i midjemått och magmått. Ser dessa mått som viktigare än vikten, även om det är ett plus att gå ner såklart. Veckan har gått bra bortsett ifrån gårdagen då jag överskred mitt beräknade kaloriintag, bortbjuden på middag hos vänner och slutspel i NFL är en dålig kombinationen... Har en ganska dålig bild av BMI då jag enligt den var kraftigt överviktig när jag var i toppform för 7 år sedan när jag spelade amerikansk fotboll... Nu så "stämmer" BMI dock då jag tappat oerhört i muskelmassa sedan dess, men det är bara att fortsätta träna så bör jag om ett par år närma mig mitt forna jag. /Kalle

• På gång
    18 inlägg
    9 januari 2011 10:09

Idag står jag stadigt på 78. Alltså 2 kilo mindre :) Glad för det trots att det blev lite vin igår ;) Ha en skööön söndag!

• Mycket engagerad
    116 inlägg
    9 januari 2011 10:11

står still! ska väga mig på vv på onsdag då är det ny våg och ny tidpunkt så får se vad den säger då..

• Mycket engagerad
    153 inlägg
    9 januari 2011 10:14

Dagens vikt är 71 kg, dvs ner med 1 kg under senaste veckan. Väger mig på den analoga vågen, och "avrundar" därmed till halva och hela kilon eftersom det är svårt att se några decimaler. Hoppas det är ok.

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    9 januari 2011 10:21

mumma: Oj, minus 7kg!! Det var massor, kanske lite väl mycket på en vecka :S Men VÄLDIGT bra jobbat! :)

• Utmärkt medlem
    657 inlägg
    9 januari 2011 10:26

Tack för detta !!!! just nu kör ja med VLCD och då går man ner mera den första veckan...men jag är naturligtvis helnöjd !!!!!

• Mycket engagerad
    119 inlägg
    9 januari 2011 10:47

Hej alla tappra! Jag står kvar på 74 kg, men av någon anledning är midjemåttet plötsligt 93 istället för 95. Konstigt! Lycka till allihop!

• På gång
    48 inlägg
    9 januari 2011 10:56

Ny vikt: 77,2 Det vill säga 1,8 kg ner! Så fort trodde jag inte det skulle gå men jag misstänker att det kan ha försvunnit en del vatten så här i början.