icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Viktutmaning 2011 - Fin till Alla Hjärtans Dag

Mycket engagerad
330 inlägg
31 december 2010 16:27

Här kommer då äntligen rapporteringstråden till Viktutmaning 2011. Vi väger in oss senast den 3 januari och sen rapporterar ni in er vikt en gång i veckan för en liten utmaning där vi ser vem som kan gå ner mest. Vinst finns tyvärr ingen mer än äran och så klart att man går ner i vikt! Varje söndag kommer jag att sammanställa våra vikter för den gångna veckan, men man kan alltså rapportera vilken dag i veckan som helst, mån - sön, senast kl. 12.00 på söndagen. Utmaningen slutar till Alla Hjärtans Dag och den sista sammanställningslistan kommer alltså söndagen den 13 februari. Då kommer också en slutgiltig vinnare utses, vem som har gått ner mest under hela utmaningen. Eftersom vi alla har olika mycket vikt vi bär på och är på olika stadier i vår viktminskning så blir det mest rättvist att räkna procentuell nedgång. Så här kommer listan att se ut: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Mufflon..............106 kg........-1 kg.....................-1%............... Det är alltså den som har högst procentuell nedgång varje vecka som är veckans vinnare. Lycka till allihopa!

• Mycket engagerad
    320 inlägg
    6 januari 2011 21:40

Vad kul Emma! Gullig present! Har funderat på VV,men gillar inte riktigt det här med möten. Bor i en ganska liten stad,så jag tycker det känns för utlämnande. Har alltid skämts över min övervikt.

• Mycket engagerad
    190 inlägg
    6 januari 2011 21:46

Porfyr: Det finns väl viktväktarna på internet också, om du skulle vara intresserad av VV men inte vill gå på möten menar jag :)

• På gång
    44 inlägg
    6 januari 2011 22:00

Vårdcentralen här i byn ordnar viktgrupper, eller som dom kallar det livsstilsgrupper. Vi träffas varje tisdag och får tips och idéer, samt att vi väger in oss. Jättebra och gratis :-). //Joanna

• På gång
    18 inlägg
    6 januari 2011 22:15

Jag rapporterar gårdagens vägning (jag kör onsdagar som vägdag): 82,5 kg. Detta innebär minus 1,3 kg sedan söndag, så jag är nöjd :) Ännu nöjdare är jag över att jag inte tog en enda bit ur den gigantiska godisskålen som stod framför mig hos vännerna igår! Sammanfattat för att förenkla för Mufflons listskapande: Deltagare..........Vikt..............Förändring...........%-förändring Twist...................82,5 kg........-1,3 kg..................-1,5%........... Det ska blir grymt roligt på söndag att se hur vi lyckats tillsammans :)

• Mycket engagerad
    320 inlägg
    6 januari 2011 22:23

Funderar på VV online,men jag testar här först och ser om det hjälper,annars går det ju att kombinera! Ska bli intressant med vägning på söndag. Ser för en gångs skull fram emot vägning!

• Veteran
    6814 inlägg
    6 januari 2011 22:45

Dagens motion blev snöskottning. 2 timmar skotta från huset upp till vägen. Här har plogbilen tyvärr kommit. Det var en vall som var 50 cm hög och 1,5 m bred och ca 4 m lång. Så vallen tog 70 min att få bort. Det känns i mitt ryggslut idag. Skottat 2 dagar på raken.

• Mycket engagerad
    320 inlägg
    6 januari 2011 23:05

Också skottat idag en styv timme,ridit en häst,mockat 2 boxar samt målat panel 1timme! Hyfsat med motion i alla fall! Sedan har jag varit bortbjuden på middag och det blev lite sämre matintag,men nya tag imorgon!

• Mycket engagerad
    333 inlägg
    6 januari 2011 23:43

annaoj: Det lät spännande med viktgrupper/livsstilsgrupper, som vårdcentralen anordnar gratis! (Om jag uppfattat dig rätt?) Jag har inte hört något liknande hos min vårdcentral, men om det fanns vore det ju fantastiskt! twist: Bra jobbat med din viktnedgång och riktigt bra jobbat att du lät bli godiset, trots att det stod framme! Det är strongt gjort! Tycker också det ska bli kul att se vad vi gått ner tillsammans! Jag tänker inte att jag ska vinna över alla andra i gruppen (nog för att det är en del av den här utmaningen) men den största utmaningen har jag med mig själv. Det är med spänning och även lite rädsla som jag ser fram emot min invägning på söndag!

• Engagerad
    80 inlägg
    7 januari 2011 10:06

Jag rapportera oxå gårdagens vägning har tors som väg dag =) Startvikt var 92kg och igår vägde jag 91,8 mvh anna

• Mycket engagerad
    330 inlägg
    7 januari 2011 10:29

twist: Jag hade dig på startvikt 83,9, vilket ger en nedgång på -1,4 kg. Stämmer det?