Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Det var en härlig känsla när jag köpte nya kläder och när alla de gamla hamnade i sopsäckar- ska skänka till klädåtervinning men jag tvivalr på att det finns så stora hjälpbehövande, men vem vet.Synd att bara slänga, en del kläder nästan oanvända. Delmål 2 klarar du lätt som en plätt bi_ka Jag kom iväg till träningen och stegräknaren står på över 12000 steg, så jag känner mig duktig.Fixade till en god tonfisksallad till middag och eftersom jag varit duktig tog jag en skiva vitt bröd med philadelphiaost ( light) till. Ha en bra måndagskväll !! Pepp,pepp
Har varit ganska tyst ett tag, men är här o kikar varje dag. Ska erkänna att det går trögt, humöret börjar dala och jag är lite halvtjurig. Ska försöka hitta en lösning på allt under veckan, bla om vilken kost jag ska äta. Hittar inget som känns bra, sen har det varit lite väl mycket fester i somras. Läser hur duktiga ni är, pepp på er alla som kämpar. Jag står bara still!!!
Bra jobbat mymlan ! Skönt att rensa bort kläder... och du kommer aldrig mer behöva den storleken!!! mita håll i !!! det är värt det ... det gäller bara hitta en väg som funger för en ... inte alltid så lätt... själv så äter jag LCHF medan övriga familjen äter vanligt... men tackvare mina små västerbottenpajer, fungerar det bra .... jag tar en sådan istället för kolhydrterna ... jag har de i frysen klara att värma... skulle inte funka om jag var tvungen att laga egen mat
God morgon tjejer !! Hallå mita- jag undrade just vart du tagit vägen . Hur är det med knät ? Det gäller att hitta något sätt som man känner fungerar och inte är för krångligt.LCHF passar vissa men inte alla.Jag tror på färre kolhydrater, lågkalori och mycket motion, det fungerar i varje fall för mig. Jag stod också och stampade ett bra tag innan jag hittade det rätta för mig. Jag äter också egen mat och på vardagarna på egna tider, eftersom jag inte har några hemmaboende barn så tycker jag att det fungerar utmärkt.Om jag lagar mat till mig själv så brukar jag göra så det räcker till sambon också.Idag blir det kycklingwok till mig + ris till sambon, jag äter vid ca 16.30 han vid 18-tiden. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
jag instämmer mymlan passar säkert en del men tyvärr så verkar det inte passa mig så bra heller ,sedan jag börjat äta mindre fett,och mera grönsaker och en mindre del protein och mycket motion så händer det mera på vågen än med lchf ,har stått på samma vikt med lchf under långt tid och i morse visar vågen på - 11,1 kg tjohoo så härligt och med lchf var det ca 6-7 kg och inte så mycket mera. har börjat gilla grönsaker igen och experimenterar med maten mera och mannen är också nöjd och mätt. varierar kvällsmaten med lite noka varm soppa också Lite hunger på kvällarna dock men härdar ut =) har köpt olika sorters te som jag ska prova att dricka på kvällen för att lugna hungern. igår blev det 10 000 steg också känns så bra.
Mat...mat...mat. Mitt ständiga problem. Har svårt att hitta något som passar mig. Så from i morgon ska jag försöka dra ner på kolhydrater och äta mer fett och proteiner....och mycket grönsaker. Vill ju hitta något som passar mig men även resten av familjen. Har inte varken tid eller ork att laga olika mat till oss. Jaja...nu provar jag detta så får vi se hur det går...
Mymlan och AnnikaE: (och säkert fler) Ni är mina förebilder som lyckats gå ner så mycket i vikt. Jag är sjukt imponerad och ska klara av det jag med. Så heja heja heja!
Tack Smurfia ! Jag trodde absolut att jag var ett hopplöst fall, men kan jag så kan alla !! Pepp,pepp
Tack Smurfia! Jag säger som mymlan. Kan jag så kan alla! Det gäller att hitta sättet som passar en själv. Ändringar som man kan leva med för resten av livet. Jag tror att alla mina misslyckanden har lärt mig massor om mig själv och mitt matmissbruk, och det har gjort att jag nu vet vad som fungerar och inte fungerar för mig. Så alla misslyckanden har inte varit förgäves.
God morgon alla kämpar !! Jag håller med dig Annika- jag har verkligen lärt mig på alla konstiga dieter och annat larvigt jag hållt på med.Det hela att gå ner i vikt var enklare än så.Ät mindre och smalare, rör dig mer ! Enkelt som sjutton men ändå svårt ! Men det konceptet hålleri längden.Det handlar inte om att tillfälligt ändra sina matvanor utan att ändra dom för alltid. Ha en bra dag ! Pepp.pepp