Omstart på XL-tjejernas pepptråd 150108
För oss tungviktare som har en hel massa kilo att gå ner och behöver stöd o peppning under resans gång. Oavsett vilka metoder vi väljer så behöver vi peppa varandra för vi har en lång resa att göra.
Nu är jag tillbaka i matdagboken efter att ha gått ner till under 100 kg och varit jättestolt över mig själv men sen gick allt åt skogen.Jag ändrade schema och började jobba kvällar så jag kunde inte gå på några gruppträffar på Itrim, mina föräldrar dog med ett års mellanrum med allt jobb detta innabar för mig som ensamt barn så jag hann inte heller träna längre och förstås så har jag gått upp en massa kilon igen p.g.a. stressätning och oregelbundna mattider Men nu är det nog ., nu måste jag ta tag i min vikt igen , nu har anmält mig till Biggest loser 2015 med 122 kg som startvikt och jag ska under 100 igen !!!
Behöver mycket pepp och stöd och jag vet att vi är många tungviktare med peppningsbevov så därför tar jag upp denna gamla tråd igen som jag startade för en massa år sedan och hoppas att fler hänger på !!
Bra kämpat alla: Jag ställde mig på vågen idag och i sommar har jag gått upp 4 kg nu är det ändring på torpet kan jag säga för så här kan det inte fortsätta!
Livet är bra orättvist min make som iofs behöver gå ner i vikt men inte alls försöker har gått ner 4 kilo i sommar! Va? Var finns logiken i det liksom dessutom väger han nu mindre än mig så nu ska jag bli mindre än honom!
Här blev det plus 0,4kg denna vecka. =/ Jaja, mensen är på g, kroppen kan samla på sig vätska. Nya tag! Bra kämpat alla! Nu ger vi järnet!
ja visst är det orättvist =( jag måste kämpa som en galning pga min ämnesomsättning men nu kör jag fullt ut och tänker fortsätta. Har bestämnt att ta 1 månad men inget vin/öl alls utan hålla mig till mineralvatten, dricker bara några glas vin på helgerna men oftast slutar det med att suget tar över och jag nallar chips och annat som jag inte ska äta och det är så onödigt . motionen skulle jag kunna bli lite bättre på =) ha en superbra dag
Godmorgon tjejer ! Efter 1 timme med trädgårdsarbete i går så har jag jätteont i ryggen så idag kommer det inte bli någon träning för min del.Måste handla lite kläder idag, alla är jättestora, har kvar några långbyxor sedan förut som är ok men alla tröjor o skjortor storlek 56 eller större är faktiskt för stora nu. Nu vill jag visa att jag faktiskt gått ner en massa kilo.Så¨klädköp istället för träning idag, det ska bli spämnnande vilken storlek jag ska köpa. Ha en bra dag tjejer ! Pepp,pepp Bra kämpat alla och Eeve, på´t igen, det grejar du !!
Hej! Det var ett tag sedan jag var inne och skrev... Spännande vilken storlek blev det, mymlan??? Lena skönt att höra att du är på G!! =) Jag gör omstat imorgon ... det blir LCHF igen... Lena vi ska ju vara smala till min födelsedag!! I dag har jag bakat morgonbröd och små västerbottenpajer ... de underlättar middagslagandet hemma då jag bara byter ut pasta ,ris eller vilka kolhydrater övriga familjen äter till min lilla paj och sen äter vi resten ihop... då knorras det inte över att man behöver laga annat till mig, bara dela upp maten i kolhydrater och protein för sig =) Ha en bra kväll Ny vecka imorgon- nya tag!
En liten undran. Jag har ett litet dilemma. jag dricker inte läsk alls en av de saker jag slutat med. Men om 2 veckor ska vi utomlands och då har vi all inclusive.- Man får välja på öl/vin och läsk till maten. Jag vill ju helst ha okolsyrat vatten men jag undrar om det är ur kranen för det vill j ag ju inte ha... NU kämpar vi vidare mot nya lättare vikter!
Hej tjejer ! Hej igen bi_ka ! Lycka till med omstarten ! Nu har jag shoppat några t-shirts i storlek46/48 - lite tight men OK och några u stiolek 50, kul att kunna gå i en vanlig affär och handla, det var ett tag senVill inte köpa för mycket för jag ska ju gå ner ännu mer.. Evve- de brukar väl ha kolsyrat eller utan kolsyra på flaska, men det beror ju på cart du ska åka. Man brukar kunna köpa okolsyrat vatten i matbutiker också, det brukar inte kosta så mycket. Pepp,pepp
Hej tjejer kämpar och till födelsedagen ;-) Så imorgon ska jag beställa ett attract gå/löpband och då finns inga undanflykter ;-)
Det går bra med stegräknare också, jag har gått 13670 steg än så länge och en hundpromenad till väntar.