icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser fram till jul 2020, resultatrapportering

Veteran
8081 inlägg
14 november 2020 11:15

Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!

God Jul alla!

Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............

• Veteran
    4094 inlägg
    21 december 2020 12:10

Tack...

Min sjukgymnast tror att jag själv ( på hennes inrådan) ”retat” ischiasnerven med de nya övingar hon gav mig veckan före smärtorna kom.

På VC fick jag nästan ” bannor” för att jag tagit Morfin...det enda som hjälpt 😲

Nu ska jag grunda med Diklofenak och Alvedon och bara i yttersta nödfall ta Morfin.

Hittills idag har jag haft det bra sedan inatt...men nu börjar det mola igen så jag ” lyder”...😄✌️

Ang. Min syster som sedan i torsdags legat inlagd...vet jag inte vad som hänt.

Hon har ” vaknat till ” och är arg, misstänksam...och fast besluten att åka hem och klara sig själv 😲 Vill inte ha hemtjänsten springande där.m.m.

Tycker hon blivit överkörd av dotter och f.d. Maken. Inte tacksam alls för att de ställt upp flera dygn i sträck...nejdå...

Min tro är att hon strulat med sina mediciner...det är en ansenlig mängd...och blivit snurrig av det dessutom..och kanske lite tablettförgiftad.

Förra veckan var hon ” palliativ”... men jag tror nog hon fantiserar om att kunna klara sig själv. Det är bara en tidsfråga...

Grundproblemen är inte lösta så varför skulle det gå bra nu...🤔men hon är ju inte omyndigförklarad ...så låt henne prova...vem vet nu hur det slutar ?

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    21 december 2020 17:17

Inte lätt när familjemedlemmar behöver mer hjälp än vad de själva inser. Hoppas ni hittar en lösning som både systern och ni runt omkring som är tillräckligt bra.

Ikväll skall jag baka lite till julafton och sedan ta hand om tvätten.

Nu när jag har kört 5 veckor börjar vägandet av maten gå mer på rutin och är mindre hungrig de flesta dagarna. Inser att maten är kanske 80% av min viktminskning, 20% träning.

• Veteran
    2322 inlägg
    21 december 2020 18:01
    Bella50 skrev den 21 december 2020 09:20

Jodå...jag lever än ( om nu någon undrat 😄 )..men har inte haft någon bra helg

Jäklar så ont det varit ...ischias... troligtvis orsakad av de nya övningar min sjukgymnast gav mig veckan innan det kom.

Inget hjälpte i medicinväg...och humöret sjönk i samma takt som smärtan härjade och sömnen uteblev.

Gjorde min egen ” kur” som gett mig  lindring i 6 timmar i taget.

Nu har jag snart en telefonkontakt med VC om fortsatt smärtlindring.

Jag tog nämligen mina kvarvarande Morfintabletter efter höftplastiken i kombo med Alvedon.

Sånt här kan ta tid sa min sjukgymnast och jag får avstå de övnngar som kan ha ” retat upp” ischiasnerven.

Vikten har ökat upp över startvikten...inte kul nånting...men vad gör man ?

då har vi lika nu, så ont de kan göra.   Jag har ont i från ryggslutet ner i tån,    Så man är inte så uppåt.  Men men de är knappra medicin.  Krya på oss

• Veteran
    8081 inlägg
    21 december 2020 18:47

😠🤬lyckades spepa ner strykjärnet i golvet och det gapar stort och jag törs inte sätta i kontakten. Det är gammalt och borde nog ha bytts ut men JUST NU?????? Juldukarna är ostrukna får kolla lite om de viktigaste går att använda ändå eller om vi måste åka till en elaffär.

2. Dagar kvar till sanningens ögonblick

• Veteran
    2322 inlägg
    22 december 2020 05:57

HÄR ÄR DE MESTA NERMONTERAT GÄLLANDE JULEN,   Har bara blivit så. inga juldukar som förr. Har advents sjärnor.   Sen barna flytta så har de blivit så.  Sen har man inte mått så bra heller.     Men som sagt jul blir de  endåheart

• Veteran
    4094 inlägg
    Redigerad: 22 december 2020 06:51

Hej alla kämpar...och varmt LYCKA TILL imorgon ✌️

Jag ser ingen vits i att slutföra denna utmaning med ny  gällande vikt, tyvärr.

Jag brukar tappa vikt ganska lätt men då har jag inte haft det som nu det senaste runt mig..🤔

F.n. känner jag mig uppsvälld i både ben och fötter så troligtvis vätska när det ökar så fort som nu...långt över startvikt.👎

Jag mår bättre och tar minimalt med medicin sedan igår...

Nu satsar jag på januariuppstarten istället och hoppas vara i bättre form då.

🤶🎄🎅. Önskar er alla en fröjdefull jul med god mat och bra val 🤶🎄🎅

Bild på mitt JULstädade kök...det trodde jag inte jag skulle få till för några dagar sedan...en ”stressfaktor” mindre...skönt det iaf.👏👏

• Veteran
    8081 inlägg
    Redigerad: 22 december 2020 10:30

Så mysigt Bella.

Vi har adventsstjärnor/ stakar i fönstren och någon enstaka tomte. Dukarna har jag jängt på trappräcket. Skulle åtminstone vilja ha Mormors broderade på köksbordet och kanske den rumänska handbroderade på soffbordet.

Idag ska jag göra rödbetssallad (kokt potatis, inlagda rödbetor, smörgåsgurka, äpple, lite finhackad röd lök och lite salt och peppar) Den behöver stå och dra lite. Sen griljerar jag nog skinkan. Har köpt 5-minuterssill, så den är det ingen brådska med, fast jag ska nog lägga in rödlök (pickla) idag, för den  tycker jag är så himla god. Sen varvar jag lök och sill och slår på lagen ev smaksatt med lite kryddprppar. Det suger i baktarmen, brukar alltid ha drömrulltårta i jul, men nej. 

I söndags tog jag saffransbulle, 1 pepparkaka och 1 saffrannssnitt till kaffet ańnars har det varit max en pepparkaka. Sambon har gått till förrådet och hämtat kakor, så jag har inte kunnat. "tjuväta" kaka.

• Veteran
    8081 inlägg
    22 december 2020 14:34

Rödbetssalladen blev bra och skinkan är griljerad och är jättebra.

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    22 december 2020 17:28

Har slarvat bort mina favorittomtar, har råkat lägga dem i en vanlig flyttkartong. Bekymret är att jag fortfarande har många flyttkartonger efter vår renovering 🤣 och vet inte riktigt i vilken som de är 😕. Annars är det mesta klart. Julstädningen blir enkel när man har en sextonåring som vill tjäna lite extra pengar. Idag fick jag bort all ren tvätt från tvättstugan också, riktigt skönt. 

• Veteran
    8081 inlägg
    22 december 2020 22:05

Skulle också behöva en 16-åring, men sambon har ställt fram dammsugaren och jad ska swiffra.