icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    380 inlägg
    9 januari 2011 18:42

Tycker jag osså låter som en mycket bra idé

• På gång
    12 inlägg
    9 januari 2011 19:31

Missade att väga mig i morse. Ny vikt 66.5. Viktminskning 0.5 kg

• Utmärkt medlem
    845 inlägg
    9 januari 2011 19:45

Skrivet av: babs2 2011-01-09 15:53:19 Hallå! Tänk er för till nästa vecka och registrera före söndag kl 12 eller byt vägdag. Vi är många som är med på utmaningen och det är nog rejält jobbigt att sammanställa om alla är i tid. Jag kan tänka mig att om Mufflon saknar någon kl 12 så går hon tillbaka i tråden och letar. Vi kan väl försöka att underlätta. Sen kan man ju glömma förstås! Peppkram! Håller med dig babs2......mufflon har ju många att sammanställa och vi andra ska ju bara rapporteta in en vikt.....det kan ju vara skönt för henna att kunna göra det när hon vill och inte behöva sitta sent på kvällen, det tar ju lite tid att föra in alla. Pepp till alla och kämpa på den här veckan också!!!!

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    9 januari 2011 20:38

Hej allihopa, nu håller jag på och sammanställer och det är precis som babs2 säger. att egentligen är det kl 12 som gäller. Nu blev det så idag att jag inte hade tid att sätta mig förrän nu och då tar jag med alla som rapporterat in än så länge, men nästa vecka kanske jag sitter här vid 12 och har man inte rapporterat in då så kommer man inte med på den veckans lista... Vi är 103 st som kämpar nu (några vikter som kommit på mail som jag hade missat) så det är ju en del att sammanställa, men för min del är det både kul och peppande att hålla i det. För min del spelar det ingen roll om tråden blir stor och vi pratar om "annat" här också. En ren resultattråd blir, om än effektiv, ganska så tråkig. Jag lägger in egna inlägg lite här och där och ibland kommer jag lägga in bara en stjärna för att markera för mig själv att det var så lång jag hann sammanställa sist. Så tråden kommer blir lång och med många inlägg, men det gör det hela lite mer levande också. Nu kommer snart listan, håll i er, det är helt fantastiskt faktiskt...

• Mycket engagerad
    160 inlägg
    9 januari 2011 20:41

Ojoj! Helt fantastiskt, det låter superspännande:D Bra jobbat Mufflon, detta ska du ha Credit för!:)

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    9 januari 2011 20:46

Hejja mufflon! :D (Tips: På en annan vikttråd så sammanställs resultaten i form av en printscreen av excel-arket, och läggs in som en bild i sammanställarens galleri, men det kanske inte går eftersom vi är så många?)

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    9 januari 2011 21:21

Kopierade in min lista här. 103 rader... Alla mellanrum måste fyllas ut med punkter........... Jag tröttnade efter 15 rader (och ett nästan oändligt antal punkter) och gjorde så här istället. https://sites.google.com/site/viktutmaning2011/home/etapp1 https://sites.google.com/site/viktutmaning2011/home/etapp1 Där finns veckans lista och veckans vinnare. Jag la upp en sida via google, och den kommer bara att användas till att lägga ut listan varje vecka, och jag kommer länka till den här på forumet. Det är bara alldeles för tidskrävande att sitta och punkta upp 103 rader en gång i veckan. Rapporteringen och allting ligger alltså naturligtvis kvar här i detta forum. Klicka på länken (eller kopiera och klistra in om det inte funkar) och beundra ert hårda arbete, ni har varit fantastiskt duktiga. Jag kan säga att tillsammans har vi gått ner 83,8 kg...

• Mycket engagerad
    199 inlägg
    9 januari 2011 21:26

Vackert mufflon! jättefint, och mycket lättare att läsa än en massa punkter emellan! toppenjobb med en hemsida och allt! :D Hur blir det nu till nästa veckas sammanställning förresten? blir det en procent räknad utifrån denna veckas vikt? eller blir det alltid från startvikten?

• Mycket engagerad
    160 inlägg
    9 januari 2011 21:27

skrivet av: Liinsan 2011-01-08 18:22:35 Jag körde min invägning i morse:) Vägde 85.9 :) Så lite minus denna vecka=) Du glömde visst min vikt!:) Men jag håller koll ändå:)

• Mycket engagerad
    116 inlägg
    9 januari 2011 21:36

va fint du gjort.. undrar oxå om procenten är totalt eller vecka för vecka framöver?