icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

XL-tjejernas pepptråd

Utmärkt medlem
906 inlägg
1 januari 2012 23:09

Omstart på XL-tjejernas pepptråd  150108

För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.

Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv  men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började  jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre  och förstås så  har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015  med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!

Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!

• Veteran
    2754 inlägg
    14 augusti 2012 09:21

oj så bra annika vilken skillnad det blir dyrt att köpa en ny garderob men vad gör väl det när man jobbar för att få en bättre hälsa eller hur? vad gör du för att gå ner så mycket varje vecka ? igår var jag iväg till svampskogen och cyklade 1 tim sammanlagt och gick i skogen 1 timme ca så när jag kom hem var jag helt slut ,bra motion

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    14 augusti 2012 12:39

Ja, det blir ju dyrt, men jag köper ju inte en massa nytt nu, jag har ju en hel del kvar att gå ner. Jag köper några plagg och syr in resten. =) Men när jag är klar ska jag minsann shoppa! =) Ja, vad gör jag. Jag räknar kalorier och tränar en del. Just nu käkar jag LCHF för kolhydratssuget började smyga sig på.

• Veteran
    1059 inlägg
    14 augusti 2012 16:22

Jag har skrivit här förut men nu är det ett tag sedn. Jag ska verkligen kämpa ännu hårdare framöver.

• Veteran
    2754 inlägg
    15 augusti 2012 09:28

motionerar du mycket annika? det måste ju vara ngt mera som gör att du rasar så snabbt? =) jag äter lchf och har gjort det länge men inte rasar det precis, funderar om jag ska byta till ngt annat men jag vill inte få i mig massa kolhydrater som blir socker .

• Mycket engagerad
    287 inlägg
    15 augusti 2012 10:52

Grattis Annika, hetl underbart duktig har du varit. Vill själv gå ner i vikt. Jusst nu händer det en del i familjen vilket gör att man inte orkar ta tag i sig själv. Vem vet snart nog så kan jag kanske Pepp och kram till er alla

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    15 augusti 2012 11:00

Hallå igen alla tappra XL-tjejer ! Nu är jag tillbaka efter 1 månad på Gotland, jag har fuskat en hel del med maten men jag har inte ätit något godis eller glass under hela semestern och jag har gått ca 10000 steg/ dag , några dagar fler andra färre men i snitt. Jag har gått ner ca 1,5 kg, det är första gången jag inte går upp 5-6 kg, känner mig jättenöjd !!! Min Itrimgruppträff börjar i morgon igen och nästa torsdag är det vägningsdags så nu ska jag skärpa mig . Grattis AnnikaE - jättebra jobbat !!! Självklart fixar ni det Lena444 och bi_ka Nu kör vi på igen !! Pepp,pepp

• Mycket engagerad
    414 inlägg
    15 augusti 2012 12:27

Välkommen hem Mymlan! Hur var Gotlandssemestern? Jättefint att du kunnat gå ner fast att du haft semester. AnnikaE: Måste beundra din viktnedgång, har själv en stor övervikt att trilskas med. Alla vill vi så gärna gå ner, men det är inte så lätt alla gånger. Är väll tid att hugga i igen efter sommarens grillkvällar.

• Utmärkt medlem
    803 inlägg
    15 augusti 2012 12:48

Tack allihop! Lena444: Jag har motionerat som en galning. Jag låg som nr 3 på motionstoppen här på matdagboken, det säger väl en del. ;-) Men jag har fått dra ner ganska häftigt de senaste veckorna då mina knän och höfter börjat protestera. Hoppas kunna öka på lite sakta igen. Stoppa in lite vattengympa som är mildare för lederna.

• Utmärkt medlem
    906 inlägg
    16 augusti 2012 13:51

Halloj tjejer ! Första arbetsdagen efter semestern, alla koder för flexklocka och dator totalt bortglömda ( som vanligt efter semestern ) .Det tyder på att jag har kopplat av. Helt slut efter 4 timmars arbete . Nu måste jag ta en långpromenad med hunden innan jag åker och tränar , ska på gruppträff ikväll. Ha en fortsatt bra dag !! Pepp,pepp

• Veteran
    2754 inlägg
    17 augusti 2012 10:24

förra veckan gick allt som på räls -1,5 kg och jag tycker att jag startade veckan bra också med lång cykeltur och en sväng i svampskogen och har haft att göra i veckan så jag äter inte pga depp eller så. men det är det där förbaskade mackträsket IGEN varför kan jag aldrig lära mig att sluta med detta blir så besviken på mig själv ............