icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    17 augusti 2012 14:40

Ja tyvärr så finns det mat tillgängligt dygnet runt !! Det gäller att ta kontrollen över sina matvanor att låta bli att göra det man brukaa göra d.v.s. de dåliga vanor man har med sig vad gäller t.ex. portionsstorlekar, vad man äter , när man äter osv. Jag trillar lätt dit när det har gått för många timmar mellan det jag äter, då är det lätt att något otillåtet slinkar in i munnen.Regelbundna tider är ett måste för mig, helst inte mer än 4 timmar mellan måltiderna. Jag känner att jag har fått ett annat tänk vad det gäller mina matvanor , men som vi har "pratat " om tidigare, det tar lång tid att förändra sina ingrodda vanor.Jag äter f0prtfarande på kvällarna, jag har bytt ut mina mackor mot riskakor, men jag har svårt att inte äta "fel" på kvällarna/nätterna. Lycka till lena ! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    17 augusti 2012 22:29

tack mymlan du vet ju hur det är och jag önskar verkligen att det var enkelt.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 augusti 2012 09:06

God morgon tjejer !! Ja man önskar man kunde ta ett piller så man slapp detta eländiga kolhydratsug men ack nej, man måste stålsätta sig och prioritera, varje dag, resten av livet, det låter hemskt men så är den bistra sanningen ! Men det är det värt när man känner att man inte har värk i kroppen p.g.a. all övervikt,när man måste köpa nya byxor för att det inte går att göra flöer hål i skärpet och när man för första gången på många år känner sig lite nöjd när man tittar i spegeln, så ja, jag är beredd att kämpa vidare ! Ha en bra dag alla kämpar ! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    18 augusti 2012 11:37

=) jo det hade ju varit en bra lösning på brödbegäret=) men men så enkelt är det ju inte jag funderar starkt på att prova att leva på pulver en period (modifast) just för att bryta brödbegäret och lyckas med det.

• Nykomling
    4 inlägg
    18 augusti 2012 11:57

Hej på er alla! Är ny på MD och därmed detta forum - anmälde mig igår kväll. XL-tjejerna 2012 är en grupp som nog passar mig... för jag har lite att ta av... skulle totalt vilja gå ner ca 40 kg. Tänkte börja med en kick-start; Modifast morgon, lunch, eftermiddag och sedan vanlig middag med familjen efter jobbet. Jag har ytterligare en vecka kvar på semestern, så det blir en bra omställningsperiod. Det ger mig också en chans att lära mig hur MD funkar.

• Veteran
    2754 inlägg
    18 augusti 2012 12:10

hej Annazon va kul att du också börjar med just modifast ,tänkte också göra det. har ca 20-25 kg kvar att gå ner och det är alltid kul om det är flera så kan man peppa varandra. har du provat modifast förut?

• Nykomling
    4 inlägg
    18 augusti 2012 12:23

Nej, jag har aldrig provat Modifast innan. En kompis rekommenderade det för något år sedan och hon var väldigt nöjd. Hur är det med dig - har du provat?

• Veteran
    2754 inlägg
    18 augusti 2012 14:08

Har bara provat några då och då typ till kvällsmat och då beställde ett gratis provpaket och även några dagar med allevo

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    18 augusti 2012 15:19

Hej och välkommen till XL-tjejernaAnnazon ! Jag har snart gått ner 30 kg det senaste året, sedan i mars är jag med i Itrim och under de 3 första månaderna där levde jag på Itrims lågkaloriprodukter, nu tar jag deras produkter 2 gånger/dag och äter vanlig frukost + middag men undviker kolhydrater i form av potatis,ris,pasta o,dyl, och kör en hel del låttprodukter som jag inte använde förut. De 3 första månaderna gick jag ner 18 kg .Jag har ca 20 kg kvar att gå ner och kommer fortsätta på samma sätt, för mig fungerar det jättebra, det känns som jag fått ett helt nytt liv när jag slipper kånka runt på 30 kg !!

• Nykomling
    4 inlägg
    19 augusti 2012 11:23

Tack! Vad skönt att höra att det har funkat för dig mymlan58 - 30 kg det senaste året är imponerande :) Bra jobbat! Jag hoppas det funkar för mig oxå så småningom. Målet känns dock väldigt långt bort just nu - jag får fokusera på kortare etapper, typ -5 eller -10 kg.