icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser fram till jul 2020, resultatrapportering

Veteran
8081 inlägg
14 november 2020 11:15

Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!

God Jul alla!

Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............

• Veteran
    2322 inlägg
    20 december 2020 07:38

lite jobbigt med min smärt i rygg o ben (värst i vänster) men får hålla ut till januari.   Ska träffa ortoped då.  Sitter här nu iaf,gått runt lite för att vänta till medicin verka. Ha en fin 4 adventheartsmiley

• Utmärkt medlem
    508 inlägg
    20 december 2020 08:14
    pralin skrev den 20 december 2020 07:38

lite jobbigt med min smärt i rygg o ben (värst i vänster) men får hålla ut till januari.   Ska träffa ortoped då.  Sitter här nu iaf,gått runt lite för att vänta till medicin verka. Ha en fin 4 adventheartsmiley

Håll ut ❤️ och hoppas att du får en fin 4 advent. 

• Veteran
    8081 inlägg
    20 december 2020 10:09

Ha en bra 4:e advent alihop! Jag har skrivit lite julkort som ska postas samtidigt som vi hämtar varor mellan 12 och  14.

Nu närmar onsdagen sig!

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    20 december 2020 16:08

Nu är den mesta julmaten inhandlad och instoppad i kylskåpet. Vi får se på torsdag hur vi skall fira jul för det får bli dagsformen som avgör. Jag har ju vägdag imorgon måndag, så nu är det inte långt kvar innan sista invägning på BL, men rapportering blir på onsdag. Planen är därefter att försöka minska vikten litegrann över jul och nyår och det har nog aldrig hänt förut.

• Veteran
    8081 inlägg
    20 december 2020 17:27
    Nira74 skrev den 20 december 2020 16:08

Nu är den mesta julmaten inhandlad och instoppad i kylskåpet. Vi får se på torsdag hur vi skall fira jul för det får bli dagsformen som avgör. Jag har ju vägdag imorgon måndag, så nu är det inte långt kvar innan sista invägning på BL, men rapportering blir på onsdag. Planen är därefter att försöka minska vikten litegrann över jul och nyår och det har nog aldrig hänt förut.

Eftersom jag inte rör mig så mycket vore jag väldigt glad om jag kunde hålla vikten över jul och nyår, satsar på det!

• Veteran
    2752 inlägg
    21 december 2020 08:49

Satsar också på att fortsätta med träning och 

äta mindre portioner än vad jag gjort innan 

jag har kämpat med matdagboken och olika bl på det här forumet i 10 år och har fattat ett beslut att bara jag kan komma under det där 100 strecket nu och för alltid så ska jag försöka hålla mig nöjd med det 

har gått ner och sen gått upp om och om igen 

och det ångrar jag bittert för då hade jag aldrig behövt känna mig bitter på mig själv det eviga bantandet ska ta slut nu 

det är jag själv som måste välja väg och nu när jag tränat mer igen så har även min man börjat promenera igen så nu kan vi vandra ihop igen över jul och nyår härligt 

känner mig på g och mera nöjd med att jag kämpar igen det här Året har jag gjort rätt 

och satt stopp för uppgången som höll på att gå över styr totalt 

/Lena 

• Veteran
    8081 inlägg
    21 december 2020 09:12

Bravo Lena

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 21 december 2020 09:20

Jodå...jag lever än ( om nu någon undrat 😄 )..men har inte haft någon bra helg

Jäklar så ont det varit ...ischias... troligtvis orsakad av de nya övningar min sjukgymnast gav mig veckan innan det kom.

Inget hjälpte i medicinväg...och humöret sjönk i samma takt som smärtan härjade och sömnen uteblev.

Gjorde min egen ” kur” som gett mig  lindring i 6 timmar i taget.

Nu har jag snart en telefonkontakt med VC om fortsatt smärtlindring.

Jag tog nämligen mina kvarvarande Morfintabletter efter höftplastiken i kombo med Alvedon.

Sånt här kan ta tid sa min sjukgymnast och jag får avstå de övnngar som kan ha ” retat upp” ischiasnerven.

Vikten har ökat upp över startvikten...inte kul nånting...men vad gör man ?

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    21 december 2020 09:56

Usch det låter riktigt jobbigt, Bella. Har du fått något tips vad du kan göra för att det skall bli bättre?

• Veteran
    8081 inlägg
    21 december 2020 10:46

Lider med dig Bella- Är så glad att jag kunde sluta med Morfin "ganska snart". Det är ett underbart hjälpmedel men ändå vill man ju helst slippa.

Går det bra för din syster nu?