Veteran
8081 inlägg
Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!
God Jul alla!
Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............
Har kommit överens med sambon om att jag ska träna 3 ggr/ vecka när han tränar. För mig innebar det idag 20 st uppresningar. Satt på köksstol medcen hopvikt filt, reste mig och gick ner igen, men utan att sätta mig. 2x10 ggr blev det. Ska lägga till lite övningar med gummiband.
Jättebra att du tränar Babs2
Har kommit överens med sambon om att jag ska träna 3 ggr/ vecka när han tränar. För mig innebar det idag 20 st uppresningar. Satt på köksstol medcen hopvikt filt, reste mig och gick ner igen, men utan att sätta mig. 2x10 ggr blev det. Ska lägga till lite övningar med gummiband.
bra däe jag med tar lite sittande o lutande, När värkmedicin verkat lite. jag har gummibamd med men inte gjort så mycket med benen med de, blir mest armarna
Har inte vägt mig sen i onsdags men har känt mig svullen. I natt har jag kissat massor och hoppas att det gör susen.Har inte skött maten exemplariskt men inte katastrofalt ändå, spännande att se hur det går i morgon.
Godmorgon!
Denna vecka har jag lyckats komma under 90-sträcket!. Tjoho! Lycklig 😁
Veckans vikt: 89,6 = - 0,7 kg
Nu sitter jag och planerar en kolhydratsfritt jul. Hoppas kunna att vara förberedd på fällorna
Vad härligt att komma ner under 90-strecket! Grattis
Godmorgon!
Denna vecka har jag lyckats komma under 90-sträcket!. Tjoho! Lycklig 😁
Veckans vikt: 89,6 = - 0,7 kg
Nu sitter jag och planerar en kolhydratsfritt jul. Hoppas kunna att vara förberedd på fällorna
Vill verkligen gratulera till detta. Bra där ..👋👋✌️
Härligt att passera ett 10tal Kickan. Begränsar du fett och protein när du äter 0 kolhydrater? Jag försöker att ligga lite lågt på kolisar, potatis skippar jag och bröd håller jag nere, vörtlimpa och Gene tunnbröd i doppet på julafton. Någon saffransbulle, pepparkaka och saffranssnitt blir det. På godisfronten blir det Tweek supertomttar och några Tweek-karameller. Inlagd sill, ägghalva med räkoroch majonnäs, rökt och gravad lax, skinka förstås och så mitt special apelsinris:. En liten klick risgrynsgröt, keso, lite hårt vispad vaniljvisp, apelsinbitar och så en sås av Tropisk Fun Light med potatismjöl i.
Låter som mycket men det ska ju fördelas på flera dagar.
Sen gäller det att ta lagom mängd av allt förstås. Inte lär jag gå ner över jul men drömmen vore att hålla vikten. I mellandagarna blir det en mager Jansson till mig ( där blir det potatis) och en helfet skinkfrestelse till sambon som integillar ansjovis.
HJÄLP! Nu kom jag ihåg att jag köpt Fudge av grannpojken med fina leendet. Den får sambon administrera och portionera ut.
Hade tänkt göra drömrulltårta som vi alltid brukar ha, men jag skippar den.😙
Veckans vikt hamnande bra 82,4 - 1 kg. Kan dock bero på att jag fick gallstensanfall i lördags efter jag ätiti gravad lax blev nog för fett för mig så blev sparsamt med mat efter det och ett är säkert ingen Lax för min del i Juldagarna. Kan jag hålla detta !!!! det återstår att se nästa onsdag hopas kan jag ju alltid.
Veckans vikt hamnande bra 82,4 - 1 kg. Kan dock bero på att jag fick gallstensanfall i lördags efter jag ätiti gravad lax blev nog för fett för mig så blev sparsamt med mat efter det och ett är säkert ingen Lax för min del i Juldagarna. Kan jag hålla detta !!!! det återstår att se nästa onsdag hopas kan jag ju alltid.
Stackare...gallsten är inte kul...och man blir öm i buken efteråt också.
Jag har kända stenar...men tål det mesta i matväg...hade ju varit perfekt om jag inte tålt t.ex. BRÖD 😏😁🤔...min akilleshäl.
Grattis 🌹🌹✌️ till ett fint minus. Du har tydligen tisdag som vägdag och det är väl valfritt antar jag.
Nu blir det 4:e gången nästa vecka... lycka till 👋👋