icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2754 inlägg
    6 september 2012 11:07

igår slog jag rekord på stegräknaren 11000 steg ,men det känndes i morse rygg och höfter värkte och tyvärr känner jag mig snorig också =( inte kul när man kommit igång med träningen äntligen. men sånt händer, blir nog en promenad ändå och njuta av soliga vädret.

• Engagerad
    77 inlägg
    6 september 2012 12:13

Mymlan58: Tack för välkomnandet. Har läst lite i tråden och ni är så duktiga allihopa. Måste kännas härligt att kunna köpa kläder i storlek L. Längtar också efter den dagen. :-)

• Veteran
    2754 inlägg
    6 september 2012 13:10

hej smurfia har du hittat hit va kul, välkommen

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    6 september 2012 14:05

Eeve_, jag är "inte " ett dugg avundsjuk, det är mycket roligare att jobba !! Bra jobbat lena men va trist att du känner dig snorig, hoppas det var snabbt övergående ! Jag har en halvtimmes vila efter hundpromenad innan jag åker och tränar.Måste köpa ett hänglås också, jag lyckades låsa in båda nycklarna idag på jobbet så vaktmästaren fick bryta upp mitt klädskåp ( inte första gången, tur att vi har snälla vaktmästare ) Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    6 september 2012 18:32

smurfia välkommen hit till oss! Lena en promenad kan man alltid få in även om man är lite sorig .... håller tummarna att det inte blir mer... och en vilodag måste man ge kroppen ibland... =) Jag var i på åhlens idag och handlade ett par nya LCHFkokböker på rea... LCHF för familjen och baka med LCHF KUL med ny inspiration =) Ska nog prov baka till helgen... Ha en bra kväll

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 september 2012 06:56

God morgon tjejer ! Äntligen fredag !! Den här arbetsveckan har varit så lååång, trots att jag bara jobbar halvtid. Jag känner mig nöjd med gårdagen, jag hann med ett träningspass och det kändes bra trots att det var så motigt att komma iväg, i dessa stunder saknar jag någon som kan peppa mig, en träningskompis.Under gårdagen fick jag ihop över 140000 steg, inte illa alls, Ikväll ska jag bort på middag, härligt att slippa laga mat själv,Vi är borta så sällan så idag ska jag nog smaka lite efterrätt, det var längesedan. Ha en bra dag alla kämpande XL-tjejer !!

• Veteran
    2754 inlägg
    7 september 2012 08:45

wow 14000 inte 140 000 va ? låter lite väl mycket =) idag ska jag ge mig ut igen ,känner mig lite bättre som tur är. vågen går åt rätt håll så skönt 10,8 kg mindre nu känns kanon. provade ett par jeans som jag gärna vill komma i och det gick att knäppa dem igår kväll så det är på g . jag hade dem när jag vägde typ ca 2-3 kg mindre då förra året när jag hade en period av mindre vikt ,men sen gick upp tyvärr. ha en superbra dag nu tjejer. en fråga förrestern någon som vet om det spelar väldigt stor roll om man unnar sig ett enda glas vin till maten ? minskar det förbränningen mycket ? har inte druckit ngt alls på ca 3 veckor.=) inte så viktigt men men

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    7 september 2012 14:06

Hoppsan en 0a för mycket självklart 14000 steg inget annat. Jag brukar ta ett glas vin varje fredag sedan några månader, har inte märkt något med förbränningen, å andra sidan så väger jag mig bara var 14:e dag för att inte bli stressad av att jag går upp ena dagen och ner osv. Härligt när man kommer i sina favoritbrallor, jag har på mig ett par som satt snyggt för ca 15 år sedan, de är lite stora nu.Har sparat några favoriter. Ha en bra fredag. Nu har jag en date med dammsugaren Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    8 september 2012 09:13

God morgon tjejer ! Vi fick en supergod paella igår, om jag bara tog från övre lagret fick jag mest protein o grönsaker, risonin i botten tog jag bara lite av.Plommonpaj efter maten, smakade en pyttebit, alldeles för sött ! Idag vämtar storhandling, kaffebryggaren drog sin sista suck i morse så en sån måste inhandlas också. Ha en bra dag ! Pepp,pepp

• På gång
    24 inlägg
    8 september 2012 12:40

Idag blir det svårt att hålla sig innom kalori ramen. Vi ska ut på lokal o fira av maken tillsammans med hans gamla jobbarkompisar. Men jag har tagit en 2.5 km prommis o vi kommer att behöva gå hem i 3 km så om jag håller alkoholen till ett minimum så ska det någo inte bli så farligt. Stort pepp till er alla.