Veteran
8081 inlägg
Grattis Misslion!!! Jag rapporterar till Johan, så får du din vinst så småningom!
God Jul alla!
Har som målsättning att hålla vikten över helgerna men..............
Lena444 och Mosel fattas.
Hojta om något är fel eler fattas. Sköt om er nu
Hej Babs vilken otur med tanden hoppas du inte får alltför ont. Styrkekram-
Tack för fin lista, så bra vi alla hamnar på samma lista lättare att ha överblick. Så bra du tog över .Nu kör vi så gott det går.
Hej, 82,9.
Pepp, pepp!
Alla ombord och Havet dök upp, så nu är vi 13, vilket lyckonummer.
Nu håller vi oss till denna tråd! Insläppet är stängt
Nu tar jag en Alvedon och kryper till kojs, det jag inte kände när tandläkaren bökade, det känns nu. Har varit jättesugen på mackor men det blev ett par koppar buljong och Larsas joughurt med lite jordgubbssylt i och så 4 smörgåsrån med Lätta och kaviar.
God natt!!
Yes, nu blir 13 det nya lyckotalet. 👏👏
Önskar er alla varmt lycka till...och kul att du Havet dök upp.
Min första dag gick riktigt bra...ända tills på kvällen..då föll jag 🥴
En dag på rullande hjul...med laserbehandling på ögon för fjällgubben...trevligt oväntat möte med Gasten & make då vi fikade med korv & räkmacka ( inget bröd) 👍...ny fika hos vänner ( bara svart kaffe) ✌️
Middagen blev till supe’ med supergo’ Varm avokadosoppa och kikärtsfrallor med ägg
Har ni nte ätit detta så kan jag varmt rekommendera den . Jag har recept om någon önskar. Superenkelt att göra dessutom.
Så kom ” fallet”....när allt vi inhandlat skulle tas omhand...det slank ner några små goda brödbitar med smör...och som om inte det hade räckt tog jag även pepparkaksmuffins ...t.o.m. 2 stycken. De var i ministorlek...men så jäkla onödigt 👎😟
Nu ligger dessa ” triggers” i frysen och idag blir det inget sånt iaf.
Om det inte passar med sådana här ” blogg”-inlägg här så bara hojta till babs ✌️
gårdagen blev fel köpte pepparkakor VARFÖR, klart jag måste pröva. Nu ny dag.
Bella såna inlägg passar bra tycker jag. Fast jag önskar att jag inte föll så ofta, men oj va bra att jag kravlar mig tillbaka.
Pralin, jag är lycklig att ha ett förråd ute och där finns mina pepparkakor. Trivsamt att måsta ta på sig skor och jacka för att gå ut.
I år blir det ingen grönmögelost i alla fall, sambon gillar den inte och jag behöver den inte.
Har sovit bra i natt, men det blir flytande idag också, såret efter tanden har inte läkt.
Om en stund ska vi åka till lCA och hämta beställda maten och en inspelningsbar box till TVn den gamla la av för länge sen och vi bestämde att klara oss utan, men man saknar den, så nu är den beställd. Vi ger inte varandra julklappar, så detta kan bli vår gemensamma.
I morgon eller på lördag ska jag baka saffransbullar. Brukar göra "snäckor" med mandelmassa i men i år får det räcka med kanel och socker.
Har inte tagit fram Adventsgrejorna än men det måste bli i morgon eller på lördag också, blir minsta möjliga, det är. Så tråkigt att ta bort. Nu signalerar gubben snar avgång.
Hej på er!
Jag "vågar" inte ens köpa hem pepparkakor och ädelost, jag vet av erfarenhet att jag inte kan hålla tassarna borta.
Idag blir det isterband, potatisstomp och rödbetor som huvudmåltid. Jag måste också iväg och handla, det är ganska tomt på grönsaker här hemma.
Igår gjorde jag diverse inläggningar, picklade bl a morötter, rödlök och gjorde pressgurka. Gott att ha men tar stor plats i kylen.
Önskar oss alla en fin dag, här är det grått och regnigt.
Är det möjligt att hoppa på denna? Startvikt isåfall är 99,9