icon-chat icon-cutlery icon-dumbbell user count-calories menu Search

Biggest Looser fram till jul 2020, resultatrapportering

Veteran
8081 inlägg
14 november 2020 11:15

Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!

God Jul alla!

Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............

• Utmärkt medlem
    702 inlägg
    30 november 2020 22:49

Babs, förstår dig så väl. Min räddning är att jag inte har köpt hem några pepparkakor eller annat gott som lockar. Hade jag haft det hemma hade jag inte kunnat hålla mig ifrån det. Undrar hur länge det dröjer innan jag faller för frestelsen i affären? wink

• Veteran
    4094 inlägg
    1 december 2020 07:31
    babs2 skrev den 30 november 2020 22:26

Ni är jätteduktiga, jag känner mig som katt bland hermeliner eller svarta fåret. Tror ni inte att det slank ner en saffransbulle och 2 pepparkakor till em-kaffet? Jomenvisst. Bra middag i alla fall, blomkålsmos och färsbiffar.

Nu ska jag träna bena lite  har en hopvikt filt på en stol och sätter mig och ställer mig upp omväxlande FEL FEL FEL Ska sätta mig och ställa mig omväxlande. Det blir liksom inte av.

Sov gott!

Jag gör numera 12 olika rörelser för mitt sovande ben. Det tar en stund varje morgon.

Tog tag i ditt råd med att anmäla till Löf...och har redan fått svar...tack ✌️

Pepparkakorna...de små godingarna....är en källa till oro där de ligger och lockar.

Nu har jag bestämt att det får bara bli en gång i veckan...förslagsvis på helgen eller om jag skulle vara på nåt kalas...vilket inte är troligt i dessa tider.

Min vikt ( väger mig dagligen) åker jojo hela tiden....men det är inget nytt fenomen ang mig.

önskar dig en fin dag ✌️

• Veteran
    4094 inlägg
    1 december 2020 07:36
    mosel skrev den 30 november 2020 22:22

Jag har tyvärr så mycket annat i tankarna nu, många olika problem, så jag har svårt att fokusera på maten. Har dock promenerat mycket i helgen i alla fall så det är jag nöjd med. Idag har jag ätit lax, pasta och sallad. Chefen skrev imorse och ville att jag skulle rycka ut och göra akuta uppgifter som egentligen inte är mina och jag glömde helt bort pauser, jobbet tog aldrig slut, så när arbetsdagen var slut var det nästan lika mycket kvar.. Kom in ännu mera ärenden och mejl hela tiden. Måste komma ihåg att ta pauser imorgon och inte glömma att äta. 

Jaså, då är du ”behövd” på jobbet...😲...ursäkta om jag sa nåt dumt...men det var min första tanke.

Hoppas hen uppskattade din ” räddningsinsats”🥴

Ta det bara en sak i taget...pepp✌️

• Veteran
    2752 inlägg
    1 december 2020 09:41

Vilken dag är första vägning ?

är det vilken dag som helst i veckan ?

Mvh Lena

• Veteran
    4094 inlägg
    1 december 2020 09:59
    Lena444 skrev den 1 december 2020 09:41

Mvh Lena

Hej...viktrapport varje Onsdag före midnatt på BL...i övrigt väger du dig när du vill.

pepp ✌️

• Veteran
    2752 inlägg
    1 december 2020 10:13
    Bra
    då tänkte jag rätt
    Bella50 skrev den 1 december 2020 09:59
    Lena444 skrev den 1 december 2020 09:41

Mvh Lena

Hej...viktrapport varje Onsdag före midnatt på BL...i övrigt väger du dig när du vill.

pepp ✌️

• Veteran
    2752 inlägg
    1 december 2020 10:14

Ska försöka träna idag 

har haft jobbig huvudvärk hela helgen så veckan blev inte riktigt som jag tänkt tyvärr 

• Mycket engagerad
    216 inlägg
    1 december 2020 10:45

Babs2: kanske blir en lussekatt och två pepparkakor inte så farligt mycket kalorier ändå. Och om de är viktiga för dig hade jag planerat in dem i det dagliga kaloribehovet. Så slipper du känna dig besviken. Om du inte vill äta så får de förvaras någon annanstans. Jag har valt att inte köpa pepparkakor ännu för jag vet att jag inte kommer hålla mig till 1-2 pepparkakor som ryms i min dagliga budget, utan troligtvis halva burken. Jag har inte helt noll på godis och snacks även om jag försöker minimera och istället planera in det. Men ibland blir det ändå såklart fel, annars hade jag ju inte vägt för mycket. Igår blev middagen lite torftig (ugnsbakad lax med treveckorssallad) men ok, eftersom jag ätit upp mer kalorier till mellanmål då jag var väldigt hungrig på eftermiddagen.

• Veteran
    4094 inlägg
    1 december 2020 10:46
    Lena444 skrev den 1 december 2020 10:14

Ska försöka träna idag 

har haft jobbig huvudvärk hela helgen så veckan blev inte riktigt som jag tänkt tyvärr 

Då blir det bättre nästa vecka ska du se. Krya på dig 😀✌️

• Veteran
    8081 inlägg
    1 december 2020 10:52

Bra Bella, det tar väl ett tag innan du får resultat från Löf men du är i alla fall inne i processen.

Mosel, va skönt att vara behövd men vilket dj...ra sätt att säga upp och sen ändå behöva.

Nu ska jag planera mat framöver och handingslistor.