Veteran
8081 inlägg
Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!
God Jul alla!
Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............
Det har blivit ett riktigt kaos i mitt liv nu, bröt ut ordentligt runt födelsedagen. Jag hade hoppats få lugn och ro och kunna koncentrera mig på viktminskning, äta sunt och motionera. Den här veckan har kaoset ökat på flera plan och jag kommer då på mig själv med att glömma bort att äta och plötsligt är jag så hungrig så jag är som en varg. Ser ut som jag förlorar mitt arbete och killen som jag dejtat i nästan 8 månader och som skulle komma hit i helgen har gjort slut. Hej och hå. Ska försöka att styra upp mattider i alla fall och ta en långpromenad idag, solen skiner. Jag har totalt tappat lusten senaste dagarna med allt som hänt men jag ska försöka ta nya tag. 4-5 kg borde jag kunna gå ner till jul tycker jag.
Pepp, pepp allihopa.
@Mosel tråkigt att så mycket drabbar dig samtidigt. När jag drabbas av liknande saker har jag alltid det extra tufft att sköta maten och en av orsakerna att jag väger för mycket, för de bra perioderna är för korta för att komma ner till normalvikt. Promenader, varmt bad och att inte ha något hemma är det bästa för mig. Om det är risk för att bli av med jobbet, försök att ha en plan. Är det generella neddragningar och du väntar besked, ta inte ut det ut det i förskott. Om du redan vet att det är så, börja kontrollera ditt CV och börja titta efter jobb. Säg till om du vill ha hjälp med att kolla på det om du inte har någon i din närhet som kan läsa det, man blir ofta hemmablind. Ett citat som hjälper mig när det är riktigt dåligt som jag fick från en kompis är 'den största anledningen till att gå upp ur sängen på morgonen är att man inte dog under natten', det andra är 'bara för att jag körde i diket så behöver jag inte ligga kvar'. Håller tummarna att det löser sig.
Naeco, tyvärr anmälningsdag 25/11. Efter nyår kommer förmodligen en ny tävling, då har du chansen. Ta hand om dig och kämpa på!
Lena444 och Mosel fattas.
Hojta om något är fel eler fattas. Sköt om er nu
Lena 444 det fins en senare tabell där din vikt finns med!
Frukost och luńch idag blev en kopp buljong. Till lunch dessutom 2 smörgåsrån med Lätta och kaviar. Mellanmål: lärsas joughurt med lättsockrad jordgubbssylt och sen kaffe och 2 smörgåsrån med Lätta och kaviar. Middag blir nog repris av lunchen medan sambon korv Stroganoff på. Mix med lite grädde.
Hej
mitt mål var att först gå ner 10 kg detta år
hade invägning på BL i februari på 116
och har tänkt väga max 106 vid årets slut
och målet är att hålla min vikt under 96 innan jag fyller 50 i dec 2022 men min ämnesomsättning är så dålig av jo jo bantning så får verkligen kämpa hårt
pepp alla
Jag har kickat igång min viktminskning med en fem kilometers promenad idag. Har jag egentligen kondition för detta? Förmodligen inte😆. Men jag är envis😊. Nu ska jag bara hålla mig ifrån att synda för mycket till Fredagsmyset✨.
Jag hoppas att alla har en trevlig och givande Fredag🌼!
Skönt att komma ut på en lång promenad Scorpia. Blev inga promenader än så länge och nu är det becksvart ute eftersom jag bor där det inte finns gatlampor. Vid tidigare viktminskningar har jag gått flera varv i området där jag bor eftersom jag är ganska mörkrädd. Det enda är att det känns lite fånigt, men motionen blir ju detsamma.
Jag har kickat igång min viktminskning med en fem kilometers promenad idag. Har jag egentligen kondition för detta? Förmodligen inte😆. Men jag är envis😊. Nu ska jag bara hålla mig ifrån att synda för mycket till Fredagsmyset✨.
Jag hoppas att alla har en trevlig och givande Fredag🌼!
Med envishet kommer man långt!