icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser fram till jul 2020, resultatrapportering

Veteran
8081 inlägg
14 november 2020 11:15

Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!

God Jul alla!

Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 7 december 2020 09:42

En bra dag...med väntat plus på vågen...ingen panik...jag åt precis lagom...och åt lugnt och sansat. ...men inte blev det 16:8 precis .

Idag återgår jag direkt till min vanliga lunk...med fasta och registrering. 

På restaurangen var det bra ordnat med vartannat bord reserverat...och inte mycket folk.

önskar er en fin dag i livet. ✌️

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    7 december 2020 14:39

Vilka timmar fastar du mellan Bella50?

• Veteran
    4094 inlägg
    7 december 2020 18:29
    Nira74 skrev den 7 december 2020 14:39

Vilka timmar fastar du mellan Bella50?

Min ambition är mellan 12-20...men det blir ofta 11-20 så närmare 15:9 alltså. 

Är vi ute nånstans kan första målet bli vid13:00...allt beror på sånt också.

Det nya i mitt liv är att sedan ett tag äter jag go'frukost med mannen varje söndag. 

Även där försöker jag göra bra val med t.ex bröd bakat på Kikärtor m.m....men detet går sådär  😲 för  bröd i alla former är en stor trigger för mig...för jag skulle kunna leva på mackor 😲

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    8 december 2020 11:55

Jag försöker äta mellan 10-18 för det fungerar bäst i vardagen. Läste en rapport från en studie och vid samma kaloriantal spelar det inte någon roll när man äter kalorierna ut ett viktminskningsperspektiv, men det var bra för blodfetterna. Jag som gärna småäter onyttiga saker känner att det lättare blir färre kalorier om jag begränsar när jag äter dem.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 8 december 2020 12:11
    Nira74 skrev den 8 december 2020 11:55

Jag försöker äta mellan 10-18 för det fungerar bäst i vardagen. Läste en rapport från en studie och vid samma kaloriantal spelar det inte någon roll när man äter kalorierna ut ett viktminskningsperspektiv, men det var bra för blodfetterna. Jag som gärna småäter onyttiga saker känner att det lättare blir färre kalorier om jag begränsar när jag äter dem.

Jaha...intressant med blodfetterna...för jag har för höga sådana...men äter som ovan...har koll på E%-balansen och undviker rent socker...men lite frukt finns med. Försökte sänka kolesterolet med enbart Havrehjärtan i min yoghurt då jag inte tålde den sorts statiner. Det gick inte...så nu får jag äta en låg dos ihop med havre igen...en annan sort bara...och det funkar utan besvär.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    8 december 2020 12:49

Här är artikeln: https://www.svt.se/nyheter/vetenskap/ny-forskning-periodisk-fasta-fungerar-inte-for-viktminskning

Det var att man rörde sig efter måltiden som var extra bra för blodfetterna.

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 8 december 2020 16:58

Min favorit”frukost”...vid 11-12-tiden..vilken jag alltid längtar till numera : 3%yoghurt+ lite grädde+ Solros/pumpakärnor, Havre❤️& kanel

En ”Kajsa” gratäng med LAX...lite Bea blandat med cf och kryddor...tomater m.m....allt behövde göras åt med. 

Till detta tog vi kokt potatis och en sallad med fetaost.

finfin E%-balans fick jag i mitt cirkeldiagram.

• Utmärkt medlem
    557 inlägg
    Redigerad: 9 december 2020 06:54

Mosel vecka 50 : 82,0  Undrar om det är fel på vågen...

• Veteran
    8081 inlägg
    8 december 2020 21:47

I morgon är det rapporterats. Skulle förvåna mig om jag tappat ett endaste Hg!

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    8 december 2020 22:17

Ikväll åkte jag dit på sådant som inte var planerat att jag skulle äta, får ta nya tag imorgon och gå och lägga mig så jag inte äter något mer.