Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
God morgon tjejer ! Jättebra att ha delmål- jag har belönat mig med något jag vill ha ( ej mat ) var 5:e kilo, smycken, kläder, hårfärg m.m.För varje kilo jag gått ner ghar jag lagt 100 kronor- startkapi9tal för den resa jag ska göra när jag nått målvikt, men det dröjer, nu kommer min viktnedgång inte fortsätta så snabbt. Ha en bra söndag ! Pepp,pepp
Idag har jag nått en milstolpe. Jag har nu gått ner mer än jag har kvar att ta bort. =) Minus 36,2kg och till slutmålet 78kg är det 34,9kg. Till delmålet tvåsiffrigt på nyårsafton är det 13kg. Känns som att jag når det målet tidigare än jag trodde. MEN jag tar inte ut nåt i förskott. Bara för att det rasat hittills betyder det inte att det rasar i fortsättningen. Jag är dock otroligt tacksam under tiden det gör det. =)
Grattis AnnikaE ! Alla milstolpar ska firas, men inte med tårta ! Ha en bra dag tjejer ! Pepp,pepp
Bra kämpat Annika E! Mymlan precis vad jag tänkte också jag har mål med belöningar som inte är ätbara!
godmorning va duktiga ni är bra jobbat . från och med idag ska jag ta mig i kragen men min vikt och inte ge upp efter någon vecka,men tyvärr är det lite extra svårt när tex mannen börjar prata om blåbärpaj och dyligt som jag inte ska äta. =( han stöttar ock så men ibland är det svårt när man ska ro båten i motvind .
Tack tjejer! Jag firade med att äta en banan, som jag inte äter i vanliga fall. :-)
Skit i mannen Lena ! Jag ror i mutvind hela tiden ! Min har varit sur sedan jag började på Itrim eftersom jag inte lagar mat till honom längre.Han skulle själv behöva gå ner minst 20 kg men istället går han upp i vikt, äter skräpmat, mumsar choklad och annat onyttigt + dricker vin flera gånger i veckan, jag äcklas nästan som han proppar i sig !!
men åhh mymlan det låter ju hemskt jobbigt,jag beundrar ditt stora mod och karaktär wow vad du är bra =) jag menar det verkligen jag vet ju att du har provat och gått ner mycket i vikt av ren kur i form av i trims produkter och känner att jag skulle behöva ett råd. jag har funderat hela helgen på om jag ska fortsätta med det jag äter nu lchf men inte någon direkt viktnedgång, eller om jag ska prova att köra en ren kur i form av modifast och äta en mera kalorisnål diet med tex 2 modifast per dag i flera av veckorna och slippa det här med brödet. men sen å andra sidan är det väldigt mycket socker i produkterna så det triggar sötsuget är jag rädd ,och sen vill jag ändå orka motionera samtidigt och inte vara för hungrig. vad skulle du rekommendera ? självklart får flera svara om ni har några tips =) /Lena
Lena ! Jag höll ju också på med LCHF innan Itrim och gick ner några kilo men jag mådde inte så bra av den maten och jag kände att viktnedgången var alltför långsam, jag upptäckte också att jag snabbt gick upp i vikt när jag syndade. Med Itrims lågkaloriprodukter så gick det mycket bättre, jag rasade snabbt i vikt och blev supermotiverad.I och för sig så spelar det nog roll att jag dessutom varit och tränat 2 ggr/vecka, gått 10000 steg och gått på kurs + vägt mig varannan vecka.Jag tycker absolut att du ska testa med lågkalori som t.ex. modifast- man kan beställa Itrimbars och andra Itrimprodukter på nätet, men jag tror att de också innehåller socker, har aldrig testat modifast.Jag körde 3 veckor med 600 kcal/ dag , sedan 800 kcal i 3 månader. Nu äter jag vanlig lågkalorimat 2 ggr/dag och Irtimmat 2 ggr/dag och ska fortsätta med det tills jag nått min målvikt. LCHF tror inte jag att jag skulle kunna hålla mig till i fortsättningen, den kosten passar inte alla.Nu är det nyckelhålsprodukter som gäller för mig, aldrig mer gräddsåser o bacon. Lycka till !! Jag hjälper till och peppar !!
Tack mymlan vad glad jag blir känner mig jättepeppad att ändra kosten . /lena