Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Bra kämpat Lena! Jag vägde mig imorse eller jag brukar väga mig varje dag men idag skriver jag upp. Målet är -0,1 per dag så 0,7 i veckan och det funkade denna vecka! På fredag åker jag dock till Mallorca och då blir det till att kämpa extra! Ska försöka promenera varje morgon eller i alla fall varannan samt vara med på vattengympa som de har...
Hej allihopa! Har varit lite frånvarande ett tag... Mycket med skolstarter, aktiviteter och mig själv! Igår hade jag min STORA "gåimål" dag. VIktmässigt saknades dock 3 kilo, MEN i TJEJMILEN2012, gick det så nedrans bra!! Jag blir helt lyrisk bara jag tänker på de framsteg jag gjort sedan förra årets upplaga. Förra året vägde jag ca 96 kilo och tog mig runt på 88 minuter. Igår med en vikt på 73 gick milen betydligt mycket bättre, gick i mål på 75 blankt!! Fortfarande i PW tempo, hade en tid/km mellan 7:00-7:30.. Så nöjd!! Idag njuter jag av min prestation. ;D Imorgon börjar resan mot nya mål. Vikten ska fortsätta neråt och undrar jag om inte Tjejmilen2013, joggandes, är ett rimligt mål!! Ha en kanondag trots ruskväder! Tjing!
Grattis Glad70 ! Vilket härligt resultat och jag är säker på att du kommer jogga 2013 ! Jag fick också med mig gubben på en 1,5 timmespromenad.Sen har jag rensat ut 2 stora kassar kläder till så snart är det tomt i garderob och lådor så nu måste jag köoa lite nytt så jag slipper gå byxlös ! Pepp,pepp
Jag har varit och tränat! Det var liuka kul som jag minns det senast var nov 2010 innan jag blev gravid men jag har typ träningsvärk redan efter 1h. Jag gissar på att det blir en tung promenad imorgon fm....
God morgon tjejer !! Ny vecka igen ! Idag bara måste jag träna , sambon är ledig och tar hand om hunden så jag kan åka direkt efter jobbet, Ha en bra dag och kämpa på !! Pepp,pepp
Tack Mymlan. -2,5 kg första veckan, nöjd. Jag ska försöka gå så mycket jag bara hinner i veckan, siktar på en timme per dag i alla fall.. Nu kör vi på att det här ska bli en bra vecka!
rekord för mig idag 9300 steg 7 km =)
God morgon tjejer ! Bra jobbat Lena !! Grattis Inger , -2,5 jättebra !! Idag ska jag till min hälsocoach på 6-månadersuppföljning + få resultat av min konditionstest jag gjorde igår.Den slingan jag gick så fort jag kunde kändes bra, det gick snabbt.Stor skillnad på min kondirion nu mot innan jag började på Itrim. Ha en bra dag Pepp,pepp !!!!!
bra jobbat mymlan ,spännande att se skillnaden mellan konditionstesterna. /Lena
Hallå igen !! Ja det var lite skillnad på 3 månader, betydligt bättre kondtion ,men den kan förstås bli bättre,Alla värden bättre efter 6 månader ! Min hälsocoach tyckte att jag varit jätteduktig och det tycker jag också.Nu ska jag äta lite mer så jag inte går ner för fort, målsättning de närmaste 3 månaderna är -7 kg-Min första mål är att komma till tvåsiffrigt, jag har 2,6 kg kvar. Pepp,pepp