icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser fram till jul 2020, resultatrapportering

Veteran
8081 inlägg
14 november 2020 11:15

Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!

God Jul alla!

Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    17 december 2020 09:59

Igår firade jag med det mest onyttiga, vin och choklad! Vad jag firade? Jo, att 13 månader efter transplantationen så var sonens blodprover samtliga inom normalvärdena. Nästa läkarbesök i Lund sker i januari och då hoppas vi han kan bli överremitterad till Helsingborg. Han jobbar nu 2 timmar om dagen och det är precis vad han orkar med. 

Idag fyller en av hans yngre bröder 45 år, men det blir inget firande då han jobbar. Vi hade i stället en lusse/adventsfika i söndags hemma hos mig. 

Må så gott alla här i gruppen och var rädda om er och varandra heart

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    17 december 2020 10:30

Vilken härlig för tidig julklapp 🎁 Lovis

• Utmärkt medlem
    557 inlägg
    17 december 2020 13:01

Jag är också gärna med på fortsättningen!

Vad härligt att höra, Lovis! 

• Veteran
    2752 inlägg
    17 december 2020 14:10

Jag hänger gärna på när ska startvikt in då

/Lena444 

• Veteran
    8081 inlägg
    17 december 2020 14:49
    Lena444 skrev den 17 december 2020 14:10

Jag hänger gärna på när ska startvikt in då

/Lena444 

Har inte bestämt än, men tror på 13 januari. Vad tror ni?

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    17 december 2020 15:15

Den 13 januari blir jättebra smiley

• Veteran
    8081 inlägg
    17 december 2020 15:37

Tack för allt beröm jag fått ang tråden, det värmer, men hur ska jag administrera 30 deltagare som jag nu bestämt mig för?

Funderar fram och tillbaka: en tråd för bara resultat och en tråd för "surr"?. Samtidigt tycker jag att vi 13 har varit en lagom grupp  att surra i. Ska jag ändå dela upp oss i 2 grupper Vi + 2 till i en grupp och resten i en annan oavsett vikt. Det tål att grunna på. Bättre att fundera än att äta!

Sköt om er nu!

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    17 december 2020 16:12

Det kanske är lättare med en resultattråd om det enkelt skall gå att hitta viktrapporteringen, eller att på onsdagar så är det endast rapportering i tråden och "surr" övriga dagar. 🤔

• På gång
    29 inlägg
    17 december 2020 18:11

Jag tycker att detta har varit en superbra upplevelse, så jag hänger gärna på efter Jul igen😊!

Däremot önskar jag att vi återtar konceptet med uppdelade viktklasser, även om vi alla ändå rapporterar i samma tråd😊!

Detta är för att vi som är lite tyngre alltid ligger efter procentuellt även om vi går ner exakt samma kilon som de som är lättare. Till exempel, om en person som väger runt 70 kilo går ner tio, så måste jag gå ner 50% mer för att nå samma procent.

Och visst, vissa säger att tyngre personer går ner snabbare. Men jag går omkring och bär på upp till 30 kilo mer än de flesta i gruppen, så jag och förmodligen de andra som väger som jag kan inte motionera på samma sätt om inte knän och höfter ska ta stryk. Dessutom så utsätts vi för samma frestelser som alla andra, särskilt runt högtider.

Därför är mitt förslag att vi delar upp oss i lag men att alla rapporterar i samma grupp så att vi inte förlorar den trevliga gemenskapen❤️. 

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    17 december 2020 19:53
    Bella50 skrev den 17 december 2020 07:22

Idag står vågen " på min sida"...efter en dag hos syrran , där jag hade noll koll på balansen.

Den siffran hade jag velat haft igår på invigningen...men JAG vet hur det brukar pendla på mig.

Önskar er en bra dag i livet...utan stress...det blir Jul ändå.🌹

Samma här, idag står vågen på min sida 😊 Önskar er alla en trevlig kväll!