Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer ! Ny vecka, nya utmaningar och nya möjligheter !! Denna vecka ska jag skärpa mig ännu mer för nästa vecka har jag min halvårsuppföljning på Itrim, jag har varit dålig på att fylla i min dagbok.Min målsättning var att komma under 100 -strecket men jag tror att jag inte klarar det men jag ska försöka. Pepp,pepp
Godmorgon! Ja, jag tar nya tag idag. Efter 4 hekto plus så vill jag få fart på förbränningen igen. Tråkväder ute så det lär bli gymmet i eftermiddag/kväll. Kämpa på tjejer!
Ja då var man tillbaka igen. Köpt plusmedlemskap o tänker äta efter färdiga menyer 1 månad till att börja med...
God morgon tjejer !! Välkommen åter Inger ! Fy så ruggigt kallt det är, nu känns det som höst, vill inte stiga upp ur sängen, det är tur jag har hund annars skulle jag nog legat kvar idag. I gårkväll var jag ute och åt med f.d. kollegor, åt en jättegod ceasarsallad men avstod från krutonger och bröd till.Endast pepsi max till dryck.Alla imponerade av min viktnedgång, hade på mig en av mina nyinköpta tröjor i storlek L. Idag måste jag träna men först tyvärr till jobbet. Ha en bra dag !! Pepp,pepp
åhh vad kul mymlan ,närn man får byta storlek till mindre . det är ju superhärligt. Själv vet jag inte vad som händer i min kropp i lördags när jag vägde mig efter 1 veckas pulver och lågkalorikost istället för lchf så vägde jag typ 97,7 och idag när jag väger så är det 100,4 =( jag fattar ingenting. jag ligger på 900-1000 karlorier och har gjort det sen förra söndagen. kan det ha med motion att göra eller att man äter för lite? för inte äter jag för mycket ,snurrig i huvudet och dåsig. eller kan det ha med vattennivåer att kroppen minder på sig vattnet man dricker? /Lena
Lena jag brukar väga mig varje dag under en vecka för att se hur det hoppar och far... det kan skilja 2kg från en dag till en annan ... det är därför man brukar säga att man bara ska väga sig en gång i veckan och vid samma tid ... Det är helt normalt ... det kan vara bra att väga sig varje dag i en vecka och se variationen och sen se påhur blev resultatet för hela veckan... då blir det inte så konstigt att en dag var det mer... LEna det kan hoppa ner igen lika fort =)
hoppas på det ,det är ju vägning i morgon till biggest loser och det känns så trist när man skött sig och verkligen inte slarvat något så går man upp =( jag hoppas att jag får bättre resultat imorgon
Jag gruvar mig också för morgondagens vägning till Biggest Loser... Jag vill verkligen ha gått ner mer än 0,4 som jag gick upp.... Jag ska ut på en milpromenad nu bara därför. Jag tycker det är perfekt att ha 2 ggr i veckan man väger sig med redovisningsplikt (BL onsdagar och "mål till jul"-tråden söndagar), då kan man inte slappna av och fuska. =)
Lycka till vid vägningen i morgon ! Jag siktar in mig på min 6-månaderskontroll nästa tisdag, har slarvat lite de senaste dagarna( kvällarna snarare så nu måste jag skärpa mig.Är stressad inför min jobbsituation, jag äter för att döva oron.Det hjälper för stunden men sen blir jag bara arg på mig själv. Det har i varje fall löst sig med FK som hotade att inte ge mig sjukpenning 50% fr.o.m. den 1/7.Nu får jag det till den 30/9.Sen måste jag gå upp i tid annars dras sjukpengen in !! Jättekul när min arbetsgivare vill bli av med mig. Pepp,pepp
samma här det blir lite kontroll över att man skärper sig extra pepp