icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    7 augusti 2012 08:33

hej! Jag tycker att det går trögt så här i semestertider ... Men jag börjar jobba på måndag då kommer jag tillbaka men nya tag... Bra jobbat Lena!! Kram Bika

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    7 augusti 2012 08:49

Jag tittar in här emellanåt. Har inte skrivit mer än ett par ggr dock. Bra går det då för mig. Minus 32,9kg sen i mitten av februari. Målet att bli 2-siffrig till nyårsafton känns helt realistiskt. Så skönt! Pepp till er alla!

• Veteran
    2754 inlägg
    7 augusti 2012 11:01

wow Annika E hur har du gjort berätta gärna /lena

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    8 augusti 2012 10:05

Vilken sommar. Har inte mått så bra i mitt sinne, men ska försöka att tänka lite mer positivt. Vikten har varit +-0 så den är jag nöjd med. Ska köpa mig en dagbok som man ska skriva in sin motion o mat, har jag tur så funkar det. Annika pepp o grattis vad duktig du är. Pepp o kram alla

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    8 augusti 2012 21:39

Känns som om man står i stiltje viktmässigt, antagligen får man ta sig i kragen igen. Får gratulera AnnikaE som gjort ett fantastiskt viktras. Det får vi andra se som en peppning.

• Veteran
    2754 inlägg
    9 augusti 2012 09:12

Hej tjejer inte deppa nu =) vet inte hur många gånger jag tänkt att gå ner i vikt men nu tänker jag försöka igen =) jag har tänkt att försöka gå ner 1 kg i veckan nu fram till min 40-årsdag känns som nu eller aldrig. någon som är med? jag har kämpat på i veckan nu med afrikansk dans och vilken dålig kondis man har och träningsvärk i hela kroppen. hihihi men nu jäklar. vägde 2 siffrigt i morse igen så det känns skönt att vara på g igen .

• Mycket engagerad
    369 inlägg
    11 augusti 2012 08:40

Hej Lena jag är på !!! Inte för att jag vet när din födelsedag är .... Men jag är på!!! Jag är 1,5 kg från tvåsiffrigt ... Jag gör omstart på måndag... Min kondis är usel men det går att ändra på ... Kram

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    11 augusti 2012 09:04

Tack, tjejer! Jag började med LCHF i tre veckor, sen bytte jag till en hemsnickrad GI-variant, och nyligen har jag bytt till LCHF igen för att kolhydratssuget har smugit sig på. Dessutom har jag motionerat som en galning fram till för 2-3 veckor sen då jag insåg att jag måste lyssna på min kropp som börjat protestera. Ont i höfter och knän... Jag promenerade 1-milspromenader 4-5ggr i veckan. Nu siktar jag på att göra 2 såna i veckan och gå på vattengympa 2ggr i veckan. Lite mildare för lederna. Kämpa på tjejer! Kan jag så kan ni!

• Veteran
    2754 inlägg
    11 augusti 2012 09:23

min 40-årsdag är 2/12 så det är mindre än 4 månader kvar den här veckan har gått riktigt bra ,det som är svårast är att hålla i från sig brödet och öka motionen nu ger vi järnet vi klarar det här

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    13 augusti 2012 21:18

Idag insåg jag att jag faktiskt minskat rätt betydligt i storlek. Hittade en tunika i garderoben som jag beställde för några år sen, men som var för liten och har hängt där sen dess. Nu kan jag ha den. Liiite snäv över bysten, men nån vecka till så. =) Tog fram min älskade favoritblus i stl 48/50, som jag hade när jag var som smalast efter operationen, och provade bara för att se om det var långt kvar till jag kunde ha den. Jag kunde knäppa igen den!! Samma där, något lite för snäv, men snart! Och så provade jag den arabiska klänningen som maken köpte för många år sen i Libyen, och som jag bara använt en gång, och den gick också på! Jag som siktade på att kunna ha dem typ till jul/nyår! *glädjesuck* Tänk om jag kanske möjligtvis eventuellt kan ha stl 46/48 till jul/nyår!! Hujedamej! Svindlande tanke! När jag var som allra störst 2004 hade jag 62/64...