icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    21 augusti 2012 06:52

God morgon alla kämpar !!! Ha en bra dag och ät rätt !!Jag ska väga mig efter sommaren på torsdag så nu är det lågkalori som gäller + en massa steg. Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    21 augusti 2012 07:33

Morrn morrn! Igår tog jag en enmilspromenad med äldsta dottern. Och blev så sugen på att jogga lite så jag testade. =) Totalt kanske 200m uppdelat på 4 korta testspring. Så härligt att känna att man kan! Dock vill jag inte fresta på mina knän och höfter så det blev bara lite test. Men kul var det! Ikväll kanske jag ska testa lite igen, men då i elljusspåret som har mjukare underlag. Ha en bra dag! Kämpa på!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    22 augusti 2012 07:31

God morgon tjejer ! Härlig känsla AnnikaE när man kan jogga lite igen, jag har också testat kortare sträckor. Ha en bra dag idag ! Vi är sååå duktiga !! pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    22 augusti 2012 07:56

morning raringar ♥ ingen milspromenad här men igår gick jag längre än vad ja brukar soffpotatisen ska väckas hahah det blev 4,1 km i alla fall vilket känndes i morse ,seg och ont i höfterna men det går om man vill. ha en toppendag alla

• Veteran
    1059 inlägg
    22 augusti 2012 09:24

Jag har också testat att jogga men jag fick väldigt ont i kroppen så jag tror jag ska gå ner mer innan dess. Idag kom vardagen tillbaka och just nu har jag bara den minste hemma så vi ska ut och promenera nu när storebror ska tämtas

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 augusti 2012 07:10

God morgon tjejer ! Här vräker regnet ner ! Jag har ingen lust att gå ut med hunden men jag är så illa tvungen, jag väntar ett tag och hoppas det blir mindre regn.Vovven tror att det är åska på gång för hon vill ligga i badrummet. Idag ska jag väga mig eftersemestern ( senast den 12/7), det ska bli spännande hur mycket jag gått ner , det borde åtminstonde vara 2 kg. Rapporterar senare efter jobb och träning d.v.s. i kväll, Ha en bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    23 augusti 2012 10:24

lycka till mymlan jag tänkte på det går du 10 000 steg om dagen varje dag ? är det 1 mil som man går då ? gör du det i omgångar under dagen då. bara försöker motivera mig att gå men igår när jag vaknade hade jag ont överallt i kroppen så det tar ju emot.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    23 augusti 2012 18:08

Hallå igen ! Minus 3,2 kg sedan den 12/7 under semestern!!, jag är överväldigad, trodde aldrig att det skulle bli så bra !! Totalt har jag nu gått ner över 30 kg, det känns nästan overkligt . Ja jag går över 10000/ dag, jag vet faktiskt inte hur långt jag går men eftersom jag har hund så blir det hundpromenader 4 ggr/dag + att man går på jobbet osv,kanske går jag ca 1,5-2 timmar/dag.Eftersom min kondition är mycket bättre så kommer jag längre sträckor nu, så de hundrundor jag har som förut tog ca 30 minuter klarar jag av på halva tiden ungefär. Kämpa på tjejer !! Pepp,pepp

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    23 augusti 2012 19:18

Så härligt mymlan!! Bra jobbat! Evve: Jag får nog vänta med springandet jag med. Kände mig öm och stel och trött under gårdagens promenad... =/ Idag blev det 50min på gymmet istället.

• Veteran
    2754 inlägg
    23 augusti 2012 19:19

härligt mymlan det är ju kanonbra jobbat. idag har jag köpt noka-pulver som jag tänkte byta ut lite av frukost och måltider då och då för att det ska gå lite fortare med viktminskningen. Den var riktigt god och mättande kan rekommenderas. ha en bra kväll