icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    31 augusti 2012 07:03

God morgon tjejer ! På Itrim har man ingen kaloriräkning utan vid viktminskning ska man äta en handflata protein ( fisk, kött,kyckling o.dyl. + 3 knytnävar grönsaker.Jag äter väl inte precis så men försöker i varje fall, har inte räknat ut hur många kalorier det blir, när jag inte går ner så äter jag måltidsersättning bara några dagar, regelbunden motion är jätteviktigt, för min del 10000 steg/ dag och cirkelträning 2 ggr/ vecka. Igår fick jag besked från personalavdelningen att mitt ärende inte kommer skickas för uppsägning.I och med att jag gått ner så mycket i vikt så har min rörlighet förbättrats och jag ska kunna göra alla de arbetsuppgifter som en ssk har, jag kommer dock inte kunna börja jobba kl. 07 men det får min chef ordna genom schemaändringar när jag börjar jobba 75% ( i oktober ? ), jag kommer då gå in på schema och jobba även kvällar o helger .Min chef är på semester så hon kommer inte bli glad, det blir kul !! Det var inte vad hon hade tänkt.Jag är däremot skadeglad.Viktminskningen gör mig både fysiskt och psykiskt stark !!! Ha en bra fredag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    31 augusti 2012 10:02

grattis mymlan bra jobbat !!!! och tack evve. härligt när livet tar ändrade planer till det postiva. jag funderar också på det här med handflata protein men svårt att mäta tec en handflata räkor eller en handflata fläskfile , ? men just nu är det mest fisk/skaldjur och kyckling tänkte hålla mig till det ett tag och mycket grönsaker då förstås. ha en toppenbra helg alla pepp,pepp

• På gång
    24 inlägg
    31 augusti 2012 12:41

Hej på er här! Idag jobbar jag dag, o måste äta pedagogisk måltid. Jag försöker ju äta efter de fördiga menyerna som inne håller lite kalorier, men det är det nog bara att glömma på jobbet. Nåväl en lunch på ca 300 kcal är ju inte farligt.. Pepp på er alla o så duktiga ni är, så roligt att läsa, Tisdagens vikt var 95,4.. vägning måndag..

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    31 augusti 2012 14:13

LenaDet där med handflata gör jag inte precis, jag tänker mest på att jag äter rätt saker och inte för mycket.Jag tror inte att det är så noga. Inger - det är ju bra om du äter lite mer till lunchen, det hinner du gå bort under dagen, värre att äta för mycket till kvällen och sedan sitta stilla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    1 september 2012 09:02

God morgon tjejer ! Regn idag igen, hela dagen regn igår, usch jag blir så trött på regnet !! Ha en bra dag , kämpa på !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    1 september 2012 09:55

ja visst är det trist med regnet, jag hann i alla fall min 4 km promenad imellan regnet igår fast det tog emot men när jag väl kom ut så var det ju skönt och det gjorde mig peppad igen =) ha en toppen dag alla

• På gång
    24 inlägg
    1 september 2012 10:43

Hej på er. Så duktiga ni är. Själv sitter jag på mitt väldigt stilladittande jobb. Blir ingen motion i helgen tyvärr men hela nästa vecka funkar alla dagar.. kämpa på alla.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    2 september 2012 08:48

God söndagsmorgon tjejer ! Idag hade jag tänkt göra mitt konditionstest efter 6 månader men tyvärr krocfkar öppettiderna på Itrim med finnkampen på TV.Som gammal friidrottare och jag har även deltagit i Finnkampen för en massa år sedan så¨är det årets höjdpunkt för mig.Jag ska göra testet i morgon istället. Ha en bra dag ! Här i Stockholm skiner solen idag, det var ett tag sedan.Ska ta en långpromenad innan TV i eftermiddag.Innan dess ska jag rensa ut alla mina för stora kläder- härlig känsla !! Har redajn fyllt 2 stora kassar och fler ska det bli ! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    2 september 2012 09:51

låter superskönt mymlan

• Veteran
    2754 inlägg
    2 september 2012 09:54

grå dag idag och den här veckan har jag promenerat 4 km varje dag förutom måndag tror jag det var ,men igår fick jag med mig mannen också ,det blev 6 km skönt ,det går kanonbra nu och jag känner mig verkligen peppad =) idag är det 2 veckor sedan jag åt ngt bröd känns så skönt att vara utan