Veteran
8081 inlägg
Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!
God Jul alla!
Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............
ny vecka hoppas den går bättre för förra inte bra. Inget planerat i dag, mer än de vanliga. kaffe först nu.
Gårdagen blev inte bra matmässigt. Det slank ner några saffransbullar.
Det är kul att läsa och få ta del av allas vardag här😊! Jag är lite dålig på att uppdatera, så jag ska försöka bättra mig.
Jag kommer ha en tuff vecka denna veckan dessvärre. Jag har fått min mens och den brukar vara väldigt jobbigt med både riklig blödning och svår pms. Så jag väntar mig inga bra resultat, men jag håller hoppet levande.
Jag hoppas att alla har en bra Måndag🌼!
@Pralin hoppas det blir en bra vecka. @Babs hoppas de smakade gott.
idag är jag hungrig, men jobbar åtminstone på att fylla i antalet kalorier innan jag äter dem.
Jodå saffransbullarna var goda men nr 2 och 3 var inte godare än den första. Att jag aldrig lär mig.
Nu har jag ätit köttfärsbiff med blomkålsmos, det var gott. Tog en potatis och en palsternacka till ett stort blomkålshuvud.
Hej på er!
Idag har jag varit riktigt i farten, tycker jag själv. Började med renbäddning och satte igång en maskin tvätt.
Klädde på mig och gav mig ut på en promenad, 3 km, i kyligt, krispigt, vindstilla väder, -2° men ingen sol.
Sen har jag fixat till och fyllt på fågelmatarna, det var nästan lustigt att se hur skatorna försökte få sig en smakbit.
Var till affären i byn och provianterade lite, vissa varor hade inte kommit så det får väl bli en tur till i veckan.
Nu har jag slagit mig ner i soffan med en mugg kaffe efter min middag. Idag gjorde jag mat efter ett av Johans recept.
"Fiskgratäng från Kreta".
Det smakade jättegott och finns en portion kvar till en annan dag. Jag åt både sallad och potatis till. Rekommenderas!
https://www.matdagboken.se/recept/fiskgrataeng-fraan-kreta
Hoppas ni alla haft en fin dag och jag önskar er en trevlig kväll.
Peppande att läsa allt ni delar med er. För mig rullar det på, min största fallgrop just nu är att jag känner att jag sällan har energi efter jobbet. Kosten på kickstart keto funkar rätt bra, är 8 dagar kvar... Men 28 dagars kickstart har snart passerat och inte så mycket träning har de blivit, men några promenader, en dansspels kväll och en två timmars hand biltvätt.
Men de går kanske inte ändra allt på en gång, var sak har sin tid. 😊
Ska bli intressant med vägning på onsdag!
Jodå, Lovis...min dag har varit ” full” också.
Först var jag till byn och postade ett paket till Dodda i Skåne. Så kul att hon också gillar mina alster 🥰✌️
Det finns en hel del i Skåne numera....inte minst hos dig 🥰
Jag passade på att proviantera samtidigt...och mest stolt är jag att jag stod emot att smaka på det goda surdegsbröd som jag inhandlade.
( jag var dessutom utom synhåll för mannen...så ännu bättre... ) så det åkte i frysen direkt. Bra där Bella 😄👏👏
Sen gjorde jag en soppa av 3 Avokado som hade fått lite pricksjuka...då kan den stå till senare tillfälle och kommer till nytta.
Dagens VEGOmiddag blev jättegoda pankopanerade Aubergine”biffar” med ädelostsås...den är så god och enkel. Den gör vi ofta.
Nu är det kväll...och jag fick till min E%- balans perfekt. 😄✌️
Jag har tyvärr så mycket annat i tankarna nu, många olika problem, så jag har svårt att fokusera på maten. Har dock promenerat mycket i helgen i alla fall så det är jag nöjd med. Idag har jag ätit lax, pasta och sallad. Chefen skrev imorse och ville att jag skulle rycka ut och göra akuta uppgifter som egentligen inte är mina och jag glömde helt bort pauser, jobbet tog aldrig slut, så när arbetsdagen var slut var det nästan lika mycket kvar.. Kom in ännu mera ärenden och mejl hela tiden. Måste komma ihåg att ta pauser imorgon och inte glömma att äta.
Ni är jätteduktiga, jag känner mig som katt bland hermeliner eller svarta fåret. Tror ni inte att det slank ner en saffransbulle och 2 pepparkakor till em-kaffet? Jomenvisst. Bra middag i alla fall, blomkålsmos och färsbiffar.
Nu ska jag träna bena lite har en hopvikt filt på en stol och sätter mig och ställer mig upp omväxlande FEL FEL FEL Ska sätta mig och ställa mig omväxlande. Det blir liksom inte av.
Sov gott!